amitriptilyne en zwangerschapstest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jufsuus, Oct 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jufsuus

Jufsuus Lid

Sep 23, 2006
    8
    0
    0
    Hallo!

Ik slik sinds een half jaar het medicijn amitriptilyne vanwege ernstige hoofdpijnklachten. Nu is het zo dat ik sinds een week of 4 zwangerschapssymptomen heb. Ik ben een pil vergeten uit mijn strip (in de eerste week). Ik kom de laatste weken aan in gewicht (eet niet anders) heb gezwollen, soms jeukende borsten met blauwe aderen die over mijn borsten en tepels lopen, lichte puntjes op mijn tepels, regelmatig misselijk (vooral bij het opstaan), erg moe en ik heb het gevoel dat mijn onderbuik iets opzwelt en ik voel me ook zwanger. Afgelopen vrijdag heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Als ik al zwanger zou zijn, zou dat nu dus 7 weken zijn.
    Mijn vraag is of het medicijn amitriptilyne een negatieve zwangerschapstest kan veroorzaken, als je toch zwanger bent?

Alvast heel hartelijk bedankt voor het antwoord,
    Vriendelijke groeten,
    Juf Suus

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

voor zover ik weet heeft dat medicijn geen invloed op een zwangerschapstest.
    Als je test negatief is dan ben je niet zwanger.
    Blijf je klachten houden dan kun je overwegen om nog eens een test te doen of anders zou ik even naar de huisarts gaan.

Mirjam

3. Jufsuus

Jufsuus Lid

Sep 23, 2006
    8
    0
    0
    Oké, dank je wel.. ja het is ook wel verwarrend allemaal!
    Groetjes

Share This Page