Amerikaanse Stafford

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 7 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ieder ervaart een ras anders..ik ben zelf een keer bijna gebeten door een dober die mijn hond aanvloog maar dat betekent nog niet dat alle dobers vals of niet goed zijn.
    ik ben opgeroeid met rottweilers en american staffords, maar het waren zulke schatten! En nu nog.. met de juiste baas en inspanning komt dat wel goed!
    en een stafford hoeft niet altijd een muilkorf om, ze zijn niet allemaal vals...zie ook wel andere rassen hiermee. erg jammer maar beter dan een hap uit je been ;);)

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Het is dat mijn chihuahua klein is maar anders had hij ook een muilkorf om gemoeten.:D

3. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ben zelf dierenartsassistenten en zie veel honden voorbij komen, dit is hoe ik over die rassen denk:

Witte herders zijn supermooie honden, maar zie toch regelmatig honden langskomen die anstig en teruggetrokken zijn. Je zal sterk in je schoenen moeten staan om zo'n hond tot een stabiele hond op te laten groeien.

Staffords zijn over het algemeen erg lief, maar ze hebben wel vaak medische problemen doordat ze zo'n korte snuit hebben, denk aan Ectropion en entropion (ooglidproblemen) gebitsproblemen en snurken.

Dobermanns ken ik als goedaardige honden, mits ze consequent opgevoed worden. Ze hebben wel de neiging om blafferig of bijterig te worden.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Nou collega........ben ik het helemaal mee eens!!!:D

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Cool!
    Doe je het werk allang? :D

6. Skye

Skye Niet meer actief

Nu 3,5 jaar! Niet heel lang dus! Heb wel een 4-jarige opleiding gedaan! En jij??

7. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ik nu twee jaar, nog korter dus. Heb idd ook een vierjarige opleiding gedaan.
    Superleuk beroep hé :D

8. Skye

Skye Niet meer actief

Ja, het is lekker veelzijdig! En ik werk maar 2 daagjes in de week, de rest van de week ben ik moeder!! Dus het bevalt me prima zo!! Zou niet meer anders willen!!!

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dat is ook mijn plan ;)
    Heb jij het ook verteld toen je zwanger probeerde te worden? Ikke wel... maar zag er wel héél erg tegenop.
    Maar mijn baas reageerde heel positief, mag nu geen rofo's meer maken :)

10. Skye

Skye Niet meer actief

Nee precies!! Ook oppassen met gasnarcose he!!!
    Ik had het trouwens niet verteld. Pas toen ik de eerste echo had! Maar toen stond ik nog niet steriel tussen de gasnarcose in! Nu wel, dus volgende keer ga ik het wel meteen vertellen! Puur zodat ze weet dat ik dat soort dingen niet kan doen!!!

11. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    ja inderdaad, hoe heb jij dat gedaan? wij gebruiken isofluraan met een gesloten systeem en hebben ook afzuiging. Ik opereer nu nog wel mee. Maar weet niet wat ik doe als ik straks zwanger ben...

12. thalina

thalina Bekend lid

24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    hier ook 3 amerikaanse stafford's in huis
    ja het zijn soms stomme beesten wat betreft omgang met andere honden..
    maar ohhh wat zijn het mensen honden:D
    en daar gaat het in eerste instantie toch om...

als je toch miss voor een stafford wil gaan.
    let dan goed op dat de honden getest zijn en vooral op de ziekte ataxia deze ziekte is pas een paar jaar bekend en het is een rotziekte!!!
    een hond van mij (die bij m'n moeder woont) heeft het ook. verschrikkelijk, ze is nu bijna 5 maar denk dat het nog hooguit 2 jaar duurt voordat ze een spuitje krijgt, dan is haar leven niet meer dragelijk!

kijk eens rond op forum's ook altijd handig

Bekijk bijlage 107220

13. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik heb niet het hele topic gelezen maar mijn oom is een fokker van hele goede dobermann honden

hij doet heel veel mee aan hondenshow's en zijn honden hebben ook al heel veel prijzen daarmee gewonnen

ik denk dat hij wel nog steeds ook fokker is, maar dit weet ik niet helemaal zeker meer.

als je er meer over wilt weten pb me maar even, dan kan ik het altijd voor je opzoeken.

groetjes!

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    whaha hier loopt ook zo'n felle chihuahua mix rond, die zou er ook wel 1 kunnen gebruiken puur al om zn grote stoere muil te houden.
    (hij bijt absuluur niet hoor;)) Het is gewoon een pitbull in een klein lichaam (Denkt hij;)) maar die speelt altijd met van alles dus ook de grote stafford:)

ben je er al helemaal uit?

15. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik heb me op een wachtlijst laten zetten bij een dobermann fokker. in het voorjaar verwachten ze een nestje.
    de herder en stafford vallen af.

Deel Deze Pagina