Hallo, ik ben op zoek naar een leuke makkelijke Marokkaanse jongensnaam. Ik had Amir of Nessim in gedachten. Ik wil een naam die ook voor niet-Marokkanen makkelijk is uit te spreken. Welke van de twee namen vinden jullie mooier of weten jullie nog een andere naam? Bedankt! xxx
Van deze 2 namen zou ik zeker voor Amir kiezen. Wij hadden op ons lijstje Amir of Armin staan. ik weet niet of Armin ook een Marokkaanse naam is..
Amir of anders misschien : Tareq - Tarik Naim Samir Rayan Idriss Tijani Yasser Adam Darid Ilyas Kais Lounis Aref Driss Farid Ismail
Nessim! Van het lijstje van Fides vind ik Darid en Rayan ook erg mooi. Het neefje van mijn nichtje heet Yassin, misschien ook nog een idee?
Ik kwam bij de huisarts in de wachtkamer laatst een arabisch ogend jongentje tegen die Adam heette. Het werd wel wat anders door z'n moeder uitgesproken, maar zo stond z'n naam in de binnenkant van z'n jas Vond ik heel mooi (ehh als je het ook al Adam uitspreekt en niet als eh-dem )
Ik vind Nessim erg mooi. Mijn collega heeft een zoontje dat Nassim heet. Je spreekt het hetzelfde uit, denk dat ik Nassim mooier vind qua spelling.