Amk

Discussie in 'De lounge' gestart door lies276, 29 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Lieve ts,

ik snap dat je in een hele ingewikkelde situatie zit, maar bedenk eens bij jezelf hoe schuldig jij je voelt als je nu geen melding maakt en volgende week maand jaar komt er bericht dat 1 van de kinderen of schoonzus in het ziekenhuis ligt omdat zwager 1x te ver ging?
    die kinderen worden gemanipuleerd mishandeld en hun doen niks, nu niet dan niet nooit niet uit zichzelf.. hun zien zelf niet wat voor schade dit aanricht..
    geef mij anders de naam van deze mensen en de woonplaats dan kom IK wel voor die kinderen op..

2. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Aan de ene kant snap ik wel dat je de kerk wil inschakelen aangezien dit neem ik aan een instantie is die jij vertrouwt. Maar sommige zaken moeten niet alleen binnen de kerk worden opgelost, maar ook met een melding bij de politie of bjz.

Het is onvoorstelbaar hoeveel zaken van (seksueel) misbruik achter gesloten deuren van de kerk zijn 'opgelost'. Mensen die juridisch hadden moeten worden vervolgd hebben op deze wijze hun straf ontlopen.

Ook al gebeurt niets na het eerste gesprek met bjz, is wel sprake van dossiervorming. Gebeurt nogmaals iets dan is wel sprake van stapeling en zal eerder uitgebreider onderzoek plaatsvinden. Door alleen de kerk in te schakelen zal van deze melding en stapeling geen sprake zijn.

Waarom niet beiden? En een melding, want mocht dan nog iets gebeuren dan ligt die melding er al. En de kerk?

Dit besluit moet puur genomen worden met alleen het welzijn van die jongens in gedachten. Ik heb nu niet het idee dat dit gebeurt. Persoonlijk vind ik het bizar dat de politie niet gebeld is (door jou of door moeder) toen vader met een kind in een afgesloten kofferbak wegreed.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
  4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Sorry hoor, maar afwachten tot ze vrijwillig hulp gaan zoeken?!
    Are you kidding me?!
    Die gaan geen hulp zoeken... en al helemaal niet vrijwillig natuurlijk...
    Jij bent diegene die hulp moet gaan zoeken voor die jongens!
    Want pa en ma gaan dat niet doen voor ze...
    En je kan wel gaan lopen toekijken maar come on... 8 jaar geleden heb je voor het eerst iets gezien... hoelang wil je nog gaan wachten?! nog een keer 8 jaar?
    Nou in geen 800 jaar dat dit zichzelf gaat oplossen natuurlijk.

Doe er wat mee!

5. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap het echt niet hoor. Je doet geen melding omdat je bang bent dat er niks gebeurd? Nou, stel dat komt inderdaad uit. Dan is er precies hetzelfde gebeurd als nu: niks. Dus wat is daar dan erg aan?

Of is het dat je denkt dat er dan geen goed contact meer kan zijn? Dat moet het wel haast zijn en dan verkies je dus jezelf boven een mogelijke hulpkans voor de kinderen.

6. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Die kinderen groeien doodongelukkig op.. en hier had jij dus een stokje voor kunnen steken.. beschadigd voor het leven.. als jij dit langer toelaat ben je uiteindelijk net ze erg als de werkelijke daders.. sorry maar zo zie ik dit

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Eens!

Ts snap dat het een hele lastige situatie is, maar je moet wel beseffen dat deze kinderen geen stem hebben. Jij kunt hun stem zijn!

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit is echt het laatste wat ik er over zeg en dan hoop ik dat het topic eindelijk gesloten gaat worden: Ik zeg ook niet dat ik ga wachten tot mijn zwager en schoonzus vrijwillig hulp gaan zoeken.
    Ik blijf de druk er op houden dat ze hulp moeten zoeken (vandaag brief verstuurd) en ik hoop, na een gesprek met de kerkenraad (afspraak staat voor as dinsdag), dat die daar ook op aandringen.
    Als ze die hulp aanpakken (niet door mij of de kerkenraad, maar PROFESSIONELE hulp), ben ik tevreden en mag ik hopen dat er iets gaat veranderen.
    Doen ze dit niet, ga ik alsnog melden.

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Meid ik wens je veel succes en ik hoop (pleaseee) dat er Wel iemand in jullie omgeving is die wel gewoon gelijk het AMK belt. en wel direct opkomt voor de kinderen in plaats van nog ff lekker bij zo'n vader te laten zitten zonder enige hulp..

Succes ermee..

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek van TS heropend.

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hoe staat het ervoor?

12. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Hebben ze zelf hulp gezocht?

13. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ben ook wel benieuwd!

14. mumija

mumija Niet meer actief

Ben erg benieuwd!!

15. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel erg benieuw over hoe het nu gaat.

16. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar waarom reageert TS dan niet als eerste?:(

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36

Omdat ze waarschijnlijk al eerder t verzoek heeft ingediend en sinds 5uur niet meer online is geweest en dus nog niet weet dat het open is misschien?

18. misa

misa Niet meer actief

Ik lees het nu net (niet alles natuurlijk), maar wat heftig. In de kofferbak vervoeren?? Woow! Wat zal dat kind bang geweest zijn..... :( Ik denk dat het heel goed is wat je hebt gedaan en ik zou ook zeggen doorzetten! Voor de kinderen. Echt heel knap van je!!

Ook al praat je met hem, zomaar en zelf veranderen lukt heus niet.
    Ik ben in mijn burn out ook heel anders geworden. Veel geirriteerder, stem verheffen, te boos worden, ik vond mezelf afschuwelijk! Het gaat steeds beter, maar zonder hulp is dat echt amper mogelijk hoor.

Ik vraag me ook af wat voor rol de moeder van de kinderen hierin heeft. Misschien heb je dat eens al verteld hoor. Maar wie weet is daar een ingang?

Ik weet niet hoe het er nu voor staat, maar ben ook erg benieuwd.

19. penseel

penseel Niet meer actief

Ben ook benieuwd. Ik hoop op positief nieuws.

Dat kinderen geholpen worden vader het ( licht) gezien heeft dat hij moet veranderen ze hulp krijgen en ze uit ( eindelijk ) bij hun moeder kunnen blijven en na hulp ook bij vader.

20. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0

Dit waren mijn gedachtens ook

Bescherm die kinderen

Deel Deze Pagina