Hier ook veel herkenning. Voor een tweede kindje na 6 IUI's 3 frustrerende IVF trajecten in NL gehad met nauwelijks opbrengst. Verder onderzoek vonden ze niet nodig, er was toch niks aan te doen. Boodschap was: uitbehandeld en zelf maar proberen. Uiteindelijk in DD uitgekomen. Ook aan de ubiquinol, dhea was bij mij niet nodig (voelt als helaas omdat er zoveel goede verhalen over rondgaan..), probiotica, scratch, lipid infuus vanwege teveel NK-cellen, recepIVFitytest, de hele mikmak uit de kast getrokken. Helaas (nog) niet met het zo gewenste resultaat, maar we hebben zelf wel het gevoel dat er echt alles aan gedaan wordt om kleine kansen nog te kunnen benutten en dat voelt wel heel fijn. Als het dan uiteindelijk niet mag lukken, dan kan ik me daar iets beter bij neerleggen dan bij t advies vanuit NL. Ik moest trouwens best lang wachten op de AMH-uitslag in NL, 4 weken geloof ik, hoop dat jouw uitslag sneller komt.
Even offtopic: AMH waarde kan weken duren voor de uitslag er is. Bij mij duurt het 4 weken, bij mijn zus een paar jaar terug ook. Sterkte nog even!!
In Nederland moet je inderdaad 4 tot 6 weken wachten op de uitslag van je amh. In dusseldorf is dat 24 uur.
Wat een bizar verschil! En hoe oneerlijk eigenlijk... meiden met verlaagd AMH die dus te ver van DD of Gent wonen hebben zoveel minder kans van slagen....
Ik woon ook niet om de hoek maar heb toch voor behandeling in Dusseldorf gekozen. Niks doen was geen optie voor mij.
Snap ik... ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten organiseren... zou er moeten blijven slapen en denk dat onze bazen dan echt gek worden hahaha! Maargoed. Hopelijk is het niet nodig.
Je hebt gewoon recht op verzuim voor vruchtbaarheids behandelingen. En daarbij, geen enkele werkgever is het waard om kinderloos te blijven.
@Lafayette wat fijn om zo'n positief verhaal te horen. Dit zijn ook goeie verhalen die ik net mijn vriend kan bespreken. Ik had al ergens iets over q10 gelezen dus dat heb ik gekocht. Is alleen 100gr per pil. Ik was al op dieet wat overigens wel erg lastig gaat met die hormonen. Bewegen schiet er de laatste tijd wat bij in, maar oppakken moet ik gewoon maar weer doen.
@Lien4 wat frustrerend zeg. Wat een flinke weg heb je al bewandeld. Wel fijn dat je nu wel het gevoel hebt dat alle opties benut worden. Mijn gynaecoloog begon ook al dat ivf bij mij waarschijnlijk weinig meerwaarde zou geven. O dan denk ik dat mijn amh nog wel even op zich laat wachten. Hadden ze er niet bij gezegd en laten ze extern testen.
Mijn werkgever was uiteindelijk heel begripvol over de situatie toen ik het had uitgelegd. Het heeft me (op eigen initiatief) wel wat vakantiedagen gekost ja. En het aantal keer dat ik heen en weer ben geweest viel wel mee, ik denk een keer of acht. Maar alleen al een intake/second opinion is de moeite waard, voor een andere blik op de zaak.
Mijn werkgever is ook heel begripvol. Ik doe mijn werk en kan thuiswerken wanneer nodig. Als ik halverwege de dag een afspraak heb werk ik smorgens op kantoor en werk daarna thuis omdat dat dichter bij is.
Vanmiddag echo gehad en wow toch 3 follikels!! Mijn ovulatietest was gisteren nog negatief maar 1 was nu 19,6 en 2 van 17,5. Zelfs 1 van 15 en 13. Dit had ik echt niet verwacht. Nu vannacht om 1.00 pregnyl en woensdag iui. Nu hopen dat ze niet al springen voor de pregnyl.
Amh is nu ook binnen en die was 1.12 nog redelijk vond de gynaecoloog. Ik denk dat we het gesprek voor ivf wel eerst aangaan in NL.
Helaas een verlaagde waarde maar zeker nog iets van te maken! Ik zou wel echt, echt, echt stoppen met IUI en meteen IVF opstarten. En dat je die IVF in Nederland zou willen proberen snap ik ook. Maar als het nu allemaal slecht verloopt qua respons, punctie, bevruchting dan wel echt voor jezelf kiezen hoor!
We worden morgen gelijk ingeschreven. Advies van gynaecoloog was ook gelijk bellen. Ik weet niet wat de wachttijden zijn, maar mag wel doorgaan met iui in de tussentijd. Ik wil nl zelf 1 ronde proberen. Had met 137,5 toch een goeie reactie. Hopelijk is het allemaal niet nodig en is de iui van morgen gewoon succesvol.
@candy. In het Vu zijn geen wachttijden. Hooguit dat je 1 maand moet overslaan omdat ee teveel tegelijk starten maar of dat vaak voorkomt weet ik niet. Mij werd verteld dat januari en februari drukke maanden zijn. Zo tegen de zomer valt het vast mee. Maar ik hoop van harte dat je er niet aan hoeft te beginnen. Succes met de wachtweken.
Dat is super om te horen. Wij gaan ook pas in oktober met vakantie terwijl veel mensen eerder gaan dus dat scheelt. Twijfel heel erg alleen of mijn eitjes zijn gesprongen. Voel erge druk bij mijn eierstokken en geen tempstijging. Las ergens dat met hormonen tempen niet betrouwbaar is. Vorige maand deed ie ook gek.