Oei, Beetje vreemd die laatste zin. Hij heeft wel gelijk dat er nu eenmaal verschil is maar dat is toch wel heel hard hoor.
Alleen die laatste zin vreemd? Betalen om te mogen douchen?Je schaamt je toch rot dat je nederlander bent als je dit leest.
En dit staat er ook nog in het verhaaltje: "Douchen kost 21 euro en voor zwemmen moeten ze 42 euro op tafel leggen. " Zijn ze gek geworden?
Nee alleen een uitgebreide douche beurt. Niet gewoon douchen, Wel goed lezen. Nee maar het is inderdaad wel helemaal een vreemd plan.
Die zin heb ik letterlijk geciteerd uit het stukje hoor. (gekopieerd en geplakt) dus ik lees wel goed.
Ik vind het ook net een verlate 1 aprilgrap.Het enige wat ik nog kan verzinnen is dat ze door dit verhaal naar buiten te brengen een soort van willen laten zien hoe weinig geld er voor de zorg is.Dat ze het niet serieus zo gaan doen.Als het wel serieus is,is het toch ronduit schandalig.
Nee hoor Dit staat er: Ook voor een uitgebreide douchebeurt of een uurtje zwemmen moeten de bewoners in de buidel tasten. Douchen kost 21 euro en voor zwemmen moeten ze 42 euro op tafel leggen.
in 1 woord belachelijk! Nog even en ze moeten betalen voor elke hap lucht die ze nemen (beetje overdreven weet het). Maar vind niet dat ze dit zomaar kunnen maken. Bedoel douchen en een ommetje horen toch ook tot de levensbehoeftes van oudere mensen. Vind het echt belachelijk dat ze daarvoor moeten betalen!
Ook voor een uitgebreide douchebeurt of een uurtje zwemmen moeten de bewoners in de buidel tasten.. Douchen kost 21 euro en voor zwemmen moeten ze 42 euro op tafel leggen. Als het idd waar is, moeten ze eens hun gezonde verstand gaan gebruiken.. Het is toch te schandalig voor woorden! Als het idd is om aan te tonen hoe weinig geld er is in de zorg, dan denk ik dat de opzet geslaagd is
ja uitgebreid douchen, wat is dan gewoon douchen, even hup onder de sproeier en klaar. Neem aan dat ze ook nog gewoon gewassen worden erbij met zeep, of noemen ze dat al uitgebreid douchen? En de haren wassen waar valt dat dan onder?
Dus grote kans dat mensen dan alleen nog maar binnen achter de geraniums blijven zitten en nooit van hun leven meer gaan zwemmen.
En niet alleen 'uitgebreid' douchen (dan vraag ik mij af wat normaal douchen is maargoed) maar ook voor een blokje om moeten ze betalen.
Ja erg hoor. Ik heb heel even als activiteitenbegeleider gewerkt in een bejaardenhuis en het is echt zo erg als er altijd wordt gezegd. Een oudere dames moest echt een half uur wachten voor ze naar de WC kon. En toen was het te laat. Kon ze daarna nog een uur wachten tot ze werd verschoond. Ik mocht niks doen want ik had daar niet voor geleerd. :x