TS: sterkte met de hele situatie, het lijkt mij ontzettend moeilijk en zou echt niet in je schoenen willen staan. Maar probeer weer snel wat stabieler te worden voor deze kinderen en ga dan zeker het gesprek aan met de dominee/ouderlingen!
Hup melding maken. gaan he kinderen naar dezelfde school? daar ook melden dan kunnen ze het in de gaten houden en als hen iets opvalt ook melden. Straks doen zw niets... Wat een slap excuus is dat. Als iemand mijn nwefje in de kofferbak gooit had ik de politie gebeld.
Meid stop met dat gemekker en meld het. Ruzie heb je geloof ik toch al, laat proffesionals hun werk doen en geef een signaal af. Kinderen in een kofferbak, DAT KAN NIET. Eerder deze week sprak ik mn respect voor je uit, nu vind ik dat je moet doorpakken. Welke smoes je ook bedenkt, kinderen moeten beschermd worden en veilig kunnen opgroeien. Zonder hulp en controle ontneem je ze dat.
Lijkt me een verschrikkelijke situatie om in te zitten en niemand, nouja de meeste mensen, houdt van drama in de familie, maar ik vind dat er geen enkel argument of reden te bedenken is om geen melding te maken. Zwager wil niet praten, ook schoonzus doet alsof het allemaal wel meevalt. Mails en telefoonnummers worden geblokt en kinderen geinstrueerd. Uit niets blijkt dat deze ouders hier zelf iets mee willen. Melden!!! Een kind stoppen en vervoeren in een afgesloten kofferbak??? Krankzinnig gedrag wat zelfs werd vertoond in het bijzijn van andere mensen. Dus wat doet hij wanneer hij alleen met de kinderen is. Niemand gelooft toch werkelijk dat dit gedrag een eenmalig incident is? Ik had ook zeker direct de politie gebeld. Soms is de moeilijkste keuze wel de enige juiste. Al doe je de melding alleen al zodat die jongen uiteindelijk weet dat het niet normaal is dat hij in een kofferbak wordt gestopt en vervoerd ... door zijn vader. Hoe triest klinkt dit? En jij stond zelf al te trillen op je benen. Hoe zullen die jongens zich regelmatig voelen?
En dat zullen ze dus niet gaan doen, omdat je zelf zegt dat hij zich van geen kwaad bewust is. Waarom zou hij dan zelf vrijwillig hulp gaan zoeken? Je praat over tijd; de kinderen zijn inmiddels 15 en 8...is er onderhand niet genoeg tijd overheen gegaan? Je beschrijft zelf een voorbeeld van 8 jaar geleden... Wanneer is er dan genoeg "tijd" gegeven? Tot het een keer echt goed mis gaat? Als die van 15, zijn vader een keer flink in elkaar mept?
Schoonzus wil niet met mij praten, de hele familie is boos op mij, buuhuu! Vervelend zeg, maar valt mee te leven (wat ik ervan hoor zou ik die schoonfamilie kunnen missen als kiespijn!). Ik denk dat je je leven lang klote zult voelen als jouw neefjes echt iets erg overkomt! Jij weet het en bent daardoor mede-verantwoordelijk, onthoud dat goed en maak de juiste beslissingen!!!
O en dan nog iets om misschien even bij stil te staan: ben je niet bang, nu meneer serieus is aangesproken op zijn gedrag, dat hij zo pissig is dat hij door gaat slaan?? (nog verder dan, vind je voorbeelden al te erg voor woorden) Hij zal z'n frustratie daarover toch ook ergens kwijt moeten.
Je bedoelt het goed, maar dit klopt niet helemaal. Kinderen worden niet zomaar uit huis geplaatst, alleen als ze 'acuut' gevaar lopen. Maar de situatie voor deze jongens is natuurlijk verschrikkelijk en kan wel op een dag uitlopen tot een groot drama. Onbegrijpelijk dat er niet al veel eerder is ingegrepen, want deze 'vader' mishandeld natuurlijk al vele jaren die arme jochies, dat zal niet gisteren opeens begonnen zijn. Daarbij, als hij al in staat is om zijn bloedeigen zoontje in een kofferbak te mieteren en plein publiek, vraag je je af wat er in vredesnaam binnenshuis allemaal nog gebeurd. Die vent spoort gewoon niet, dat moge duidelijk zijn. En de moeder...tja....heb ik eigenlijk ook geen goed woord voor over. Ze staat erbij en doet niks al die jaren dat haar kinderen mishandeld zijn. Soms is een (tijdelijke) uithuisplaatsing gewoon veel beter voor een kind. Beter liefde van een pleegvader dan klappen van je biologische vader!!!! Deze kinderen zijn al voor hun leven getekend, je kan alleen maar nóg verdere schade proberen te voorkomen door in te grijpen TS! Ik krijg de indruk dat er vanuit jullie (kerk)gemeenschap nogal een taboe ligt op dit soort zaken en de vrouw sowieso weinig te vertellen heeft. En jij/jullie zijn allemaal erg bang voor wat de kerk, gemeenschap en overige familie wel niet zou denken. Erg triest. Breek daaruit los en bescherm deze kinderen, zij zullen je er later eeuwig dankbaar om zijn en dan heb je tenminste zeker je plekje in de hemel verdiend. Doorpakken nu, je kan het! DOEN NU ook!
