Help, net zwanger en in de aarde gezeten..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ludora, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoi,

Oh ik ben zo dom. Heb er gewoon niet bij stil gestaan. Lekkage in de HWA (hemelwaterafvoer) en die heb ik opgezocht, flink aan het graven geweest en gewoon met de blote hand her en der wat aarde aanre kant gedaan om de afvoer goed te zien....

Ik ben nu pas 4 w 3 dgn zwanger (sterker ik weet het pas 3 dagen..) Ik ga dus voorlopig nog niet naar de gyn, 5 oktober pas.

Zal ik nu bellen? Naar de huisarts gaan?

Oh wat voel ik me dom... Stress :(

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Als je heel goed je handen hebt gewassen daarna is er volgens mij niet zo heel erg veel aan de hand hoor... En het lijkt me toch dat je als je in de aarde hebt gezeten je heel goed je handen wast voordat je vervolgens weer iets in je mond stopt... Ik zou zo 1-2-3 niet in paniek raken hoor!

Gefeliciteerd trouwens! ;)

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Geen stress! Goed je handen wassen en niet meer doen of handschoenen aan trekken! Gefeliciteerd met je zwangerschap in elk geval :)

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Gewoon niet meer doen!!!

Was echt schrikken. De symtomen zijn een gevoel van futloos en koorts, dat zijn nou ook klachtjes die ik heb..... Ik ga maar van het positieve uit. Al is dat al moeilijk genoeg...

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk eerder dat je klachten van je zwangerschap komen want meestal krijg je juist helemaal geen klachten na een infectie. Futloosheid is meer uitzondering. Bovendien heb je als je geinfecterrd bent een incubatie periode. Je krijgt dus, als je al symptomen krijgt, deze niet gelijk. Verder heeft een ukkie van een paar weken nog geenbloedband met de moeder. Risico's zijn er natuurlijk altijd, maar in dit geval lijken ze me heel heel klein.

Denk bijvoorbeeld ook eens aan het vaatdoekje op je aanrecht! Een veel grotere infectiebron voor beestjes die schadelijk zijn voor je uk.

6. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Uhm.. is dat schadelijk als je zwanger bent en in de tuin bezig bent geweest?:) Ook nog met 31 weken?:)

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Alleen als je in contact bent gekomen met ontlasting van een kat die toevallig toxoplasmose bij zich draagt.

Kans is heel, heel, heel erg klein, dus niet druk om maken.

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Wij hebben katten dus het is mogelijk dat daar iets tussen gezeten heeft.

Aan de andere kant, mijn moeder vertelde mij dat toen ik 2 was mijn lievelings eten zand en modder was.... Dus wellicht toen al immum geworden??

Ik ben/was meer in paniek van het feit dat ik er totaal niet bij nadenk, en dat ik dus ga opletten.

9. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Geen stress. De kans is zo klein. Goed opletten de volgende keer niet weer doen zonder handschoenen.

Deel Deze Pagina