Ik baal er zo van... Omdat mijn ouders (mijn vader is oppas-opa) altijd 1 keer per week oppassen en mijn kids verwennen (steeds meer speelattributen in de tuin bv), wilde ik een extraatje in de zak van sint doen zaterdag. Ik heb een mooie foto van de beide kinderen (zus is ruim 2,5 en baby is 4 mnd) op canvas besteld bij Albert Heijn. Dat had ik voor mezelf pas ook gedaan en toen kreeg ik ze heel snel. De productie zou 10 dagen kunnen duren, dus ik heb het ruim op tijd besteld. Vorige week dinsdag kreeg ik al een mail dat het geproduceerd was en verzonden. En dat ik het over ca 2 werkdagen kon verwachten. Je raadt het al: ik heb nog niks. Ik heb AH gemailt en die hebben het nagekeken, het is echt 25 nov verzonden. Ze schrijven wel dat ze niet verantwoordelijk zijn voor vetraging of verlies door post.nl. Ze hebben het opnieuw in productie genomen en zullen het opnieuw verzenden. maar de kans is wel aanwezig dat ik het dan niet op tijd heb... Ik heb post nl een vraag gestuurd hierover. Al denk ik dat het moeilijk achterhalen is zonder track and trace nummer... Ze schrijven binnen 2 werkdagen te reageren... Ik zou het erg jammer vinden als ik het kado zaterdag nog niet heb. Ik heb een prachtig gedicht al klaar over hoe lief ze voor de kinderen zijn en ik weet zo zeker dat ze er erg blij mee zullen zijn. Maar wat ik vervelender vind: wat als het is kwijt geraakt? Dan zwerft er ergens een foto van mijn kinderen rond, bah, geen leuk idee. Wie heeft ervaring met zeer traag bezorgde post van post.nl? Straks hebben we 2 canvassen, dat zou leuk zijn maar dat was mijn bedoeling niet. Ik hoop maar dat het inderdaad veel vertraging heeft en dat de originele nog op tijd komt, of in elk geval nog komt. En dat de nieuwe dan toch nog op tijd komt... pfff spannend!
Helaas wel ervaring met een foto van mijn kind die ergens rondzwerft Er kwam een lege envelop aan bij de ontvanger. Postnl gaf een standaard brief dat ze onderzoek gingen doen en daar kwam niks uit. Ja, dat we voortaan aangetekend iets moesten versturen, want dat ging nooit fout. JE kan een formulier invullen, zo gedetailleerd mogelijk en dan gaan ze een onderzoek doen. Ik heb wel na aandringen de verzendkosten teruggekregen.... in postzegels
Het lijkt mij dat als het verzonden is jij een 3s code hoort te krijgen. Als jij dit niet hebt gekregen ligt de fout wel bij de AH. Het is namelijk geen post wat door de brievenbus gaat dus 3s code is nodig
Ze zijn wél verantwoordelijk. Daarom nemen ze het ook opnieuw in productie. Meer kunnen ze helaas ook niet doen. Let er wel op dat je er dus niet opnieuw voor hoeft te betalen. De AH moet die kosten dan maar verhalen bij Post NL, want daar hebben ZIJ afspraken mee. Jij niet. Jij hebt alleen een afspraak met AH. Ik hoop dat in elk geval één van de pakketjes op tijd binnen is. Je kunt altijd vragen naar een code om het pakket te volgen. Weet niet of ze het hebben.
Klopt. Ze moeten je echt die 3s code kunnen geven anders klopt er iets niet aan hun verhaal. Heel vreemd. Even nabellen nog een keertje dus en assertief zijn. Succes, duim voor je zou anders wel heel sneu zijn...
AH kan adhv je klantnummer en de verzendgegevens zelf ook de zending traceren... nog een keer bellen en even doorvragen of ze willen kijken waar het pakket zich bevindt en aangeven dat je zelf ook graag de track en trace code ontvangt. Ik werk zelf ook met een soortgelijk systeem... zodra het is verzonden kan ik iedere bestelling (via TNT/Postnl) nagaan en zien waar het pakket zich bevind.
