AMK melding maken of niet? (drugs)

Discussie in 'De lounge' gestart door Dotjes, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om de aloude reden dat mensen zeggen: "laten we ons daar maar niet mee bemoeien"

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit dus.

Ik kan er dus ook met mn verstand niet bij dat dat arme schaap dus al ruim 3 jaar tussen een stel van die kwiepen zit, en dat er dus door niemand ingegrepen is :(.

Waarop wachten? Dat ze onder invloed het kind uit het raam donderen of zo?

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Is de politie er toen ook bij betrokken, de laatste keer? Zo ja hebben zij ws een melding naar Bureau Jeugdzorg gedaan. Is de kleine niet verslaafd geboren? Wellicht loopt er vanaf dat moment al een traject? Ik zou zeker het AMK bellen voor informatie. Als blijkt dat ze al bekend zijn kan deze informatie meegenomen worden.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zeker het AMK bellen.. wat een ontzettend lastige situatie en zo zielig voor het mannetje :(

5. lies276

lies276 Niet meer actief

dit zie je uiteindelijk heel vaak (heb er in mijn werk ook al verschillende keren mee te maken gehad)!
    ouders zijn (meestal) niet opzettelijk slechte ouders.
    ze weten zelf heus ook wel dat het de verkeerde kant op gaat.
    mijn ervaring is dat als je het bespreekbaar maakt, mensen vaak (achteraf) toch wel opgelucht zijn dat er (eindelijk) hulp komt.
    daarom ben ik vóór het eerst in gesprek gaan (behalve als de situatie voor jezelf echt bedreigend zou zijn).

6. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Hij is niet verslaafd geboren en in de tijd dat ik met r om ging was het in het begin op feestjes en weekenden, waarin ze snoven, maar naar de verhalen die ik nu hoor, is het al roken geworden en gaat het van kwaad naar erger. Juist doordat het erger wordt en de kleine een leeftijd heeft waarbij hij het bewuster gaat krijgen maak ik me zorgen..

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heftig hoor! Het amk is er voor het kind, maar zal hun ook de juiste begeleiding kunnen bieden. Zij weten de weg naar goede hulp. Wanneer je ze aangeeft handel je naar mijn idee in het belang van hen allemaal. misschien open je hiermee hun ogen wel. ik vind dat ieder kind een fijne en veilige thuissituatie verdiend. En ook ik snap niet dat er nog niet eerder iemand heeft ingegrepen uit hun (naaste) omgeving.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Het is je plicht om dat arme kind te helpen.....dus zeker bellen!
    Het kind hoort voorop te staan en niet je eigen gevoel wat jer hierbij hebt toch?

Vindt ookmdat er al veel eerder iets gedaan had moeten worden...

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Helemaal mee eens!
    Arm kindje :(

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja melden!

11. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    heb niet alle reacties gelezen maar zou direct morgenvroeg om 9 uur aan de telefoon hangen. arm ventje.

12. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Beter 100 meldingen te veel, dan 1 te weinig. Kies voor het kind, die kan immers nog niet voor zichzelf kiezen!

13. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Zou zeker een melding maken!

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Dat je jezelf dat afvraagt... Natuurlijk bel je het AMK.. Je weet als pedagoog zijnde denk ik wel hoe AMK werkt toch? Een telefoontje/melding van jou betekent niet gelijk uit huis plaatsing ;)
    Wat verschrikkelijk voor dat gezin zeg! Hopelijk ontvangen ze snel goede hulp!

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik zou in ieder geval wel met het AMK bellen desnoods voor advies.
    Het is dan in ieder geval bekend bij ze , mocht het dan nog eens uit de hand lopen dan is er in ieder geval al een "dossier" of informatie over het 1 of ander .

Ik vind dat je altijd in het belang van het kind moet denken en niet je eigen gevoel hierin moet betrekken ( het was een vriendin , ik zie haar nu nooit meer etc ) zo kun je altijd wel excuses verzinnen om het niet te doen .

Nu was het nog een glas scherf in zijn voetje . Als al die coke daar rond dwaalt in huis is er ook een kans aanwezig dat dat jongetje zich daar een keer perongeluk aan vergrijpt ...

En probeer zo te denken ; voel je je lulliger als je nu een melding maakt en ze misschien kwaad wordt daarom . Of voel je je lulliger als er straks echt iets met het kindje gebeurd en jij hebt geen melding gemaakt ..

Veel sterkte ! Altijd moeilijk als iets zo dichtbij komt

Liefs muis

16. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Zeker weten bellen. Had al moeten gebeuren tijdens haar zwangerschap.

17. itzme

itzme Actief lid

12 jul 2010
    156
    0
    16
    Lastig is dat he, maar ik zou zeker het amk bellen. Het gaat over een weerloos kind van 3 jaar waarvan je weet dat de ouders niet in staat zijn om de zorg te kunnen bieden die nodig is. Het kind is niet in staat om hulp te vragen maar dat zou jij wel kunnen doen.
    Als er dadelijk wel iets ergers gebeurt zou jij daar dan mee kunnen leven? of ga je je dan verwijten maken dat je niet eerder hebt ingegrepen? Uit je verhaal blijkt dat de situatie al verslechterd en wanneer houdt het op?
    Vroeger is mijn buurmeisje gestorven omdat haar ouders alcoholist waren en haar 'per ongeluk' verstikt hebben onder een kussen (was nog een baby) dit had mijns inziens voorkomen kunnen worden als er al eerder ingegrepen was.. het was algemeen bekend dat ze alcoholist waren en slecht voor hun kind zorgden maar niemand durfde in te grijpen... Zoals ook nu waarschijnlijk meer mensen zich zorgen maken maar niks doen.
    Ik ben van mening dat praten met hun geen zin heeft, ze zijn verslaafd dat is een serieuze ziekte waar ze behandeling voor zouden moeten krijgen. Je hebt immers al vaker met hun gepraat en hebben ze toen geluisterd?? Zijn ze gaan afkicken na het incident wat er s nachts is gebeurt? Ik ben bang dat er zonder professionele hulp niks veranderd en het alleen maar erger wordt.

Iemand schreef bang te zijn voor de consequentie maar je kunt geheel anoniem blijven voor die kennis. Bij het amk zijn dan wel je gegevens bekent maar als jij dat wilt wordt het niet doorgegeven.
    Een kind wordt, zoals jij waarschijnlijk zelf ook weet, echt niet snel uit huis geplaatst. Dan moet het echt heel levensbedreigend zijn.
    Succes met de beslissing, of misschien heb je al gebeld.

18. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Ik herken het, toch lastig als het dichtbij huis is... Ik heb wel melding gemaakt, zonder dat ze wisten dat het van mij kwam.
    Doe het alsjeblieft wel. Ik dreigde er een vriendschap te verliezen erdoor, hoewel hun problemen minder ernstig waren dan die uit jou verhaal. Die vriendschap ben je toch al kwijt, beter te veel gemeld dan te weinig

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja je moet ook aan het kind denken......niet aan vriendschappen enz.....

Wij zijn de volwassen mensen.....die kunnen toch niet zo'n weerloze kindjes in de steek laten.....soms denk je waar gaat de wereld heen. Bang zijjn om iets te melden want misschien krijg je problemen.....uh hallo??! En dat arme kind dan!

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zeg melden.

Deel Deze Pagina