hoi, zoals het onderwerp al zegt ben ik opzoek na ervaringen met tarwekiemolie.. Waarom gebruikte jullie het en hielp het? Ik heb een potje met capsules van A.Vogel.. Heb na 1.5jaar eindelijk een eisprong gehad met behulp van een hormoonpompje. Mijn baarmoederslijmvlies was best dun, zo rond de 5mm. De arts zegt dat het soms niet veel uitmaakt hoe dik dit is, toch is het ideale wel wat meer. Nu lees je veel positieve verhalen over tarwekiemolie, ik ben benieuwd na jullie ervaringen.
Mijn cyclus werd er een dag of twee langer door. Ben niet zwanger geworden in de cyclussen dat ik tarwekiemolie innam. Geen idee wat het met m'n baarmoederslijmvlies heeft gedaan.
Ik kom dit topic toevallig tegen. Kan je niet helpen met ervaringen maar heb je wel eens van maca poeder gehoord? Dit helpt met je hormoonhuishouding. En het schijnt dus ook te helpen bij het verbeteren van je vruchtbaarheid.
Ik kreeg een dag eerder bruinverlies en het hielp bij mij niet. Ik heb van mezelf al mooi dik baarmoederslijmvlies, dus ik durf het eigenlijk niet meer aan
Mijn luteale fase werd er een stuk korter door, dus ik ben er na drie cycli weer mee gestopt. Maca neem ik al een jaar of vijf dagelijks, in de actieve vorm zelfs. Heeft helaas niks voor mijn vruchtbaarheid gedaan...
Het is een gevalletje baad het niet, schaadt het niet. Voor de een lijkt het iets te doen, voor de ander niet. Kwestie van uit proberen. Mocht het negatieve bijwerkingen hebben stop je er weer mee. Ik heb het een tijdje geslikt, maar helaas niet zwanger geworden. Voor mij heeft het geen negatieve bijwerkingen gehad. Mijn menstruaties werden wel wat heviger, maar dat zou juist kunnen betekenen dat mijn baarmoederslijmvlies wat dikker was. Dat zou voor jou wel positief zijn. Bijzonder dat je arts zegt dat de dikte niets uitmaakt, want volgens mij doet dat er wel toe. Bij ons, voor een ivf terugplaatsing, willen ze graag minimaal 7 mm zien. Wil niet zeggen dat er niemand met dunner baarmoederslijmvlies zwanger geworden is, het zal zeker wel mogelijk zijn. Maar volgens mij is dikker wel beter. Als ik jou was zou ik het gewoon eens proberen! Succes en hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest in handen!!
Ik heb het twee rondes geslikt na mijn missed abortion in december, beide keren was ik zwanger. De eerste werd een vroege miskraam en de tweede is mijn zwangerschap nu. Het had verder geen invloed op de duur van mijn cyclus.
Bij mij heeft het wel geholpen! Had een potje van Solgar. Eerst een maand na de eisprong begonnen, dat was mislukt. Maand daarna direct na menstruatie begonnen, en bingo! Ben ook niet iemand die snel of makkelijk zwanger raakt.
Ik had een korte LF en wilde dat proberen. Eerste maand met proberen meteen raak, maar of het daar aan heeft gelegen weet ik natuurlijk niet.
Wat een reacties, bedankt hiervoor!! Okee ik denk dat het inderdaad gewoon moet gaan proberen.. @dame82 ja precies ik lees ook overal day het ideale boven de 7mm ligt.. dus vandaar dat ik graag Iets wil proberen wat het stimuleert om te groeien
Wat ik deed! Ik slikte NA mijn eisprong tarwekiemolie. Zo brengt het je cyclus niet in de war. Ik was die maand zwanger geraakt.
@mama en zoon ohh?? En dan? Wat heeft het dan voor nut? Wordt het baarmoederslijmvlies dan ook nog dikker in z'n korte periode?
De functie is natuurlijk een goede innesteling. Dus uiteraard vrijen voor of op je eisprong en dan meteen beginnen. Ik kreeg deze tip hier op dit forum en bij mij hielp het meteen. Je hoort namelijk weleens dat tarwekiemolie je cyclus in de war schopt.. dan kan je eisprong verkorten of langer duren dan je dacht, waardoor je te vroeg of te laat vrijt. Na je eisprong maakt het niks meer uit, dan is het belangrijkste moment geweest en zorgt het hopelijk voor een goede innesteling. Over dat dikker maken van het slijmvlies, geen flauw idee.. nooit in verdiept.
O ja en 's ochtends deden wij het, op de dag van de sprong. Misschien helpt het jou ook.. want dan is het zaad op zijn best zeggen ze.
@mama en zoon Kom ik weer even hoor, maar ik slikte het júíst na mijn eisprong. En dat verkortte dus mijn luteale fase, met andere woorden: het gooide mijn cyclus overhoop. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling.
@mama en zoon Hmm, ik weet niet... Ik denk dat 13-14 dagen innestelingstijd nog altijd beter is dan 9-10 dagen. Maar weet je, ieder lichaam is anders. Dus als @Claudiaaxx dit wil proberen, zeg ik: doen!
Ja want het hoeft niet je cyclus te veranderen.. het kan. Maar ts kan het allebei uitproberen... maar hopelijk hoeft het maar 1 keer. Succes ts!