ik heb, net als anderen hier, al een paar keer begripvol gereageerd in je topic. En ik blijf er ook bij dat je in een vreselijk moeilijke situatie zit. Maar ik ben nu wel klaar met je uitstel gedrag. Je moet nu echt iets gaan doen hoor!! Wat dan ook, maar doe iets. De familie, de kerk, het aanzien...allemaal van ondergeschikt belang. Het gaat om die kids. Je schoonzus laat t gebeuren..jij ondertussen ook al een paar dagen, besef je dat wel?
Och meis, ik vind jou hartstikke dapper en absoluut geen uitsteller. Je hebt iets teweeg gebracht en denkt na over de consequenties. Het is onwijs moeilijk. Laat je niet opjagen, de situatie is al jaren zo en het is goed om dit slim aan te pakken. Je hebt oa dit topic geopend voor info, genoeg reacties zo te lezen. Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid toewensen!
Nee, dit klopt niet. Ik weet zeker dat de mensen van de kerk dit ook heel serieus gaan nemen. De vrouwen hebben bij ons net zoveel te zeggen als de mannen. Ik ben ook niet bepaald het onderdanige typetje.
Ik wil idd geen overhaaste beslissingen nemen, maar ben door dit topic wel tot inzichten gekomen. Als er geen vrijwillige hulp geaccepteerd wordt (onder druk van mij, de familie of de kerk), ga ik zeker melden. Dit kost alleen wel wat tijd (die ze wat mij betreft ook best even mogen krijgen. Dit probleem is nl nog nooit eerder aan de kaak gesteld). Ik ben ook een beetje bang dat het gesprek tussen hen en de mensen van bjz na melding niks op gaat leveren en dat hij er met dat gesprek vanaf komt. Daarom heb ik "liever" dat hij (en zij) vrijwillig hulp gaat zoeken. Op dit moment denk ik dat alles gezegd en geopperd is. Ik ga vragen om dit topic te sluiten. Als er nieuws te melden is, zal ik weer laten openen, of maak een nieuw topic. bedankt voor alle reacties!
Ongelooflijk.... je laat die kinderen gewoon stikken! Iemand die zijn kinderen mishandeld verdient geen extra tijd!! Jij had er wat aan kunnen doen, en je doet het gewoon niet....
Ik laat de kinderen zeker niet stikken. Dat ik het niet op de manier doe zoals jij het misschien zou doen (al kan ik je verzekeren dat het makkelijk praten is als je het niet zelf meemaakt!), wil niet zeggen dat ik mijn hander er vanaf trek. Die melding gaat er komen als de andere mogelijkheden niks opleveren. De brief naar mijn zwager en schoonzus is vandaag gepost.
Als je te lang wacht en het zoveelste familie drama komt op tv... dan zul je het jezelf nooit vergeven.. Liever 1x te vaak het amk bellen als 1 keer te weinig
Uit huis plaatsing gebeurd echt niet zo maar hoor, daar gaat een heel traject aan vooraf. Ik zou wel een melding maken en het ook met de kerk en iedereen bespreken zodat dit gezin aan alle kanten hulp aangeboden krijgt.
Wat denk jij? Dat ze de kinderen meteen ophalen? Geloof dat maar niet. Ik ben zelfs bang dat er, behalve een gesprek met mijn zwager en schoonzus, helemaal niks gebeurd. Ik zou dus liever zien dat ze vrijwillig hulp vragen.
Ik vind het heel apart dat jij dé instantie hiervoor passeert omdat je meent dat wat zij eventueel gaan bieden onvoldoende is. Ben je een expert?! Je bedoelt het goed maar ik denk ook dat je deze keuze nu maakt om andere redenen.
Ik heb bewondering naar je uitgesproken en het voor je opgenomen maar heb er inmiddels geen goed woord meer voor over. Deze mensen gaan zelf geen hulp zoeken anders hadden ze het nooit zover laten komen.