Ik vind de naam voor je kindje zo moeilijk om te kiezen, vooral omdat ik dan hoop dat hij het ook een mooie naam zal vinden! De jongensnaam vind ik sowieso veel lastiger, Als het een meisje was geweest hadden we bij wijze van moeten gaan schrappen. We hebben de roepnaam al. Althans dat dacht ik, ik geloof dat mijn zwangerschapshormonen met me aan de haal gaan en begin opeens te twijfelen, help haha! Dat word N.athan. Ik vraag me af wat jullie daar van vinden(?) Gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar goed, we willen een tweede naam erbij. (stres stres stres!) We zoeken een bijzondere,geen Engelse of Amerikaanse naam en één die je niet vaak hoort en dus niet populair is. Alvast bedankt voor het meedenken!
Je spreekt de naam dus op zn Nederlands uit? Misschien als tweede naam; Benjamin Julian Fender Mathijs Ruben Leander Alexander
N.athan vind ik leuk! Denk dat jullie het dus gewoon op zijn Nederlands uitspreken aangezien je geen engelse naam wilt. Ik vind beide uitspraken mooi. Miss: Nathan Mias Nathan Midas Nathan Maél Nathan Lenn Nathan Ches Naja ik hou dus van korte tweede namen haha Zelf zijn we ook nog opzoek! Maar dat is een beetje ons lijstje, zijn wat unieker en komen niet veel voor
Ja we gaan de naam op zijn Nederlands uitspreken! Dank je wel voor je lijstje, maar ik hou persoonlijk niet van zulk soort namen. Ik vind er een paar te Nederlands. Ja we gaan de naam gewoon op zijn Nederlands uitspreken. Zulk soort namen zoek ik inderdaad! Maél vind ik erg mooi, maar dat gaat helaas niet, lijkt te veel op een naam van een persoon die dicht bij ons staat. (familie lid) Mias vind ik trouwens ook mooi! Bedankt voor je lijstje!
N.athan is niet mijn smaak, maar een prima naam misschien zit hier iets bij: N.athan Lev N.athan Viggo N.athan Milo N.athan Dion N.athan Iven N.athan Micah N.athan Flynn N.athan Timo N.athan Maxim
Nathan is niet echt mijn smaak, maar vind hem ook niet verschrikkelijk Ik ken een Nathan en Mischa. Klinkt wel lekker achter elkaar, dus misschien leuk als tweede naam? Nathan Mischa dus
Geen aanval maar oprechte interesse: waarom een tweede naam als het geen vernoeming is? Een tweede naam 'gebruik' je alleen bij officiële zaken en dan vaak ook nog eens alleen in de vorm van initialen. Ik vraag me af wat de meerwaarde van een tweede naam in zo'n geval is.
Klopt, ik heb zelf ook geen tweede naam,(wat ik zelf altijd best jammer vind. )Daarnaast vind ik dat iedereen zelf mag en moet beslissen - om welke reden dan ook- of ze meerdere namen willen. Wij hebben een goede reden waarom wij er wel voor gekozen hebben. Mijn vriend heeft namelijk een veel voorkomende achternaam en ontzettend veel problemen gehad met deurwaarders omdat andere precies de zelfde naam als hem hebben. Dat willen wij graag voorkomen door een tweede naam erbij te kiezen.
Ik vind Vito altijd wel een mooie naam, daardoor Viggo ook. Alleen daar is mijn vriend het niet helemaal mee eens haha. Mischa is een mooie naam, ik zou alleen een tweede naam willen die iets specialer is. Maar dat is natuurlijk een relatief begrip en voor iedereen anders. Eli/ilay vind ik zelf een mooie naam ! Zelf heb ik die hier thuis ook geopperd, ik kreeg alleen niet echt een duidelijk antwoord.
Ja vond ik zelf ook wel haha. Ik zie het al voor me dat het kindje in eerste instantie geen hypotheek kan krijgen (zoals wij) omdat ze denken dat hij schulden heeft of geen telefoon abonnement op zijn naam kan krijgen! Nieuwsgierig zijn en vragen stellen is altijd goed!
Zelf is het niet mijn smaak maar kan makkelijk. N.athan Zico N.athan Dox N.athan Jurijn N.athan Jivan N.athan Ilan N.athan Jinse N.athan Izai N.athan Givan N.athan Kael N.athan Rhys N.athan Zeno
Ik heb geen tips voor de 2e naam. Maar de roepnaam vind ik Prachtig! Zeker op zijn Nederlands uitgesproken. Onze zoon heeft niet voor niets die naam gekregen 4 maanden geleden
N.athan Azarja N.athan Borre N.athan Brent N.athan Diëm N.athan Fender N.athan Ferre N.athan Gideon N.athan Jaroa N.athan Jelmer N.athan Joas N.athan Keo N.athan Lester N.athan Levik N.athan Lux N.athan Marius N.athan Mirza N.athan Moos N.athan Ole N.athan Raf N.athan Revi N.athan Rivas N.athan Sebas N.athan Silas N.athan Sion N.athan Yanick N.athan Youri N.athan Zain N.athan Zeger