Wow wat apart zeg! En wat een KAST van een huis ! En 19 kinderen baren pfff ik moet er heel even niet aan denken zeg...
Goh, ik heb 1 kindje , die wil ik af en toe al achter t behang plakken. Moet je nagaan hoeveel behang je nodig hebt voor allemaal Heel mooi huis wel! Moet er zelf niet aandenken zoveel kids.
jullie vergeten dat het vroeger idd gewoon was om zoveel kinderen te krijgen..als geboortebeperking werd er gedaan aan...nu even niet schat ik denk dat ik vruchtbaar ben...dus de kalender methode...of voor het zingen de kerk uit...(werkt 9 van de 10 keer dus niet he!) Mijn oma is er eentje uit een gezin van 26 kinderen..... Haar moeder kreeg de jongste op 16 jarige leeftijd en de oudste op 46 jarige....moet wel zeggen er zaten 2 tweelingen bij hihi dat teld meer aan....maar daarbij er waren ook weer 4 doodgeboren kindjes...en 2 wiegendood... (dat zit bij die 26 he!) Dat was in die tijd heel normaal....dat we er tegenwoordig anders tegenaan kijken komt omdat de mentaliteit gewoon is veranderd...we willen zoveel meer...een vrouw vroeger was tevreden met koken wassen en de kinderen...en toen woonde je ook in een 2 kamerhuisje....en werden de kinderen in de tobbe gewassen...nadat de kleren erin waren gewassen.... (snappie!) En eigenlijk komt het nog steeds voor enkel is tegenwoordig 10 al veel.... (ik mocht willen dat ik het kon...maar helaas zijn wij door 'god' niet zo bedeeld dat we snel en makkelijk kinderen kunnen krijgen.)
Hier op het dorp ook niet zo heel vreemd hoor....ik moet er niet aan denken maar als je het finacieel kunt en je gezondheid laat het toe. Moet je het vooral doen als je het niet laten kunt...
Ik vind het egoistisch van de ouders om voor zoveel kinderen te kiezen en maar te zien wat de natuur doet. Vermenigvuldig u met 19? De kinderen hebben misschien een groot huis, maar hoe kunnen ouders al hun kinderen de liefde en aandacht geven die ze nodig hebben. En ik zie trouwens geen een van de zonen iets in het huishouden doen. Leuk hoor dat je als kind de was mag doen van 20 anderen. En dat dat gezellige muziekensemble die ze hebben opgericht met hun kinderen,....creepy.
Iedereen met een kinderwens en die wens vervuld is toch inpricipe egoistisch, we vervullen toch onze eigen wens dan, niemand heeft gezegt dat onze kinderen op deze aardkloot willen komen. Ze komen alleen maar omdat wij egoistisch bezig zijn
helemaal mee eens. In mijn familie hadden ze vroeger ook 10 kinderen en bij die van me man ook..maar toen waren tijden wel heel anders. En ik vind dat hun het goed voormekaar hebben dus waarom niet? Ik zou 10 kinderen ook gezellig vinden...maar ik denk mijn man niet
Wij kunnen uiteraard niet in hun portemonnee kijken.... ze verdienen uiteraard aardig geld met die tv show van hun enzo... Maar ik vind dus als je het kan betalen om een beetje fatsoenlijk voor die kindren te zorgen (dat ze hun eigen kleding naaien, dat doen ook meer mensen, merkkleding is niet verplicht natuurlijk!) tja, als het leuk vinden zo moeten ze het doen.... Maar qua aandacht e.d. dat weet je nooit of het wel/niet genog zal zijn... Wat mij wel een beetje verontrust is dat ze 43 is en dus door zal gaan tot het moment dat ze gewoon niet meer zwanger worde... theoretisch gezien kunnen ze dus nog wel zo'n 10 kids op de wereld zetten.... pfffff tegen die tijd zijn ze verdorie al bijna weer overgrootouders
Net als bij de geboorte van hun 17e en 18e kind (toen er ook al topics waren met hetzelfde ongeloof als hier te lezen is) heb ik nog steeds enorm veel respect voor deze mensen. Ieder z'n meug, en zolang ze het kunnen betalen en het zo willen, laat die keus dan lekker in de waarde. "Gaat heen en vermenigvuldig u"....... Hebben wij hier ook gedaan, maar dan wel vermenigvuldigd met 2 en niet met 10 hahaha!
Ik heb t wel eens gezien die familie.. En tja, waarom niet. Alle genoemde redenen daarvoor zijn hier al gezegd en daar sluit ik me bij aan. En ik vind t ook geweldig dat die kinderen worden opgevoed op een manier waarop dus niet met de paplepel is ingegoten dat ze alles maar krijgen en allerlei dure spullen etc. En dat ze ook gewoon bij elkaar op de kamer slapen en dat er daarmee niks mis is. Ik vind dat voor mijzelf erg belangrijk, aangezien ik graag 2 of 3 kinderen zou willen en hopelijk mogen krijgen maar wij dus niet weten of wij ooit groter kunnen wonen kwa slaapkamers. En zo is het voor mij een steuntje in de rug dat t helemaal niet zo'n drama is om samen op 1 kamer te slapen.
Ja in mijn familie komt het ook voor mijn overgrootoma heeft ook 19 kinderen op de wereld gezet. Wat ik haar overigens niet na doe vind 3 toch voor ons wel genoeg. (als het ons gegunt is) Ben al heel blij met me dochter en nog een kleintje onderweg we zijn echt zielsgelukkig dat we dit mogen mee maken.