Hallo iedereen, Ik had graag van jullie uit wat ervaringen gehoord over lage hcg-waarden gecombineerd met licht bloedverlies. Ik kamp er nu al twee weken mee, helaas zit ik in het buitenland en kan ik hier niet zo snel even bloed laten trekken bij de dokter. Twee weken geleden kreeg ik bruin bloedverlies en omdat ik andere kwaaltjes had, besloot ik een zwangerschapstest te doen, die was positief. Wanneer ik mijn bloed liet nemen, was de hcg 74. De gynaecologe hier vertelde me dat het waarschijnlijk een miskraam is. Nu een week later is de hcg slechts 150, maar ik heb nog steeds borstpijn en misselijkheid. Ik had gehoopt op een lagere hcg-waarde dan bij de eerste keer zodat ik me geen zorgen meer hoefde te maken, maar nu is het dus 150... Nu moet ik weer een week wachten. Af en toe merk ik nog steeds wat bruin bloedverlies, maar het lijkt me veel te weinig voor een miskraam. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang kan dit aanslepen voor het miskraam volledig is afgelopen?
update: ik ben nogmaals bij de gyneacologe langs gegaan. Nu is mijn waarde sinds zaterdag (3d geleden) slechts gestegen van 150 naar 260. Ik maak me zo'n zorgen, heb echt schrik voor een bbz, maar de gynaecologe hier wou geen vaginale echo maken... ze zegt zolang de waarde onder 500 is, hoef ik me zo vroeg nog geen zorgen te maken. Maar eigenlijk ben ik al 6w+ 3d. Net toen ik mijn bloed had laten nemen, kreeg ik plots een bloeding zoals mijn menstruatie. Ik dacht, oef, dat is voorbij, maar de waarde is dus niet gedaald
Hoi! Hier ook ervaring. Positieve test (na IVF terugplaatsing) maar super licht, vervolgens ongesteld geworden (dacht ik) en toen 10 dagen later weer, nog steeds een positieve test en daarvoor naar de kliniek waar ik IVF heb gedaan gegaan. Heb een paar weken achter elkaar moeten bloedprikken omdat het op bleef lopen (tot ergens in de 600). Met die 260 HCG heb je niets aan een echo, datgene wat HCG afgeeft is zo klein dat het niet tot nauwelijk te zien is met een echo. Bij mij hebben ze meerdere keren gekeken, ook toen het rond de 600 was en niets kunnen vinden. De arts die mij hielp vertelde ook dat het echt puur geluk zou zijn als ze wel iets zouden kunnen zien. Na die 600 is het bij gelukkig wel uit zichzelf weer gaan zakken. Daarna begon ik ook wat vaker te bloeden Omdat je lichaam wel HCG heeft snapt het niet helemaal wat het moet doen qua afstoten, daarom bloed je ook nog niet enorm of lijkt het niet door te zetten. Ik heb een paar weken af en aan een paar dagen gebloed (als ik in mijn agenda kijk zie ik in ieder geval 3x een notitie staan met een: ben ik nu dan echt ongesteld?). Bij mij heeft het totaal 8 weken vanaf de eerste positieve test geduurd voordat het HCG helemaal mijn lijf uit was. Het kan best zijn dat het nu juist met de laatste bloeding echt een miskraam is geworden en je lijf uit gaat, dan zal je HCG hierna dus pas gaan zakken. Wat ze waarschijnlijk (in ieder geval in Nederland) gaan doen is elke week bloedprikken om het HCG in de gaten te houden. Als het met een bepaald percentage stijgt gaan ze ingrijpen, maar zolang dat niet gebeurd of echt heel lang duurt is er een afwachtend beleid (in Nederland). Als je buikpijn krijgt direct met je verhaal naar de spoed gaan trouwens!
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties... ik zal dan maar afwachten en minder googlen. Misschien zal de waarde overmorgen eindelijk gedaald zijn... Het ziekenhuis is een eindje rijden hier, dan wil je echt geen spoed nodig hebben, maar je woorden hebben me gerust gesteld Fruity Natuurlijk geen leuke ervaring, maar beter zo natuurlijk eruit dan ergere problemen. Wat kan het toch lang duren he
Ja fijn is anders, hopelijk ruimt jou lichaam het ook gewoon allemaal lekker zelf op zodat je weer verder kan!
Hey Fruity, Vandaag nog eens bloed laten prikken. Waarde is nu 350 versus 250 vier dagen geleden. Ik verlies sinds gisteren veel rood bloed, net als zware menstruatie.. dus hopelijk is het zo dat de hcg-waarde gewoon nog wat gestegen was en nu eindelijk aan het dalen is. Pas over een week terug om het op te volgen. Het sleept toch aan he
Hoe hevig waren die bloedingen bij jou Fruity? Ik ben al heel het weekend en vandaag rood bloed aan het verliezen, het lijkt maar niet te stoppen... Voel me 's morgens nog steeds onwel, hopelijk ligt dat niet aan de hcg :/ morgen weer bij de dokter
Bespreek het sowieso met je arts! Bij mij was het met vlagen wel meer dan een normale menstruatie, vooral wat meer stolsels. Ik had steeds 3 dagen wel, 4 dagen niet, dan weer 4 dagen wel en dan weer een week niet. Vraag of ze ook je ijzerwaarden willen prikken, kan zijn dat die nu wat laag zijn door het bloedverlies.
Hey Fruity, ja dat van dat ijzer is een goed idee. Ik had zaterdag al aangegeven hoeveel bloed ik verloor, ze leek zich niet ongerust te maken... Is nu dag vier, normaal menstrueer ik maar drie dagen in totaal en het lijkt nu soms wel veel. De wonderen van het vrouwenlichaam ...
Update: bij laatste dokterbezoek het advies gekregen geen bloedtest te doen en 5 dagen te wachten. Dan vijf dagen later bloedtest, maar uitslag bleef op zich wachten. Die nacht kreeg ik pas echt heftige krampen, straalde van men rug uit ook en plots ook problemen wanneer ik neerlag... Telkens als ik diep adem haalde, schoot er een scherpe pijn van men ribben naar men schouder. Dan om 6 uur smorgens plots het vruchtzakje zonder krampen op mijn inlegkruisje. Eindelijk... De pijn bij het inademen is er nog, maar milder, ik ga morgen naar een andere dokter, wel 2 uur rijden maar een echo lijkt me wel nodig. Ik had zo'n schrik voor ik het vruchtje verloor dat er iets ernstig aan de hand was door al die pijn... Bah
Gelukkig beter nu.. ben naar een ander ziekenhuis gegaan, de dokter daar deed meteen een echo en zag dat er nog resten van conceptie in mijn baarmoeder zaten. Heb dan misoprostol en een injectie tegen de rhesusfactor voorgeschreven gekregen. Mijn partner is rhesuspositief, ze zei dat het zelfs bij de conceptie een invloed kon hebben ... Dat wist ik niet. Die avond dan weer hevige krampen en dag erna hele dag overgegeven. Ik bloed vandaag nog steeds wel, maar heb nu antibiotica en een middel tegen de bloedingen gekregen, dus hopelijk stopt dat morgen. Ben wel blij dat ik nu weet dat alles "normaal" was in mijn baarmoeder voor de rest, maakte me toch wel zorgen