Moordenaar (18) mocht dagje vrij en wurgde zijn dochtertje en haar overgrootmoeder HLN update De 18-jarige dader van de dubbele moord in een appartement in Sint-Lambrechts-Woluwe had net voor het eerst een dagje vrijaf uit een gesloten instelling om zijn kind te bezoeken. Hij wurgde zijn dochtertje van 18 maanden en haar overgrootmoeder van 76 jaar. Vervolgens probeerde hij ook zijn vriendin te vermoorden. De moeder van het kind is zwaargewond en in shock overgebracht naar het ziekenhuis. De dader is nog steeds voortvluchtig. De Afrikaan zat vast in de gesloten instelling voor zijn aandeel in de roofmoord op de bekende pianist Benjamin Rawitz. Hij had al enkele keren onder begeleiding een dagje vrij gehad, maar nu was hij voor het eerst alleen even vrij uit de gesloten instelling wegens goed gedrag. Een grote inschattingsfout blijkt nu. Hij pleegde de dubbele moord uit jaloezie. Vriendin maakte einde aan relatie De bejaarde vrouw, Marcella Hendrickx woonde op een appartement in een rustige woonwijk. Haar kleindochter woonde bij haar in met dochtertje Anaïs. Grootvader Xavier was er niet wegens een opname in het ziekenhuis. De dader zou eerst zijn 17-jarige vriendin Céline aangevallen hebben toen ze een einde gemaakt had aan hun relatie. De jongeman ging daarna op zoek naar hun dochtertje, Anaïs (1,5). Hij wurgde haar net als de overgrootmoeder van de baby, schrijft de krant Het Laatste Nieuws. 'Black Wolves' De jongeman had een dagje vrijaf gekregen uit een jeugdinstelling in Kasteelbrakel omdat hij als vader zijn kindje op gepaste tijden mocht zien. In 2006 vermoordde hij samen met een leeftijdsgenoot de bekende pianist Benjamin Rawitz. De zwarte Afrikaan was toen lid van de beruchte Brussel bende 'Black Wolves'. Voor die feiten werd hij in maart 2008 opgepakt. Het gerecht plaatste hem in een Overheidsinstelling voor jeugdbescherming omdat hij op het moment van de feiten nog minderjarig was. De politie toonde bij een buurtonderzoek een foto van de vermoedelijke dader. (belga/kh/sam/mvdb)
ik word zo verdrietig van dit soort berichten Verlof vanwege goed gedrag... Ja ja, briljante uitvinding.
Hoe kan je in godsnaam een onschuldig kindje iets aan doen. Ik snap het echt niet en wordt hier zo boos van door onmacht. Bah
Ja idd verlof bij dat soort types snap ik sowieso niet.... Net als die Turk in NL die op verlof mocht om zijn dochtertje te zien. Die is ondertussen weer bezig vrouwen te ronselen en af te tuigen om in de prostitutie te gaan...:x Waarom leren justitie en andere instantie nou niet gewoon dat deze mensen noooooit meer vrij mogen komen ook niet voor geboorte,goed gedrag of overlijden. Hoeveel mensen zij pijn hebben gedaan met hun daden weegt toch niet op tegen 1 iemand die zij verliezen...
Ik kan daar ook met mijn hersens niet bij en ik vind ook dat ze de rechters die deze domme keuzes maken best wel heel hard mogen straffen voor hun acties . En idd die turk die nu weer op de vlucht is geslagen , die stond al als vluchtgevaarlijk bekend , welke idioot laat zo iemand dan nog op verlof voor een paar dagen En het mooiste was nog dat een van de slachtoffers en getuige tegen deze pooier hem zomaar in de stad tegenkwam toen hij op verlof was , dan schrik je je eigen toch helemaal lam ! Nee ik vind het systeem hier in NL veel te soft tegenover dit soort criminelen ..
Mensen die iemand vermoord hebben moeten toch nooit meer vrijgelaten worden???:x Oh, hij doet nu weer lief, geef em maar een dagje vrij.....DUHHH
Snap zoiezo niet dat ze die mensen vrijlaten. Het is nu al ZO vaak gebeurd. Wanneer leren die mensen dat nou die ze vrij laten !!!! :x
Ik snap inderdaad ook niet waarom die mensen voor een dagje worden vrijgelaten! Ze zitten toch niet voor niets daar? Er is al zo vaak iets gebeurd als er gevangenen een dagje vrij werden gelaten, laat ze daar lekker zitten. Wanneer leren ze hier nou een keer van?! Moet er iedere keer dat een gevangene een dagje vrij wordt gelaten zoiets ergs gebeuren, hoe lang moet dit doorgaan??! Vreselijk dit bericht....
ik word hier zo verdrietig van Hoe kan zo iemand nu een dagje vrijaf krijgen!? hij zit daar vanwege een moord!! niet vanwege een winkeldiefstal ofzo.. Ongelofelijk dit! ze moeten meteen een onderzoek doen in die inrichting, want zo'n inschattingsfout is te erg voor woorden! Die arme arme moeder verschrikkelijk!