Amk

Discussie in 'De lounge' gestart door lies276, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Het is heel lastig, als niemand anders zijn zorgen uit, heb je geen poot om op te staan. Dat terwijl dit gezin de hulp zo goed kan gebruiken want als de vader zijn boosheid leert aanpakken, kan het gezin nog best te redden zijn.
    ik heb een tijd geleden ook het AMK gebeld maar omdat ik de enige was die van het verhaal afwist, kon ik geen anonieme melding maken (ook hier ging het niet om fysieke mishandeling maar het was wel ernstig genoeg en zorgwekkend volgens het AMK). Voor mijn eigen gezin was het te tricky om een niet-anonieme melding te maken en er was een grote kans dat het niet bewezen kon worden. Dan kun je dus niks.
    Succes, ik hoop dat de moeder toch met je in gesprek wil.

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Denk niet dat het eerlijk is tegenover TS om haar aan te vallen, zij doet ook wat zij denkt dat het beste is.. Ze opende het topic voor advies, betekend niet dat ze alles moet volgen wel? Zij kan uiteindelijk het beste een inschatting maken van de situatie gezien zij de dingen ziet en wij niet.
    Ik hoop dat je er goed over nadenkt en alle situaties mee neemt in je overweging. Ik zou zelf ook voet bij stuk houden en het nu wel doorzetten, wel of geen levensbedreigende situatie, laat dat maar aan het AMK over om dat te beoordelen. Je bent nu toch al het zwarte schaap dus dat kan je niet meer terug draaien. En je kunt nu de kindjes nog "redden" van de ondergang. Go for it. Help de kinderen nu het nodig is.
    Wat je ook beslist , succes. Het zal een moeilijke keuze zijn.

3. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mensen, mensen, met de ts aanvallen gaat ze echt niet eerder melden hoor! Ik snap de boosheid en de frustratie wel, zeker als je uit eigen ervaring helaas maar al te goed weet wat mishandeling (fysiek EN geestelijk) met kinderen doet. Ik ben het in die zin wel met jullie eens dat er echt wat moet gebeuren met deze situatie en dat langer afwachten alleen maar meer schade aan de kinderen toe zal brengen.

Wat is het nou precies dat je tegenhoudt ts?

Met onveilig bedoelde ik overigens niet perse levensbedreigend hoor ts! Onveilig is het ook als een ouders onvoorspelbaar is (wat deze vader lijkt te zijn uit je verhaal) en er sprake is van geestelijke mishandeling door bijv. kleineren.

Het inschakelen van mensen uit de kerk is een goed idee denk ik.

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Niet in een levensbedreigende situatie zitten? Misschien niet levensbedreigend, maar als je al die reacties hier leest van meiden die mishandeld zijn vroeger en daar nog altijd alst van hebben en zo blij zouden izjn geweest als iemand voor hun zou opkomen, dan kan ik er niet bij dat je dit nog steeds niet doorzet. Arme kindjes :(

Denk ook niet dat de moeder met je in gesprek wilt, als ik t kofferbak verhaal zo lees heeft zij helemaal niets te zeggen over wat haar man doet/zegt. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit...

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens met Joycey en Wondertjenr.3! Je bent nu wel heel slap aan het l*llen TS! :$ Kom op, maak je sterk voor die kinderen een ander doet het blijkbaar niet en zelf zijn ze weerloos. Als het eens een keer gruwelijk mis gaat en/of ze zijn als puber rijp voor de hulpverlening dan vergeef je jezelf nooit meer. Als je echt moed en ruggengraat hebt zal de reactie van je familie je aan je anus oxideren en heb je alleen het belang van die kinderen voor ogen! Je man steunt je ook, kom op! ;)

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat het lastig is dat je het gevoel hebt dat je geen poot hebt om op te staan als je de enige bent die dit meldt. En ik vind het ook zeer kwalijk dat het amk dit eigenlijk bevestigd en het bij jou neerlegt.

Wel vind ik dat je je moet realiseren dat er ooit iemand zal moeten zijn die toch doorzet en melding maakt, want als iedereen hetzelfde denkt als jij dan zullen er dus nooit meldingen komen en zal er dus nooit wat gebeuren. Iemand moet de eerste zijn! En aangezien jij getuige was van een concreet en ernstig incident vind ik het je plicht om dit te melden.

Je bent echt allerlei omwegen aan het verzinnen voor mijn gevoel. Wat let je om EN die hulp te vragen (bij kerk etc.) EN tegelijk een melding te maken?

Ik denk overigens dat die brief geen goed idee is. Dat lijkt me olie op het vuur gooien. En je geeft hen daarmee een kans om de kinderen verder te indoctrineren en mooie smoezen klaar te hebben voor mocht bjz ooit toch komen.

