Vandaag 16 weken GUO gehad en ons kindje zag er goed uit. Tussen neus en lippen door liet de gynaecoloog ons een zogenoemde amnionstreng (soort taaie draad in baarmoeder) zien. Dit kan in een vroege termijn heel gevaarlijk zijn (amputaties bij kindje) maar bij onze termijn niet meer volgens haar. Verder niet meer nagevraagd want ik was gerustgesteld. Nu zo stom geweest om te googlen... tja dat had ik dus niet moeten doen. Er is niet veel over te vinden maar genoeg om angstig van te worden... Iemand van jullie ervaring hiermee? En dan vooral verder in de zwangerschap/geboorte?
Kan me een eerder topic herinneren maar dat is al van een tijd terug.. Verder geen ervaring mee, sterkte..
http://www.zwangerschapspagina.nl/onderzoeken-echos/343613-echo-ruim-17-weken-een-amnionstreng-gezien.html
Ik had het ook bij mijn laatste zwangerschap. Ik heb meerdere echo's gehad na 20 weken. Ook voor andere dingen, maar er de amnionstreng werd erg goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk zijn mijn vliezen gescheurd met 32 weken en ben ik bevallen met 33.6 weken. Of dit aan die amnionstreng te wijden is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar de kans is reeel.