Helaas is deze ivf ronde ook mislukt. Na 9 iui behandeling en 4 terugplaatsing van ivf ben ik nog steeds niet zwanger. De artsen in nederland zeggen dat er niks aan de hand is, maar ik twijfel daar nu toch echt wel aan. Ik denk dat wij naar Dusseldorf gaan en kijken of daar iets te vinden is. Wie heeft na zoveel behandelingen gekozen voor Dusseldorf en heeft daar goed ervaringen mee?
Ik heb dat gedaan en heb er eerlijk gezegd op dit moment een beetje mijn twijfels bij. Inhoudelijk zijn ze volgens mij echt wel goed, maar ze hebben het op dit moment veel te druk waardoor er in mijn beleving toch weer minder aandacht voor je is en het, niet vanuit de gynaecologen maar wel vanuit de rest van de organisatie, toch voornamelijk financieel gedreven lijkt te zijn. Wij denken erover om, mocht het tot een nieuwe poging moeten komen, alsnog Gent te gaan proberen.
Hallo Elfi. Wat vervelend dat het na al die behandelingen nog niet is gelukt. Wat heb je al aan onderzoeken gehad?
Wij hebben tot nu toe alleen de intake gehad (gaan na ivf 1 over naar Düsseldorf) maar ik heb wel het idee dat ze daar veel beter kijken naar de oorzaak. Bovendien gebruiken ze daar andere hormonen, waardoor de kans op overstimulatie veeel kleiner is, en dat is met het protocol van Radboud wel een enorm issue (bij mijn overactieve eierstokken wel ten minste). Voor ons is Gent echt te ver, dus geen optie. Ik kreeg bij Dusseldorf niet een gevoel van "wow wat is het hier geweldig", een beetje een kantorencomplex-gevoel, maar ik heb echt het idee dat ze kwalitief veel beter zijn.