Hoi, Oh ik ben zo dom. Heb er gewoon niet bij stil gestaan. Lekkage in de HWA (hemelwaterafvoer) en die heb ik opgezocht, flink aan het graven geweest en gewoon met de blote hand her en der wat aarde aanre kant gedaan om de afvoer goed te zien.... Ik ben nu pas 4 w 3 dgn zwanger (sterker ik weet het pas 3 dagen..) Ik ga dus voorlopig nog niet naar de gyn, 5 oktober pas. Zal ik nu bellen? Naar de huisarts gaan? Oh wat voel ik me dom... Stress
Als je heel goed je handen hebt gewassen daarna is er volgens mij niet zo heel erg veel aan de hand hoor... En het lijkt me toch dat je als je in de aarde hebt gezeten je heel goed je handen wast voordat je vervolgens weer iets in je mond stopt... Ik zou zo 1-2-3 niet in paniek raken hoor! Gefeliciteerd trouwens!
Geen stress! Goed je handen wassen en niet meer doen of handschoenen aan trekken! Gefeliciteerd met je zwangerschap in elk geval
Gewoon niet meer doen!!! Was echt schrikken. De symtomen zijn een gevoel van futloos en koorts, dat zijn nou ook klachtjes die ik heb..... Ik ga maar van het positieve uit. Al is dat al moeilijk genoeg...
Ik denk eerder dat je klachten van je zwangerschap komen want meestal krijg je juist helemaal geen klachten na een infectie. Futloosheid is meer uitzondering. Bovendien heb je als je geinfecterrd bent een incubatie periode. Je krijgt dus, als je al symptomen krijgt, deze niet gelijk. Verder heeft een ukkie van een paar weken nog geenbloedband met de moeder. Risico's zijn er natuurlijk altijd, maar in dit geval lijken ze me heel heel klein. Denk bijvoorbeeld ook eens aan het vaatdoekje op je aanrecht! Een veel grotere infectiebron voor beestjes die schadelijk zijn voor je uk.
Alleen als je in contact bent gekomen met ontlasting van een kat die toevallig toxoplasmose bij zich draagt. Kans is heel, heel, heel erg klein, dus niet druk om maken.
Wij hebben katten dus het is mogelijk dat daar iets tussen gezeten heeft. Aan de andere kant, mijn moeder vertelde mij dat toen ik 2 was mijn lievelings eten zand en modder was.... Dus wellicht toen al immum geworden?? Ik ben/was meer in paniek van het feit dat ik er totaal niet bij nadenk, en dat ik dus ga opletten.