Hoi allemaal, Ik was bang om in de vervroegde overgang te zitten vanwege te hoog LH en FSH. Mijn ovulatietesten zijn altijd positief en ook in het bloed steeds te hoog (tussen 23,5 en 30). Oestrogeen ook iets te hoog en testosteron goed. Zelf dacht ik aan PCOS, maar volgens de gynaecoloog was hier geen sprake van, echo was goed met aan elke kant 9 tot 10 follikels, waarvan twee grotere (CD 10). Ik mocht CD 14 terugkomen om te kijken of er al een eisprong was. Follikels waren niet gegroeid. Baarmoederslijmvlies wel. Gynaecoloog zei niks aan de hand, alles goed. Hij deed een beetje bot toen ik zei dat ik me er zorgen over maakte, omdat ik ook nooit temp verhoging heb. Hij zei: menstruatie = eisprong. Want het gekke met deze bloedwaardes (LH) is dat ik wel een regelmatige cyclus heb. AMH was geprikt en vandaag heb ik de uitslagen ingezien. 13.3 dus. Ik lees overal PCOS, maar niks anders. Iemand die mij er iets over kan vertellen? Het zit me niet lekker, altijd hoog LH en dus ook AMH. Voel me totaal niet serieus genomen. Ik ben 32. Liefs
He wat vervelend, ik ziu echt naar een ander ziekenhyus of arts gaan of een second opinion in het buitenland opvragen. Lastig timen zo als je geen eisprong kunt vonden, of je moet je hele cyclus om de dag sex hebben maar vraag me ook af of die dan springt hoor. Hebben ze niet progesteron geprikt? Dat zouden ze op 7 dgn na eisprong moeten prikken om t e weten of je een goede eisprong hebt gehad..heeft ie dat niet gedaan??
Ik zit al bij een goede fertiliteiskliniek, dus had juist gehoopt hier duidelijkheid te krijgen. Ik kom zelf overal op PCOS uit, maar dat was niet te zien op de echo en testosteron was goed. Heb wel een hoog LH en AMH en ik vermoed geen eisprong. Ik wil inderdaad wel vragen om progesteron te gaan prikken. Ik ben alleenstaand en afhankelijk van een donor. Daarom wil ik zo graag duidelijkheid, want het lijkt me niet dat de waardes voor niets zo hoog zijn en dat moet ergens vandaan komen. Ovulatietesten zijn elke dag van cyclus positief en heb geen tempverhoging.
Nee met donor schiet t dan niet op nee maar ik denk eerlijk gezegd dat je ook geen eisprong hebt. Kan hey wel een goede kliniek zijn, als ze dit niet serieus nemen en verder onderzoeken lijkt het me toch tijd voor n second opinion