Die man en die kinderen (en de vrouw!) hebben hulp nodig! En die gaan ze zelf niet zoeken...

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet wat je zegt!
    In sommige kerken is incest bekend, maar denken dat ze met bidden het wel even oplossen! Bij strenge kerkgemeenschappen blijft alles binnenskamers! Geen goed advies!:$

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat TS het moeilijk vind omdat ze niet zo goed weet hoe ze het moet aanpakken. Juist omdat de melding bij BJZ niet zo heel veel doet en een gedeelte van haar familie de ouders van de kinderen steunen.

TS: ik vind wie A zegt moet ook B zeggen, ZEKER in het belang van de kinderen! Pak jezelf opnieuw bij elkaar, bel de dominee of de ouderlingen van jullie kerk voor een gesprek. Voer dit gesprek waar je man bij is, zodat zij weten dat hij jou steunt, je geloofd en maak je hard voor je neefjes!!

Ik ben even de Bijbeltekst kwijt (hopelijk weet je welke ik bedoel), maar wijs hen én je zwager erop dat kinderen hun ouders moeten gehoorzamen, maar ouders hun kinderen OOK niet mogen tergen!!

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit klopt, maar is ook niet bij iedere kerk zo. Bij mijn weten is TS Gereformeerd/Reformatorisch, maar wil niet altijd zeggen dat altijd alles binnenskamers blijft. Vandaar ook mijn advies om dit gesprek samen met haar man te doen, ipv ts alleen.

10. lydian

lydian Niet meer actief

Dit is niet zo hoor! Als er aan het licht komt dat er zoiets gebeurd, wordt er wel degelijk wat mee gedaan!!

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Of zoals iemand van de kerk tegen mij zei na de zoveelste afranseling: wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt ze.

Nou heb ik dat nog niet zelf gelezen in de bijbel, maar als blijkt dat dat er in staat, gaat dat boek waar ik best wel wat waarde aan hecht vanavond nog in de vuurkorf.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zet die vuurkorf dan maar klaar, want het staat er wel degelijk in (maar kan zo het Bijbelvers niet opnoemen) Wel staat er dan bij dat ouders hun kinderen niet mogen ergeren/irriteren etc.

Maw: je moet je kinderen terecht straffen,( om ze op te voeden tot goede volwassenen) en zelf het goede voorbeeld geven, ze niet uitdagen om foute dingen te doen.

13. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik zeg: pak de vuurkorf maar :p

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hahaha, ja die bedoelde ik!

15. Islah

Islah Niet meer actief

Incest komt ook in de Bijbel voor...

16. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ah, iemand was mij al voor ;)
    Hier een hele rits met bijbelcitaten die het hebben over geweld tegen kinderen: Kindermishandeling in de Bijbel.. Nou vind ik deze link niet helemaal representatief, aangezien nogal wat gaan over bepaalde bijbelse verhalen. Bijvoorbeeld de citaten over de dood op de eerstgeborenen.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Leuk :D Ik ga zo dadelijk marshmallows halen en tegen vriendlief zeggen dat we vanavond barbecueën :p

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kan een heel verhaal typen en in herhaling vallen.

Maar ga ALSJEBLIEFT door! !! Help die kinderen!

19. penseel

penseel Niet meer actief

Je bent in een lastige situatie terecht gekomen.

Je kunt het als familie niet oplossen.

Het voelt als verraden maar dat is het niet, ze halen de kinderen niet zomaar wég. Maar het kan wel de ogen openen van de moeder! Een beetje hulp kan goed uitpakken, béétje dwang kan geen kwaad. Wie weet is dit het zetje wat ze nodig hebben om hulp te aanvaarden.

Familie banden kúnnen slechter worden, maar misschien uit eindelijk ook verbeteren.

Loop naar de moeder en ga dat gesprek aan als je melden moeilijk vind bied aan moeder voor hulp voor haar man. En indirect ook voor de kinderen.

Als ze je de deur wijst dan is er geen andere keus meer.

Ook ik was z.n kind ze wisten het wel maar nog nooit in mijn kindertijd. Is er een oom of tante geweest die mij of mijn zusje hebben beschermt. Ze wisten het.

Ik ben 40 en kamp nu nog regelmatig met het verleden.

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Zoiets noem je psychische kindermishandeling en is misschien nog wel erger dan lichamelijke mishandeling omdat het voor de buitenwereld moeilijk zichtbaar is. Er zijn nu 2 incidenten, maak er alsjeblieft melding van want die kinderen kunnen nog niet kiezen

Deel Deze Pagina