Ik werk ook bij postnl pakket en ze hebben echt 3s code nodig om het pakket te verzenden. Dus AH zou dit moeten hebben en aan jou kunnen geven. Dan kan jij postnl weer bellen. Want wij kunnen echt niet achter halen waar het is zonder die nummer..succes
Ik heb geen ervaring met vertraging door postNL..... wel ervaring met pakketjes die kwijt zijn :x Betaald je bijna 8 euro om iets te verzenden en krijg je fijn te horen: tjah kan helaas gebeuren dan had u het maar verzekerd moeten versturen uhhh is het niet jullie taak om het gewoon van A naar B te brengen zonder kwijt te raken, wordt wel mooi zo! Nou zo, die frustratie is eruit. Zoals eerder geopperd zou ik inderdaad nog eens bellen en de track and trace code vragen. Dan zeg je gewoon duidelijk dat PostNL een onderzoek voor je gaat doen waar het pakket is verbleven maar dat dit niet kan zonder die code. Aan de reactie van de persoon aan de lijn merk je snel genoeg of het daadwerkelijk was verstuurd of niet. Een eventuele oplossing als het canvas niet op tijd is: Bij Kruidvat, Hema, enz. kun je tegenwoordig direct fotos laten afdrukken. Je moet dan een USB of geheugenkaartje meenemen, die stop je in zo een grote kast/paal die daar staat en dan print hij meteen de foto's die je selecteert. Je kunt dus ook 1 losse foto printen. Dan zou ik de foto die op canvas komt printen en deze met het gedicht geven en erbij vermelden dat de bezorgpiet per ongeluk het cadeau is kwijt geraakt en deze nog wordt na geleverd.
Ja ik was van plan de foto op a4 te printen zelf met mini gedicht dat de canvas nog volgt, ik hoop echter dat het niet nodig is. Morgen maar eens bellen voor het nummer, ze hebben op mijn mail nog niet gereageerd.... Post.nl heeft wel uitgebreid gereageerd, gaan onderzoeken of hier vaker post niet wordt afgeleverd. Maar kunnen zonder nr weinig. Ze zeggen dat de afzender een formulier moet invullen, maar dat gaat AH vast niet doen. Ze hebben de opdracht immers al opnieuw uitgevoerd. Hopen dat die morgen of zaterdag binnen is. Ik hoop wel dat die andere ook boven water komt. Zoals ik eerder zei, een foto v j kinderen die ergens is vind ik niet fijn...
AH heeft vanmiddag gemailt om half 2, dat de reproductie van de opdracht klaar was. Ik hoop dat ze het meteen vandaag gepost hebben en dat het dan morgen aan komt, dan heb ik het nog op tijd voor pakjesavond morgen... Wat denken jullie? Bezorgd post.nl uberhaupt op zaterdag? Ik heb wel terug gemailt dat ik hoopte dat ze direct zouden verzenden (desnoods aangetekent), niet dat ze dat zouden doen. Wel heb ik alsnog verzocht mij het 3s of track en trace nummer van de eerste zending te sturen, maar daar nog steeds geen reactie op. Maandag maar eens bellen denk ik. Duimen dat morgen het pakje afgeleverd wordt... Nu sta ik in dubio of ik vast een kort gedichtje moet schrijven voor als het niet komt. (met uitleg dat het echte kado volgt) Maar straks doe ik het voor niks. Ik kan redelijk makkelijk dichten dus denk dat ik het niet doe, en morgen alsnog mocht het nodig zijn...
Ze bezorgen wel op zaterdag, ik heb twee pakjes op bezorging staan morgen. Weer geen track en tracé gehad? Echt vervelend want dan weet je of en hoe laat ze komen. Vreemde zaak van AH dat je die niet automatisch krijgt!
Geen pakje gehad dus een afdruk gemaakt en toepasselijk gedicht. Het is niet anders. Onze postbode belde vandaag aan, had het gehoord v meerdere. Maar grote poststukken bezorgd zij nooit,dus niet haar schuld. Ah heeft gemailt dat ze aan de hand vd 3 s code contact hebben gehad met post.nl, en dat daaruit gekomen is dat de zending spoorloos is. Van daar dat ze het opnieuw hebben laten afdrukken....
Wat balen zeg dat de foto niet op tijd is geleverd.. Maar goed opgelost met een afdruk en een gedicht!