Nog geen kloppend hartje. Normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daisy24, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben zo onzeker. En jullie als ervaringsdeskundigen kunnen me vast helpen...
    Maandag had ik mijn eerste echo. Ik was maandag 6.3 weken zwanger. Ze zei dat er qua groei etc alles goed uit zag. Het waren er zelfs 2. Alleen er waren nog geen kloppende hartjes zichtbaar. Ze zei dat dit erg normaal is. Ik kan me herinneren van mijn vorige zwangerschappen dat dat al wel met 6 weken was. Ze gaf aan dat ik me geen zorgen moet maken en 12 april opnieuw moet komen voor een echo.. toch maak ik me wel zorgen. Hebben meer mensen dit gehad? Alvast bedankt!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Op 26-2 had je een posi ovu en op 1 maart een ovubloeding.

Uitgaande van je ei op 1 maart ben je vandaag exact 6 weken zwanger en is het echobeeld inderdaad passend met je termijn hoor :):)

Geen reden om ongerust te zijn ;)

3. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Uit de meting kwam 6.3 weken. Allebei waren ze even groot en werd beide 6.3 weken gemeten. En dat klopt ook met onze eigen berekening.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Meis het is nog zo pril. Soms zie je met die termijn al een kloppend hartje en soms nog net niet. Heb hier genoeg verhalen gelezen waar het alsnog goed bleek te zijn. Mag je over een weekje weer terug?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het kan nog best goed komen hoor. Maar snap je bezorgdheid. Wanneer mag je terug komen?

6. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helaas mag ik pas 12 april terug komen... 😦 ik weet echt niet of ik zo lang kan wachten.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zenuwslopende weken... sterkte en hopelijk 12/4 goed nieuws!

8. Angelabend

Angelabend Actief lid

14 okt 2016
    225
    0
    0
    Ik heb bij mijn eerste met 6 weken geen hartje gezien maar met 6 weken en 4 dagen wel.. ik heb dinsdag een echo gehad met 7 weken en zagen het hartje nauwelijks echt 2 pixels die knipperden. Ik zou me niet teveel zorgen maken.. en anders kun je altijd bellen volgende week dat het je echt niet lekker zit? Of ander echo bureau en dan pret echo laten maken.. kost hier volgens mij €25.

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Je kunt altijd langs een particulier echo bureau als je geen twee weken wilt wachten. Maar vraag anders eerst of je toch niet over een weekje terug kunt komen. Ik had deze keer een echo met 7+1 en dan zie je als het goed is wel echt twee boontjes met een hartslag.

10. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Hier toevallig wel een hartje met 6 weken en 3 dagen. Maar het is ook helemaal niet gek als het nog niet zichtbaar is! Bij mijn oudste zeiden ze dat ze liever pas een echo maken met 7 weken.

11. Daisy24

Daisy24 Lid

10 okt 2016
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Is dat niet een beetje raar om te vragen of je eventueel eerder mag komen? Ik voel me dan net zo'n zeurpiet haha.

Gisteren had ik hele erge buikkrampen. Wat doortrok naar mijn linkerbeen. Alsof ik ongesteld werd maar niet door zette. Ook verloor ik wat lichte bloedverlies. Ik was meteen in paniek en heb de verloskundige gebeld. Ze zei dat dat waarschijnlijk te maken had met dat er vruchtjes in mijn baarmoeder zitten en die dan extra oprekt. Toch ben ik nu helemaal in de stress. Vind het allemaal erg eng. Na 6 miskramen hoop ik zo dat dit goed blijft gaan.

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gewoon vragen hoor, helemaal als je al bekend bent met zoveel mk

13. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee totaal niet! Ik vind het zo raar dat jouw verloskundige iedere keer maar zegt dat het niets is en dat je af moet wachten. Vraag gewoon of je over een paar dagen een echo mag laten maken. Hier wordt je toch ook gek van en een beetje arts begrijpt dat. Zeker met jouw geschiedenis. Met kloppende hartjes heb je al iets meer zekerheid.

14. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Het kan wel hoor! Maar anders zou ik gewoon even opbellen dat je je zorgen maakt en of je niet over een weekje even terug mag komen, dat je in ieder geval weet of de hartjes kloppen of niet. Dat doen ze vast wel. En anders een echo bureau opzoeken en zelf een echo laten maken. Kost meestal zo'n €25 euro, maar dan weet je wel waar je aan toe bent!

15. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn vk is dit de reden waarom ze ook bij herhaalde miskramen ip pas vanaf 7 weken een echo maken en liefst pas vanaf 8. Je kan je zo een paar dagen mistellen en daardoor in meer onzekerheid zitten.
    Maar aan dit advies heb je nu niets meer. Ik zou je vk bellen en uitleggen dat je ongerust bent etc. Ik vind vk vaak zo meelevend dat het dan vaak best mogelijk is om volgende week al te kijken. Mijn verloskundige vond bij mijn eerdere miskramen we dat er altijd 1 week tussen moest zitten zodat je bij een tweede echo we zekerheid hebt. Daar kan ik me ook we in vinden want ook als je 2e echo geen hartactie laat zien blijf je ergens toch hoop houden. Ik zou dus na 1 week een nieuwe echo vragen aan je vk. Maak het iig bespreekbaar. Misschien heeft jouw vk wel een matig echo app bv waardoor ze meestal pas later hartjes zien of iets dergelijks

Deel Deze Pagina