Hoi verloskundigen, Ik ben 6 weken zwanger en mijn man is bezig met een verbouwing in de woonkamer. Nu heeft hij een stuk dichtgemetseld en dat cement stonk volgens mijn man erg naar Ammoniak ( dat zei hij pas gisteravond) . Er stond wel een klein raam open, maar verder heb ik gistermiddag en gisteravond uren in de woonkamer gezeten. Ik heb zelfs even aan cement geroken, voordat ik wist dat het schadelijk was. Via Google kan ik niet vinden in welke concentraties het schadelijk is en wat er dan gebeurd als je zwanger bent. Ik baal ervan dat ik niet wist dat er zulke schadelijke stoffen in cement zaten. Hopelijk kunnen jullie mij vertellen of ik nu meer kans heb op een miskraam of afwijkingen bij de baby? Of zal dit meevallen. Alvast bedankt,
Goedenavond, Heb je gisteren last gehad van geïrriteerde ogen en luchtwegen? Ammonia is sterk irriterend. Indien je daar gisteren geen last van hebt gehad, vermoed ik dat de concentratie in de lucht niet hoog is geweest en dat het dus geen kwaad kan voor de zwangerschap. Daarnaast stond er een raam open, dus er is wel enige vorm van ventilatie geweest. Ik hoop dat het zo duidelijk is en anders hoor ik het graag! Succes! Groetjes Monique
Bedankt! Nee ik had geen last van geïrriteerde ogen of luchtwegen. Er is inderdaad wel wat ventilatie geweest.