Amitripyline en zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sensa, 12 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hallo,

Bij mijn vorige zwangerschap niet aan de orde geweest. Maar ik heb nu medicatie, Amitriptyline voor mijn prikkelbaredarmsyndroom. Nu ben ik laatst gestopt omdat onze kinderwens weer aanwezig is, en we graag voor een broertje of zusje willen gaan. Door het stoppen weer veel last gekregen van mijn darmen. Helaas dus weer moeten beginnen met de medicatie. Nu staat er in de bijsluiter dat er niks bekend is over het gebruiken tijdens de zwangerschap etc. maar dat als je een kinderwens hebt je dit moet gebruiken in overleg met je arts. Nu wil ik dit eerst eens hier vragen voordat we daadwerkelijk de huisarts bezoeken. Is er bij jullie iets bekend of zouden jullie ons advies kunnen geven?

Groetjes, Sandra

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wij mogen geen advies geven over medicijnen in de zwangerschap.
    Het klopt inderdaad dat je daarvoor bij je huisarts moet zijn. Hij of zij kan bekijken of je dit medicijn kunt gebruiken in de zwangerschap en of eventueel gewisseld moet worden met een ander medicijn, of je zonder kunt of dat de dosis moet worden aangepast. Dus echt even naar je huisarts gaan!
    Neem je ook foliumzuur als je weer zwanger wilt worden?

Mirjam

3. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Hoi

Bedankt voor het antwoorden. Dan neem ik contact op met mijn arts.
    Uiteraard gaan we dan weer foliumzuur gebruiken!

Sandra

Deel Deze Pagina