Hoe zou jullie kindje heten als...

Discussion in 'Babynamen' started by Linda86, Aug 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

... je het alleen voor het zeggen zou hebben bij het uitkiezen van de naam?

Ik ben wel benieuwd of er veel mensen zijn waarbij de kindjes dan toch dezelfde naam gekregen zouden hebben, dus dat je echt dezelfde smaak hebt als je vriend/man.

In ons geval:
    Milan zou Olivier geheten hebben en Isabelle zou Juliëtte geheten hebben.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    J. zou dezelfde naam hebben gehad als ze nu heeft, want ik ben met die naam gekomen, man heeft er erg aan moeten wennen. ;)

Bij het kindje nu is het weer hetzelfde als het een meisje wordt: ik ben met die naam gekomen en mijn man heeft hem goedgekeurd. Bij een jongen zal het een stuk lastiger worden...want de namen die ik leuk vind, vind hij niet leuk en de namen die hij leuk vind, vind ik niet leuk... Maar die namen ga ik nog niet verklappen, want hopelijk verandert hij nog van mening (al denk ik het niet...). ;)

3. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Onze zoon zou het zelfde hebben geheten.
    De komende uk weet ik niet mijn man heeft de ideale naam gevonden voor hem maar ik had een naam die toch erg veel op dioe van de eerste lijkt maar de naam die ik helemaal perfect vind ben ik nog niet tegen gekomen

4. Jade86

Jade86 Bekend lid

Ik heb de naam uitgekozen voor ons meisje. Man vond het meteen een mooie naam!

5. krullenkop

krullenkop Niet meer actief

Juliëtte en Olivier vind ik echt mooie namen! Als ik in Nederland had gewoond waren dat zeker kanshebbers geweest. Als het aan mij had gelegen zou Christopher Edward geheten hebben en Arthur zou Gabriel (op z'n Engels ;)) geheten hebben.

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Dyon zou Dyon of Maron hebben geheten. Ik twijfelde zelf tussen die namen en manlief twijfelde tussen Dyon en Armin. Hij vond Maron niet geweldig en ik Armin niet, dus was de keuze makkelijk.

Niek zou gewoon Niek hebben geheten. Die naam heb ik voorgesteld en manlief vond het meteen leuk!

7. mamamandy

mamamandy Actief lid

Aug 27, 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    bij dylano twijfelde we op het eind voor lorenzo

en djesmay heb ik ergens gelezen en dat was hem meteen

wij houden niet van korte nedelandse namen

8. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    als mijn man geen Marokkaan was geweest dan hadden de meiden namen gehad als iets van Fleur, Maud, Emma of Evi.
    Behalve van de oudste heb ik de namen van mijn jongste en van de kleine nog in de buik uitgekozen.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Mijn kinderen hadden gewoon hetzelfde geheten. Ik heb beide namen uitgezocht/bedacht :D.

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    In dat geval had Fiene de naam Sifra gekregen! Vind het nog steeds een hele mooie naam, maar manlief helaas niet :(

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Hier gewoon Finn, heb ik zelf uitgekozen en manlief vond het (bijna gelijk) een mooie naam

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier zouden de kinderen dezelfde namen gehad hebben, maar een 2de dochter zoud wel anders geheten hebben. Ik vind Juliëtte prachtig, maar manlief niet. In ons geval werd het een zoon, dus speelde dat "probleem" niet.

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    mijn vriend en ik hebben wel dissussies gehad over de naam van de oudste hij wou Damien en ik Dani , mja ik heb als mama die al t werk moet doen t recht genomen te bepalen welke naam t werd en t werd Dani Damien :p

bij Sen en ons meisje hebben we alle2 de naam uit n rijtje gekozen toevallig alle 2 dezelfde :)
    Sen zou Amy geheten hebben dan .

14. tulip

tulip Niet meer actief

mare had gewoon mare geheten, want daar waren we meteen allebei weg van.

Mn toekomstige zoon;) zou tobe heten, nu nog manlief overtuigen voor ik echt zwanger ben.

15. Anias

Anias Bekend lid

May 25, 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tobias had Tommie geheten :)
    Maar na veel POEHE POEHE van mijn man (Tommie van Sesamstraat) is dit het compromis. Vind Tobias een hele mooie naam en ben er heel blij mee. Maar als ik een 'Tommie' zie denk ik altijd nog even terug aan 'mijn naam'. :)

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Seyhan had gewoon seyhan geheten want dat was mijn keuze.
    Al bij de volgende wat moeilijker;)
    Ik zou dan graag Ferdi willen en dat vind mijn man niks.

17. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wij waren het gelijk eens over de namen!
    althans ik heb de namen bedacht en manlief vind ze prachtig!! :)

18. kaloo

kaloo Actief lid

Mar 7, 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wilde me oudste graag jill noemen maar dat vond mijn man geen mooie naam ook vond ik chloe leuk maar die van me zus heet zoey vond die naam dus niet zo heel leuk meer
    voor onze zoon waren we er meteen over uit die wordt vernoemt naar mijn man

19. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn oudste had Aiden geheten ;)

Mijn jongste had Kieran geheten, of Chiaran. Dezelfde naam, maar op zijn Iers.

20. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Voor een jongen zijn we het al jaren eens,mocht ik ooit nog eens zwanger worden (;)) en het is een meisje,dan weten we het nog niet.

Share This Page