AMK melding maken of niet? (drugs)

Discussie in 'De lounge' gestart door Dotjes, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Volgens mij kan je bij het AMK een anonieme melding doen. Ik zou zeker het verhaal doorspelen, in het belang van het jongentje. Ik weet, ook vanuit mijn werk, dat het AMK soms jaren erover kan doen voordat ze wat met de melding doen. Maar ook voor je eigen gevoel, ik heb iets gedaan, zou ik de melding doen. Het lastige is dat je geen contact meer met ze hebt, dan zou je in gesprek kunnen gaan met haar en vrijwillige jeugdzorg aanraden, maar ws staat ze daar niet voor open.

Maak een melding! In het belang van het kind! Ik werk in de kinderpsychiatrie, en zie zoveel beschadigde kinderen voorbij komen...9 vd 10 keer is het de schuld van ouders.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Heel knap van je meis.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Klopt. Ik heb verslavingsgevoeligheid van mijn vader geërfd. Ik heb ook 1 verslaving 15 jaar gehad, namelijk eten. Ik werd agressief als ik niet kreeg wat ik nodig vond en afkicken was een hel voor mijn lichaam, ziek werd ik ervan. Met roken/drinken/winkelen ben ik heel voorzichtig omdat ik merk dat ik heel snel een grens overschrijd.

Ts goed van je!

4. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een enorme opluchting dat jij gaat zorgen dat dit gezin uiteindelijk hulp krijgt en het kindje toch nog een kans krijgt op een normaal leven.
    Ben echt blij om te lezen dat er tenminste nog mensen zijn die wel willen helpen! Ik zie dit echt als een grote kans voor dit gezin om op het rechte pad te komen. Goed van je!

5. misa

misa Niet meer actief

Doen! Het gaat om het kind en zeker niet om ouders. Als een ouder een kind in zon situatie brengt, dan heeft het kind recht op hulp van wie dan ook! Hij heeft hier niet om gevraagd..
    Succes!

Edit: ik lees dat je het gaat doen: super!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En, TS, heb je al gebeld?

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dotjes, heb je al gebeld met het AMK?

8. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ben ook benieuwd!

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Goed van je, ik ben benieuwd naar de afloop/ontwikkeling hiervan

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ook.
    Ben al een paar keer hier in het topic wezen gluren of er al nieuws was.
    Iemand moet zich hard maken voor dat arme manneke :(.

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik werd weer getriggerd door de nieuwe Sire-campagne op tv: Het houdt niet op, niet vanzelf.
    Het houdt niet op, totdat je iets doet.

'Een veilig thuis. Daar maak je je toch sterk voor?'

12. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

31 mei 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    melden !!!!
    de overstap van snuiven naar roken van coke is zo gemaakt ( zelf ervaring mee) , en waarschijnlijk weet je zelf al dat mensen die gebruiken ontzettend goede leugenaars zijn . dit kan absoluut niet en is echt slecht voor de kleine man en ondervindt hier echt wel hinder van , geloof me wanneer ik zeg dat als mensen coke gaan roken dat ze helemaal het pad kwijt zijn en op den duur niks anders meer willen dan dit !! succes met deze situatie

13. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier de site van de rijksoverheid met informatie en hoeveel kinderen elk jaar slachtoffer zijn!! een quote van de site:
    Kindermishandeling komt in Nederland meer dan 119.000 keer per jaar voor. Veel slachtoffers krijgen nooit hulp omdat niemand aan de bel trekt.

link voor site van de rijksoverheid:
    Kindermishandeling

Klik op de link als je meer wilt weten over wat je kunt doen en hoe het werkt.

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Zodra het om kinderen gaat ben ik erg fel, dus ook ik zeg melding maken! Is tog zielig voor dat kleine mannetje... Glas onder je voeten, wie weet wat nog meer, nee klinkt niet als een gezonde gelukkige omgeving om in op te groeien met verslaafde ouders

15. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja je kunt d'r er wel op aan spreken... Maar mensen stoppen niet met drugs omdat een ander het wil of omdat het beter is voor hun kind.
    Ze stoppen met veel moeite voor zichzelf.. Of ze stoppen niet.

Ik heb geen verstand van AMK-meldingen gelukkig... Maar bovenstaand wel mijn ervaring met coke :)

Maar je kunt bij het AMK ook gewoon advies vragen toch?
    Dat zou ik eens doen als ik jou was... Want inderdaad; als niemand wat zegt gebeurd er zeker niks.

16. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Meis ik zou ook bellen. Hopelijk heb je dat al gedaan. Heb toevallig gisteren alles door zitten lezen over een vreselijk geval mishandeling aan de hand van de film: An American Crime....

Daar werd een meisje echt WALGELIJK behandeld en meerderen wisten er wel vanaf en hoorden nare geluiden of zagen zelfs dingen gebeuren maar niemand heeft ingegrepen. Het was echt verschrikkelijk. Als je het aankunt, lees deze link eens door... Ik was er wel redelijk ondersteboven van na afloop. Heb alles gelezen: Gertrude Baniszewski | Murderpedia, the encyclopedia of murderers

Nu is dit geval LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG niet zoals hier in beschreven is en het speelt in een heel andere tijd natuurlijk. Maar het zet mij wel aan het denken. Misschien kan er wel veel meer voorkomen worden als mensen toch wat vaker ingrijpen.

Meid, ik zeg dus echt NIET dat dit aan de hand is. Maar als meer mensen zouden doen wat jij (wil) doet zorgen met zijn allen misschien wel voor iets minder vervelende situaties.

Sterkte ermee in ieder geval!

Edit: bovenstaande link gaat echt om mishandeling. Dat is in dit geval natuurlijk niet het geval. Wel verwaarlozing. Maar ook dat kan erg vervelend aflopen :(

17. unexpectedmom

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verwaarlozing IS mishandeling. De emotionele levenslange schade die kinderen oplopen door lichamelijke mishandeling is hetzelfde als bij mishandeling door verwaarlozing.

18. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ja je hebt zeker gelijk, maar ik doelde even op de link die ik gedeeld had. Misschien wat ongelukkig uitgedrukt. Daar wordt een meisje bewust lichamelijk ontzettend gepijnigd en dat is nu niet het geval. Had het even anders moeten uitdrukken. Bedankt voor je reactie.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    TS is vandaag online geweest... :(

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel benieuwd of ts nog amk melding heeft gedaan oid of hoe het nu verder is gelopen of heb ik daar overheen gelezen?

Deel Deze Pagina