Mijn vriend geeft mij regelmatig voetmassages. ( de afgelopen drie dagen) dit is erg ontspannend voor mij. Nu lees ik net toevallig dat voetmassages niet mogen aan het begin van je zwangerschap ( 6 weken). Is dat ook daadwerkelijk zo? Verder vind ik het een zeer onzekere tijd. Al die klachten die op en af gaan. Af en toe bloedverlies ( paar druppeltjes ) en dan stopt t weer. 20 juni pas eerste echo. Gr
Goedenavond, Het is ook een onzekere tijd. Vooral de eerste weken. Je moet er maar op vertrouwen de het het goed gaat in je buik, maar dat is soms lastig. Zeker als je dan ook af en toe wat druppeltjes bloed verliest. Het duurt dan inderdaad lang voordat je de eerste echo krijgt. Wat de voetmassage betreft, wordt het inderdaad de eerste drie maanden afgeraden. Het kan invloed hebben op de hormoonhuishouding en bij een zwangerschap draait alles om de hormonen! Daarnaast zijn er bepaalde drukpunten op de voet, waarvan gezegd wordt dat ze weeën kunnen opwekken. Prima om te stimuleren als je bijna mag bevallen, maar nu liever niet. Dus ook na 3 maanden zwangerschap is het opletten en kan je voetmassages beter overlaten aan professionals. Zij weten precies welke plekken op de voet niet gestimuleerd mogen worden. De voeten strelen kan geen kwaad. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Anders hoor ik het graag. En die onzekerheid die je nu voelt, hoort er echt bij helaas! Sterkte en succes toegewenst. Groetjes Monique