Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat je precies met een photoshop pragramma allemaal kan.En wat kost zo`n programma. Ik wil nl wat meer met mijn foto`s gaan doen als hobby.
Misschien is het dan leuker om eerst eens te beginnen met een gratis photoshop programmaatje? Typ eens iets in op een zoekmachine als "gratis photoshop" of "photofiltre" etc., dan kun je eerst eens iets uitproberen...? Vaak zijn er ook "gratis lessen" te vinden op internet, ook via een zoekmachine zo te vinden! Wat je bijvoorbeeld met photoshop-programma's kunt doen is collage's maken, kleurenfilters gebruiken, tekst en versieringen erbij maken, enzovoort.... Er kan tegenwoordig steeds meer! Zelf hebben wij hier Corel Paint Shop Pro Photo X2 staan, daar zijn wel een paar tientjes voor neergelegd en zo heel handig ben ik er nog altijd niet in hihi.... Daarom ook mijn aanrader om eerst misschien eens gratis programma;s uit te proberen; zo kom je misschien ook op een versie uit die jou zo bevalt, dat je daar een evt. betaalde (vaak uitgebreidere) versie van kunt aanschaffen, en je zeker weet dat je er wat mee hebt en kunt doen! (Editok leuk kan zijn de site scrapblog.com, (er zijn meerdere van dit soort sites, dit is slechts 1 voorbeeld) een gratis site - alleen even aanmelden - waar je met je eigen foto's ook mooie collage's en dergelijke kunt maken!)
Zelf gebruik ik enkel Photoshop CS3, maar voor zo'n 100 euro heb je 'n legale versie van Photoshop Elements, het programma dat ik altijd zal aanraden aan beginnende consumenten, omdat ik nou eenmaal zweer bij Photoshop. Maar je zou eens kunnen googelen op 'gimp', da's een gratis fotobewerkingsprogramma, waar ik positieve verhalen over hoor.
Je kunt op de site van Adobe (photoshop) een proefversie voor 3 maanden downloaden Dat kun je proberen, zo ben ik er ook mee begonnen. Als je het dan leuk vind dan kun je hem altijd nog kopen. Het is eerst wel even moeilijk hoor, maar je kunt inderdaad op i-net van alles vinden.
Je kan zoooooveeel met photoshop. Ik gebruik hier Corel Paint Shop Pro Photo X2. Ik heb er niks voor betaald. Heb een gekraakte versie van het internet afgehaald, die het gewoon helemaal doet. Geen idee wat de nieuwprijs is. Ik heb er mee leren werken door gewoon te proberen, proberen en nog eens proberen. Af en toe op internet eens iets opzoeken. Wil wel 2 van mijn laatste creaties laten zien die ik gemaakt heb:
Aah; corel paint shop pro photo x2 nieuwprijs bij bol.com is 60 euro; die hebben wij hier aangeschaft, na eerst de proefversie te hebben geprobeerd (maar als ik dat van Tantan lees baal ik stiekem een klein beetje, qua aanschafprijs hahaha!) Leuk om jouw creaties te zien Tantan! Inderdaad door gewoon veel uit te proberen kom je een heel eind,e n anders zijn er heel wat fora en blogs die uitleg en lessen geven!
Hier ook een fan van Paint Shop Pro X2! Maak er ook van alles mee, voornamelijk digiscrappen en foto's bewerken! Werkt wel erg verslavend hoor!
Als gratis programma zou ik zeker eens gaan werken met Gimp, is een heel fijn programma om het een en ander te leren. Daarbij staat internet vol met tutorials voor dit programma.
En nog een voordeel van Photoshop boven PSP: photoshop is preciezer in zijn berekeningen dan PSP, waardoor Jpeg's minder snel beschadigen.
Ik ga zeker eens op internet rondkijken en het eens proberen.Als ik er niet uitkom ga ik zeker jullie hulp vragen.Bedankt!