amerika

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door melody, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    wie is er wel eens naar amerika geweest? en dan doel ik op New York en eventueel L.A.
    Ik wil hier heel graag nog eens heen....maar is het te doen met een peuter? (wil volgend jaar als melody 2,5 is)
    Of kan ik beter wachten tot ze ouder is...
    En hoe zit het met de kosten? vliegt ze dan ng gratis mee?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    ehm ben wel in LA geweest, maar niet in new york.. Ligt een vliegafstand van elkaar af he!
    Ik zou alleen niet voor een citytrip gaan, ik heb toen een rondreis gemaakt langs de westkust, helemaal geweldig... verder moet je het even aan de ervaren moeders vragen of t geschikt is! ligt er dus ook aan wat je wilt doen:)

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Vorig jaar ben ik naar florida geweest, dat was ook helemaal geweldig.
    We hadden een villa gehuurd met zwembad enzo, ook zijn we een paar dagen naar las vegas gegaan.

Je kindje is naar amerika helemaal niet gratis, je betaalt gewoon het volle pond kwa ticket, maakt niet uit hoe oud ze is.

Zelf denk ik niet dat als ze nog zo jong dat ik z'n lange vliegreis wil gaan maken.
    Zelf vond ik het al lang duren, wij hadden dan nog de pech dat we ook nog eens over moesten stappen dus waren we wel lang onderweg.

We vlogen trouwens met een amerikaanse maatschappij en niet met klm of martinair.

4. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    of ik er welles geweest ben ;) sterker nog ik woon er :p

nou ja nog wel ik verhuis volgende maand terug naar nederland ik heb dan 3.5 jaar hier gewoont

nou ik woon in los angeles... t is opzich wel te doen alleen zou ik niet in juni/juli aug komen omdat t
    1 soms gewoon echt super heet is en als je dt niet bent gewend kun je niet veel doen en bedoel dan 40 graden soms :confused:
    en t is dan ok drukker in die maanden

uhm hier is bijna niks op loop afstand dus je moet sowieso wel een auto huren.... ook moet jeel oppassen in welke buurt je t hotel boekt dr zijn namelijk ook buurten bij daar wil je niet zitten... maar vraag gerust aan me :)

maar met kleinde kinderen ja je kan t best doen ze hebben ook leuke pretparken incl disney :)

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vanaf 2 jaar moet je in het vliegtuig betalen voor je kind.
    Wij hebben 3x een rondreis gemaakt (kras) en dat was voor een nette prijs.
    Ook zijn we in Vegas getrouwd.
    Ben nog nooit met onze zoon er geweest, maar wil het hem ooit nog wel laten zien.
    Ik zou er zeker heen gaan als ik jou was, het is een mooi land.
    13 uur vliegen en je bent er.
    Groetjes mensi.

6. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Ik las net op internet, dat als je reist naar amerika dat je kindje een eigen paspoort moet hebben. Dat als je kindje bijgeschreven is in jouw paspoort dat dat dan niet geldt. En kan en mag je niet op reis.

Vakanties VS stranden op Schiphol

SCHIPHOL - Veel Nederlandse vakantiegangers die naar de Verenigde Staten willen vliegen, komen niet verder dan Schiphol. Oorzaak is dat een meereizend kind dat bijgeschreven is in het paspoort van een ouder, niet naar de VS mag vertrekken.

Het is volgens Rob Stenacker van de marechaussee op Schiphol deze zomer een veelvoorkomend probleem. “We hebben in deze zomerperiode zeker vijftig tot zestig van dit soort gevallen per week”, weet de woordvoerder. Een kind moet namelijk als het geen visum heeft, over een eigen paspoort beschikken. Dat weten veel mensen niet, legt hij uit.

De marechaussee probeert volgens Stenacker in deze gevallen nooddocumenten te verstrekken, maar dat lukt lang niet in alle gevallen. Voor menig gezin strandt de vakantie naar de VS deze zomer daarom al, voordat die daadwerkelijk is begonnen.

Om als vertrekkend passagier in aanmerking voor een nooddocument te komen moet een reiziger de noodzaak van de reis en de nationaliteit en identiteit van zichzelf aantonen. Ook moet bij vermissing of diefstal van een identificatiedocument een aangifte aan de marechaussee worden overlegd.

“Als een reiziger zijn paspoort vergeet, is dit nooit een reden om een nooddocument af te geven”, benadrukt Stenacker. “Je komt alleen voor nooddocumenten in aanmerking als je die buiten je eigen schuld nodig hebt. Dus een verlopen paspoort is ook geen geldige reden.”

Een woordvoerder van TUI, met merken als Kras, Arke en Holland International in Nederland marktleider op het gebied van toerisme, benadrukt in een reactie dat klanten via de reisbescheiden worden gewezen op alle regels die van toepassing zijn op reizen naar het buitenland. “Onze concurrenten doen dat ook. Deze papieren worden altijd ruim van tevoren overhandigd aan de klant en als die ze goed lezen, ontstaan er geen problemen op Schiphol.”

De TUI-zegsman vermoedt dat de gestrande VS-gangers de reisbescheiden niet goed hebben doorgelezen of dat ze op eigen gelegenheid vliegtickets hebben aangeschaft.

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Er zijn inderdaad landen die een bijschrijving niet accepteren. Het land waar mijn schoonouders wonen accepteert ook geen bijschrijving en moet ons kindje dus een eigen paspoort hebben.

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    New York ben ik 1 keer geweest (zonder kind) en is echt geweldig! Maar voor een kindje van 2,5 misschien niet helemaal de beste keus.

We zijn ook twee keer in het westen geweest en hebben toen een rondrit met een huurauto gedaan. Dat zou ik zo met een kleintje doen (misschien dan met een camper) Las Vegas, San Fransisco, LA, veel mooie nationale parken en prachtige routes om te rijden.

9. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Wij vertrekken as. dinsdag naar Amerika, met onze kids, 6, 5 en 1 jaar oud. Het is de derde keer, voor onze oudsten, de eerste keer voor norah.
    We houden een web-log bij, kun je onze ervaringen volgen
    www.mijntioga.nl/deboertjesgoeswest

Deel Deze Pagina