Amnionvlies gescheurd

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sadieraven, 28 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey dames,

Ik ben vandaag 33+4 weken zwanger en we kwamen er vandaag met de controle achter dat mijn amnionvlies is gescheurd. Het binnenste vlies van de zak (wist überhaupt niet dat het bestond uit 2 vliezen).
    Het is tussen vandaag en 3 weken terug (laatste controle) gebeurd. Niks van gemerkt iig...

Nu begreep ik van de gynaecoloog dat het best bijzonder is, niet vaak gebeurd maar dat het geen kwaad kan voor onze dochter...
    Het is nu dus afwachten tot de buitenste vlies ook breekt en de bevalling, vermoedelijk dus eerder op gang gaat komen.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen rondom dit onderwerp want er veel over vinden kan ik niet echt...

Liefs een bezorgde mama

2. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hoi! Tijdens mijn zwangerschap is ook het binnenste vlies kapot gegaan. Maar dat kwam door een ingreep bij mijn baby, die 2x is geopereerd terwijl ze nog in mijn buik zat. Risico was bekend en de tweede keer brak (gelukkig alleen) het binnenste vlies. Dat was net iets voor 34 weken. Heb dat nog volgehouden tot 38+4, toen is ze via een keizersnede gehaald omdat ze in stuit lag. Door het kapotte vlies durfde de gyn geen draaipoging meer te doen. Het vlies zat als een boterhamzakje om haar heen geplakt. Ik heb vooral heel rustig aan gedaan, geen onverwachte bewegingen, niet meer niezen, bukken of uitrekken etc. Wel heb ik rond de 30 weken (eerste ingreep) longrijpingsprikken gehad, voor het geval de bevalling toch zou inzetten als gevolg van de foetale chirurgie. Maar dat is geloof ik maar tot 34 weken zinvol, en daar ben je bijna :thumup: lang verhaal kort: ik ben door heel rustig aan te doen nog heel ver gekomen! Veel succes!

3. Eevie82

Eevie82 Bekend lid

2 jun 2018
    892
    1.186
    93
    Vrouw
    Hier zie je het vlies aan haar gezichtje geplakt o_O

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina