Past volgens mij wel bij wat jij studeert toch? Tenminste als ik het goed onthouden heb? Hier sluit het ook goed aan bij beroep, dus altijd interessant.
Ik heb het ook gezien. Gaat het echt zo in de meeste huishoudens? Wel oude(re) ouders vond ik (behalve die vrouw die mondhygieniste was). Wat een hoop stress in de gezinnen zeg, als je allebei zoveel werkt... Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken en zou er zelf ook helemaal knetter van worden...
ik heb 10 minuten gekeken, toen kon ik het niet meer aanzien. lekker belangrijk doen en vooral een hele hoop chaos crieéren binnen je gezin. en dan bellen schat, waar staat de auto....... en dat gefilocofeer aan tafel over flexibel ouderschap.en dat kinderen hun "kop" moesten houden als papa en belangrijk iemand aan de telefoon heeft.. en die directirse, ja soms hebben mijn kinderen prioriteit en soms degene aan de telefoon en dan moeten de kinderen hun mond houden, (ookal zitten ze klem tussen de deur ofzo zeker).heb 2 pogingen gedaan het serieus te bekijken, maar ik kan het niet... flexibel ouderschap...yuckk....
oohh, ik wil het zeker zien. is dat nu op tv? Kzan ik het ook bij uitzending gemist bekijken? Zal allemaal ontzettend aangedikt zijn. Hier ook kids en carriere, maar wat Blup beschrijft herken ik totaal niet. Als het echt knel komt met het werk, trek ik soms een nachtje door (werken), maar de tijd met kids wordt niet ingeleverd voor werk!
het was gisteravond (of was het eergister al) zal wel op itzending gemist staan denk ik. ik herken het ook niet adi want ik werk bewust niet meer voor de kids. maar ik heb 2 keer een poging gedaan naar het programma te kijken die stukjes waren toen bezig. vond het zoooow overdreven allemaal. zat me dood te ergeren en ben dus afgehaakt.
Ik heb gisteren ook een stukje gekeken en werd er plaatsvervangend gestressed van. Mijn god nemen die ouders dan nooit ergens een rustpuntje. Ik zag ze alleen maar werken/vergaderen/hobby van hot naar her vliegen, dan de kinderen ophalen, samen wat eten en hup kinderen naar bed, de oppas ging een verhaaltje voorlezen want papa en mama moesten weer ergens naar toe. Ik heb toen maar verder geknipperd want ik kon het gewoon niet meer aanzien
Natuurlijk niet in alle huishoudens. Dit waren wel 4 stellen waarbij beide ouders behoorlijk amibiteus zijn en aardig wat uren werken. Maar het is dus opvallend dat ondanks dat er zoveel flexibiliteit is, er een hoop vrouwen uitvallen met burnout klachten. Ik vond eigenlijk dat het stel waarbij zij commercieel directeur is en hij archeoloog, dat het daar het beste geregeld was en ik kon me wel vinden in hun situatie. Het eerste stel vond ik wel vervelend overkomen.
ik weet niet meer welk stel het was met die 2 dochters ze werkten allebei full time en daarnaast nog een eigen bedrijfje en dat doen ze dan in het weekend? het zal wel lekker aangedikt zijn maar daar heb ik even doorgezapt
Wat een vreselijk programma! Ik werd er helemaal depressief van: gaat het echt zo als je twee grotere kinderen op school hebt?? Ik heb nu nog maar 1 kleintje, dus ik vraag me dat dan af. Maar goed, wij zijn ook tweeverdieners, waarbij mijn vriend een zeer lange werkweek heeft. Maar toch herken ik totaal niks van die chaos, dat geren en gevlieg. Ja tuurlijk ren en vlieg ik ook, maar hoe het hier in beeld was gebracht was het wel extreem. Hebben ze de hele dag gewerkt, moet er 's avonds weer vergaderd worden en cursussen worden gevolgd...ja dan doe je het jezelf ook aan hoor. Klaag dan ook niet, met je ambitieuze dikdoenerij. En net wat Blup zegt: die interessante gesprekken aan tafel over 'vrouwen op de arbeidsmarkt en flexibel ouderschap' bladiebla, en die kinderen die dan stil moesten zijn...tenenkrommend! Ga dat lekker 's avonds bespreken als ze op bed liggen of zo. Vreselijk programma. Vreselijke mensen.
Ik weet niet of ik het wil kijken hahahah.. Ik moet zeggen dat ik uit het wereldje kom waar dit soort levensstijlen vrijwel normaal waren. Na het krijgen van mijn kinderen ben ik om die reden ook daar vertrokken. Ik vind werken geweldig, maar niet ten koste van mijn gezin. Maar ik heb genoeg ex-collega's die 60uur per week werken, daarnaast elke avond vergaderen, 2x per maand een weekend in een hotel doorbrengen omdat er daar vergaderd moet worden. Ook tussendoor sporten en gaan stappen met collega's. Dat allemaal terwijl ze thuis kinderen hebben. Een aantal hebben om die reden ook een aupair in huis, of (als ze man zijn) niet werkende vrouwen die dan de kinderen in hun eentje opvoeden.
Dat laatste stel vond ik echt te erg voor woorden! Pa was ver te zoeken 's ochtends, want die was chagrijnig en ma zat aan tafel achter haar laptop te twitteren met haar bak cruesli terwijl dochters van 7 en 9 voor de tv zaten met een bord op schoot. Ik kreeg echt koude rillingen toen ze even de woonkamer inbrulde iets van: eten jullie je bord wel leeg? Waarom willen sommige mensen kinderen vraag ik me af. Is dan het perfecte plaatje compleet? Het stel dat daarvoor in beeld was en ook 's avonds meteen na het eten weer clubjes en dingen hadden en een oppas die de kinderen op bed legde, gingen naar een opvoedcursus. Die vader moest steeds wel 20x tegen zijn jongste zeggen dat iets niet mocht. Hoe zou dat nou komen? Vast leeftijd, duh! Gek he dat het respect ver te zoeken is als je de man bent die op zondag het vlees komt snijden ofwel je kinderen max een uur per dag ziet. Dat stel dat daar voor in beeld kwam, daarvoor kon ik wel mijn sympathie opbrengen. Lieve vrouw, erg betrokken. Ik vond de rest maar een stel koude kikkers, sorry.
Bedankt voor de tip Judith. Heb net via uitzending gemist gekeken. Vond het een leuk programma. Laatste stel vond ik niet zo maar de rest vond ik wel interessant om te zien hoe zij dat doen. @Blup: Over het vragen waar de auto staat, snap niet echt waarom dat zo raar is. Zij wonen in het centrum van Den Haag waar je echt niet de auto voor de deur kan parkeren maar meestal paar straten verderop. Ik moet ook dikwijls vragen waar mijn man de auto geparkeerd heeft (en ja, dat doe ik soms ook telefonisch). Vond sommige dingen wel herkenbaar of het verhaal kwam me bekend voor omdat collega's daar ook over vertellen.
ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen koala, dat je niet weet wat de ander doet en waarhij de auto wegzet/weggezet heeft. echt heel appart in mijn beleving.
Okee, kun je vinden. Ik vind het apart jij dan schijnbaar alles weet wat de ander doet maar goed. Daarom is ieder gezin zo verschillend. Laten we het daar maar op houden.
Bij sommige reacties hier krijg ik ook wel een beetje de kriebels hoor. Oh brrrr, ambitieuze stellen, bah. Ik heb het nog niet kunnen kijken, met 2 aandachtvragende kinderen op mijn thuisdag. @ mikki: volgens mij kan het leven met schoolgaande kinderen wel een stuk hectischer worden. Mijn vader heeft met zijn vrouw 4 schoolgaande kinderen (waarvan 2 op de middelbare school) en die zijn ook altijd aan het rennen en vliegen. Sportclubjes hier, zwemlessen daar, speelafspraken zus, puberissues zo. Heeft mij doen beseffen dat ik geen 4 kinderen wil. En ook dat het echt niet makkelijk is om als tweeverdieners al die sociale activiteiten van de kinderen (en die van jezelf) te combineren. Trouwens, ik kan heel goed indenken dat je de auto kwijt kunt zijn. Zo vreemd is dat echt niet.