pffff ik vraag me dan af: hoe doen ze dat met wassen??? Ik draai al veel wassen per week (en dat nog zonder kindje), laat staan als je 19 kinderen hebt aaaaaaaah!
Mijn god daar moet ik echt niet aan denken hoor! 19 kinderen, hoe ongezond zal dat voor je lichaam zijn. Die mensen zullen wel heeeel erg van de kerk zijn want ze geeft zelf al aan dat ze net zo lang door blijft gaan met kinderen baren als het haar gegeven is. Aan voorbehoedsmiddelen doen ze dus niet. Bij onze vroegere overburen hadden ze 11 kinderen. Eén van de meisjes is van mijn leeftijd en die zei altijd dat ze het helemaal niet zo leuk vond om zoveel broers en zussen te hebben, want ze had nooit privacy. Nu woonde dat gezin ook wel wat kleiner hoor, gewoon in een eengezinswoning en dan natuurlijk niet met z'n allen tegelijk, want de oudste waren op een gegeven moment het huis al uit.
de familie heeft een eigen site..daarop staat hoe ze het allemaal doen ze zien er wel gelukkig uit.. ze hadden iets van 4 wasmachines en 4 drogers volgens mij als ik t goed geleze heb www.duggarfamily.com maar ben blij dat ik die vrouw niet ben pffff
Nou respect hoor! Ik wil ook graag een groot gezin...maar zo groot toch niet! Het ziet er allemaal super uit toch! Ja oke...misschien erg gelovig..maar dat moeten mensen allemaal zelf weten! Als zij het zo willen en het werkt...super toch?!
tja het is wel zo dat bevalling steeds makkelijker wordt ,bij 2de van mij ging ook makkelijker dan eerste , misschien voelde de vrouw helemaal geen pijn na zo veel kinderen ,dat het toen een hobby werd maar MG je hebt dan altijd van de slaapeloze nachten jaar in jaar uit
Maar na 19 kids zou je toch wel verwachten dat je ondertussen een verzakte baarmoeder tot op je knieen hebt..
Lekker laten bevallen toch ? Het zal mijn verder een worst wezen wat ze met haar lichaam doet. Het enige waar ik over val, is dat ze door gaan zolang God het wil. Maar met welke risico's? Na een bep. leeftijd is het risico dat je een niet zo gezond kindje op de wereld zet behoorlijk groot. Dit laatste kindje is ook veelste vroeg geboren. Op een gegeven moment moet het genoeg zijn geweest, niet voor God, of voor de moeder of voor de rest van de familie, maar voor de kindjes die misschien ernstig gehandicapt geboren worden.
Waarom schrikken jullie er zo van ?? Vroeger was het hartstikke normaal om 10 of meer kinderen te krijgen en dan woonde ze maar in een ééngezinswoning. Ik weet zeker dat er hier genoeg dames zijn met een opa/oma die rond de 10 broers/zusses hebben. Mijn opa heeft zelf nog 14 andere broers en zusters hoor. Al is de jongste wel 24 jaar jonger dan mijn opa. En mn opa is pas 61 Als dat gezin het aankan zoveel kinderen, moeten ze dat gewoon doen. Ik heb ook hun website een tijd geleden gezien en ik vind ze allemaal heel gelukkig uitzien en denk dat niemand iets te kort komt hoor.
Ik vind eigenlijk dat ze het erg goed voor elkaar hebben. Alles is netjes en verzorgd, ze hebben te eten en ruimte. Bij mijn ouders in de buurt woont een gezin met 22 kinderen dus tsja.... Zij liever dan ik hoor maar het is in die buurt heel gewoon. Ze zijn daar vrij zwaar gelovig en mogen geen voorbehoedsmiddelen gebruiken. Die vrouwen zien er trouwens ook gewoon goed uit dus zo enorm slecht zal het vast niet zijn.
Ik las dat iemand zei: Je mist een hoop, want wie wilt je nou uitnodigen met zoveel kinderen? Mijn ouders hebben er 5 en werden ook nooit ergens uitgenodigd, omdat we met zovelen waren. Waar ze het van betalen? Ik denk dat die realitysoap niet gratis is. En ik denk dat mensen veel moeten betalen om hun op de foto te nemen of iets dergelijks. En natuurlijk de kerk. Ik zou er niet aan moeten denken, pffff. Het lijkt me al zwaar met 5 kinderen, zoals mijn moeder.
ik heb alleen maar respect voor dit gezin, het ziet er allemaal verzorgd uit en de kinderen lijken gelukk!! wie zijn wij dan om daar over te oordelen en het triest te vinden? ik denk dat een kind liever in een warm en liefde vol gezin opgroet dan in een gezin waarvan bijv de moeder nooit thuis is en alleen maar carriere maakt en het kind 5 dagen in de week op de opvang zit! nog even over het op latere leeftijd krijgen van kinderen, bij dit soort gezinnen zal JUIST een kindje met een bepaalde afwijking/te kortkoming heel veel liefde ontvangen emet zorg worden gesteund, hier in dit land word een kindje weggehaald omdat het niet voldoet aan de eisen van de ouders. of het niet gewenst is word het zonder pardon weggehaald!!! met andere worden respect voor dit gezin. ik wil verder ook niet oordelen over de keuze die mensen maken om een zwangerschap af te breken maar dit is meer ter voorbeeld van mijn denken....