hoi hoe zit het met mijn pensioenopbouw tijdens ouderschapsverlof. ik heb een contract voor 40 uur per week en neem 8 uur ouderschapsverlof op . Nu staat mij bij dat ik tijdens die 8 uur ouderschapsverlof ook gewoon pensioen opbouw maar werkgever zegt nu van niet waar kan ik dit teruglezen? moet nu aan werkgever bewijzen dat het zo is patricia
Verwijs je werkgever maar naar PB51. Onder andere daarvoor is het ouderschapsverlof nu juist uitgevonden. Je "verdient" minder geld omdat je natuurlijk minder uren werkt. Maar je pensioenopbouw loopt door voor je fulltime-salaris tot aan het einde van je verlof. Let op dat je dus ook gewoon je contract behoud voor 40 uur!!!! Je hebt uiteindelijk na je ouderschapsverlof ook weer het recht om terug te komen voor de volle 40 uur, baangarantie. FF gegoogled: Shit nu zit ik je te verwijzen naar PB51, kan ik daar dus niets vinden over de pensioenopbouw. Terwijl dat volgens mij ook een van de zaken is die daarmee gegarandeerd zou zijn.
ja ik zat al te kijken maar kan niks vinden en ze willen echt bewijs hebben staat me ook iets bij dat het gewoon doorloopt op de strook moet ook gewoon fulltime salaris staan en dan regel eronder korting ouderschapsverlof en dan negatief bedrag als je wat gevonden hebt hoor ik het graag,
Dit is afhankelijk van je werkgever voor zover ik weet. Maar check anders even je cao afspraken. Daar zou het in moeten staan. Grtjes Romy
Ik heb even gegoogled voor je Vrouw en pensioen Daar staat sowieso dat het afhankelijk is van je cao. En op deze site (ff naar beneden scrollen) staat ook dat je pensioenopbouw lager is, maar dat de werkgever pensioen wel door mag laten lopen. Ik ben bang dat je werkgever gelijk heeft. ARBEIDSRECHTER: verlof, deeltijdverlof, ouderschapsverlof Je hebt wel recht op ouderschapsverlofkorting he? Maar ik denk dat je dat al wel weet.
ja weet van de ouderschapsverlofkorting werkgever heeft alleen mijn contract aangepast naar 80% dus dit moet aangepast worden ze moeten volgens mij ook jaarlijks een overzicht geven hoeveel uur ouderschapsverlof je hebt opgenomen
Het pensioen tijdens ouderschapsverlof is niet wettelijk geregeld. Het ligt er echt aan wat je werkgever heeft vastgelegd in het CAO of als er geen CAO is, wat er in de arbeidsvoorwaarden staat. Wettelijk krijg je geen salaris voor de uren die je als ouderschapsverlof opneemt dus bouw je ook geen pensioen op over dit gedeelte.