AMH waarde

Discussion in 'MMM clubs' started by miekkie, Aug 15, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Ik heb mijn AMH waarde moeten laten testen om te kijken of ik nog wel weer in aanmerking kom voor een volgende IVF poging. Drie jaar geleden was de waarde 2. Nu is die 1,26. Ik heb vrijdag een telefonisch consult met de arts over de uitslag, maar vandaag stond deze al online. Hebben jullie hier ervaring mee? En is 1,26 nog goed genoeg?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,796
    8,466
    113
    Female
    Ik zou vragen om icsi te doen ipv IVF.
    1,26 is opzich prima maar de bevruchtingskans is groter bij icsi

3. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Heb ik die mogelijkheid om daar gewoonweg om te vragen? Of zijn daar regels aan verbonden?

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,796
    8,466
    113
    Female
    Je hebt met jouw AMH waarde wel een indicatie lijkt me. Ik zou het gewoon eens overleggen.

5. miekkie

miekkie Bekend lid

Feb 24, 2006
    713
    162
    43
    Female
    Ah dus de waarde is toch niet bepaald prima?
    Ik heb me net wat ingelezen in ICSI, maar zie dat het veelal gedaan wordt bij verminderde zaadkwaliteit en dat is niet het geval.

6. Bloem99

Bloem99 Actief lid

Dec 9, 2022
    211
    141
    43
    Wellicht heb je hier wat aan: https://www.centrumvoorkinderwens.nl/eicelkwaliteit/

Als het goed is kijken ze niet alleen naar je AMH maar ook naar het aantal potentiële follikels dat er aan het begin van de maand van nature klaarligt. Volgens mij noemen ze dat AFC.

Goed om te weten dat de AMH waarde kan variëren. Bij mij was hij de eerste keer 1,5 en iets meer dan een jaar later juist gestegen naar 1,9.

Succes met de afspraak!

7. Harper1987

Harper1987 Actief lid

Sep 19, 2018
    331
    196
    43
    Female
    Mijn amh was 1. En deze ivf poging had ik 12 eicellen en 5 dag 5 cryos dus nog steeds een prima score. Jou waarde is gewoon nog goed miss dat ze de medicatie wat ophogen dan wat je de keer ervoor kreeg. Hadden ze bij mij wel gedaan. (Uz Gent)

8. Nylla

Nylla Fanatiek lid

Mar 20, 2022
    1,403
    1,255
    113
    Female
    Volgens mij is deze informatie niet helemaal correct. Tenminste, mij is het anders uitgelegd. Namelijk dat er voor ICSI gekozen wordt wanneer de zaadkwaliteit beduidend slecht is. Zelf had ik een AMH van 0,5. Dat betekende een verlaagde eicelvoorraad. Desondanks koos de fertiliteitsarts voor IVF, omdat de zaadkwaliteit van mijn partner prima was. Dat bleek in ons geval een prima keuze, want ik raakte in één keer zwanger. Dus mijn advies zou zijn om je opties goed te bespreken met je arts, maar zoals ik het begrepen heb is de keuze voor ICSI vooral afhankelijk van de kwaliteit van het zaad en niet van de eicelvoorraad. Succes met je traject!

9. Bloem99

Bloem99 Actief lid

Dec 9, 2022
    211
    141
    43
    I
    Ik heb het zelf ervaren in Nederland. Waar we nu in Dusseldorf lopen gaf de arts aan naast zaad kwaliteit zijn advies ook te baseren op het aantal beschikbare eicellen. Hij adviseerde om ook altijd ICSI te doen als er maar weinig eicellen zijn.

10. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,133
    3,212
    113
    Female
    Hier dan nog een aanvullende reactie: wij hebben twee keer 15 eicellen gehad en twee keer de helft ICSI de helft IVF gedaan, ondanks prima eicelvoorraad en prima kwaliteit zaadcellen. In overleg is dus veel mogelijk. Ik zou dus vooral het gesprek met je arts aan gaan.

Onze is zoon is een ICSI cryo (heeft 8 maanden in de vriezer gelegen) en onze ongeboren dochter een drie daagse IVF embryo.

11. Doremi91

Doremi91 Lid

Aug 23, 2023
    54
    37
    18
    Hi Miekkie. Beetje late reactie maar ik wilde nog even zeggen dat de waardes verschillen per laboratorium omdat er meerdere meetmethoden zijn. Elk lab heeft daarom ook eigen referentiewaarden. Ik was eerst wat geschrokken van mijn amh omdat ik het vergeleek met dames hier die amh van 3 of 4 hadden. Maar bij navragen bleek ik precies op het gemiddelde van mijn leeftijd (32) te zitten en zijn waarden boven 2,3 zelfs afwijkend in ons lab.

Hoe is het gesprek gegaan?

Share This Page