Op vakantie met 13-jarige

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door justme1974, 19 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Het valt niet mee om wat te vinden en überhaupt wat te bedenken.

Ik heb ervaring met alleenstaande ouder vakanties, maar voor dochter hoeft dit niet perse. Ze vindt anderen ontmoeten leuk, maar vindt al het " georganiseerde" minder. Voor mij is het meer dat als zij zich cermaakt, het mij niet uitmaakt, mits ik wel wat aanspraak heb. Ik heb eens op een achteraf ons kent ons camping een caravan gehuurd; dat was leuk voor 3 dagen die rust, maar daarna verveelde ik me dood.

Kortom; wat en waar? Nederland is prima, we gaan in de herfstvakantie een stedentrip doen. Huisje, hotel of caravan. Maakt ook niet uit. Luxe tent ook prima. Een pipo wagen.. dat soort dingen. Vooral niet afzien op luchtbedje zeg maar. We vinden het leuk om wat te shoppen, dagje strand, leuk museum en bijv. Een bootje huren, keertje suppen ( we hebben er zelf een), een workshop van het een of ander.

Texel leek mij leuk, maar de periode vanaf 1 augusus ( drie weken), is erg duur en niet haalbaar. Andere eilanden nog niet bekeken trouwens.

Wie heeft er leuke tips? Air bnb mag ook; een leuk appartementje/ studio aan zee bijvoorbeeld.

Kortom; we staan voor veel open, maar ik weet het even niet. Dus kom maar door met de tips!

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.813
    9.319
    113
    Gelderland
    Mocht je het zien zitten dan zou je met eigen tent kunnen gaan? Aansprak gegarandeerd :D
    De campings in Nederland hebben echt hele leuke veldjes en als je een beetje een grote camping uitzoekt is er genoeg te doen voor een 13 jarige.

Wij zijn bij de kleine wolf geweest en dat was echt een hele leuke camping! Ze organiseren van alles op de camping zelf en in de omgeving is veel te zien en en doen.

Het nadeel van huisjes en kant en klare tenten is dat deze vaak op een rij staan en dat iedereen wat meer op zichzelf is. Met eigen tent/caravan/vouwwagen sta je vaak veel gezelliger en iedereen zit vaak voor of bij zijn tent. Dat is mijn persoonlijke ervaring ;)

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Of misschien kun je een vriendinnetje van je dochter meevragen? Dan heeft ze sowieso aanspraak en kunnen jullie verder gewoon doen wat jullie leuk vinden.

Jessi79 vindt dit leuk.
  4. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Ik denk dat dat zo is, maar... ik heb geen tent en geen kampeerspullen. Dan moet ik alles aanschaffen en dan loopt het wel in de papieren. Om het met mijn adhd brein nog niet te hebben over inpakken, uitpakken, opzetten, alles weer droog inpakken. Daar zit nul routine zeg maar en zou een grote stressfactor kunnen zijn. Auto heeft geen trekhaak, anders was een vouwwagen wel een optie denk ik. Ik "moet" dus op zoek naar een kant en klare optie.

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Die gaan in dezelfde periode weg dit jaar. Dat hebben we al eerder gedaan envoor dochter inderdaad heel leuk. Dat hebben we laatst ook gedaan en dat was heel gezellig.

Deel Deze Pagina