net uit t het ziekenhuis t is begonnen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Lieverdjuh, Mar 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Hallo meiden.

Ik ben gisteren naar t ziekenhuis gegaan voor harde buiken en persdrang.
    Ik ben meteen aan de ctg scan gelegt....en ik had hefige weeen ze liepen tot de 100 op de ctg scan ze waren moeilijk weg te werken maar t moest wel....ook heb ik 1cm ontsluiting, ze kwamen heel vaak en snel achter elkaar 2 a 3 minuten soms 5 maar t waren vaker de 2 en 3 minuten.
    Ik moest een nachtje in t ziekenhuis blijven slapen en dat vondt ik helemaal niet leuk maar alles voor ons kleine meisje natuurlijk dat is t belangrijkste.
    Ik werd half 2 vannacht wakker met hele harde buiken....weer aan de ctg scan gelegt ook daar liepen ze weer hard aan 40,80,114 en toen weer de hele tijd laag half 6 vannochtend van de ctg scan afgehaald en ik viel om half 7 vannochtend in slaap....maar geen verder ontsluiting.
    Toen werd ik om 8uur vannochtend wakker door harde buiken weer ik werd weer aan de ctg scan gelegt deze keer liepen ze niet heel hoog op maar de harde buiken hielden aan....Toen kwam er een verpleegster en wou overleggen met mij wat ik wilde of thuis wachten of in t ziekenhuis nou ik wilde liever naar me mannetje toe en naar me ouders.
    De verpleegster vondt t goed en ik mocht naar huis....ook had ze nog gekeken voordat ik weg ging voor verder ontsluiting maar dat was er niet t bleef 1cm.
    Als ik t thuis voel en ze voelen heel heftig moet ik meteen bellen en dan moet ik in t ziekenhuis blijven tot osn kleine meisje wordt geboren!
    Nu ik thuis ben heb ik nog steeds af en toe harde buiken achter elkaar maar nog geen heftige krampen.
    Wie weet of dit nog lang kan duren? en hoelang ik met de pijn moet rondlopen?

2. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Heel veel suc6 meis.
    Spannend hoor! :D

3. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Dank je Tanja 20 :)

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jeetje dat is spannend... :)

Ik weet eerlijk gezegd geen antwoord op je vraag :oops: maar ik wil je wel heel veel succes wensen..

Liefs Chantal

5. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hey meid,

Ik ben met 32w en 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis vanwege weeen. Ik heb 1.5 week in het ziekenhuis gelegen aand e weeenremmer en de longrijpers voor de kleine. Daarna mocht ik naar huis. Vorige week zaterdag begon het weer en mocht ik weer een nacht blijven. Nu is het sinds ruim een week weer helemaal rustig. Ze weten zelf ook niet wat er gebeurd. Het kan doorzetten, maar het kan oko weer stoppen. Het kan zelfs zo zijn dat ze je met 42 weken moeten gaan inleiden. Er is echt helemaal nisk over te zeggen.

Veel succes ermee.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb ook sinds ik 32 weken was aan de remmers en longrijping gezeten. ben ziekenhuis in en uit gegaan.
    Voor je kindje zou het beter zijn nog even te blijven zitten, dus ik zou als ik jou was vooral veel plat liggen en zo weinig mogelijk doen.
    Mijn kindje is uiteindelijk met 36 weken geboren, en ik had het geluk dat hij een flinke jongen was. Dat heeft zijn start wat makkelijker gemaakt.

Wat je ctg betreft en de uitschieters. Helaas zegt het niet zoveel hoe hoog ze gaan. Wat belangrijk is is dat ze heel regelmatig komen.

succes meis. Hopelijk blijft ze nog even zitten en heb je binnen een paar weekjes je kindje in je armen.
    xxx

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Succes meid oh wat spannend zeg

8. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Ik heb ook echt liever dat ze blijft zitten maar als ze komt is ze erg welkom:)
    Ze wilden mijn geen weeenremmers geven omdat ik al de 35 weken heb bereikt en dan mogen ze t niet stoppen. De weeen kwamen vaak achter elkaar daarom moest ik ook blijven....maar ik ben nu lekker thuis en ik ga t zeker rustig aan doen....want alles is belangrijk voor ons kleine meisje en t is beter als ze blijft zitten natuurlijk.

Liefs Lieverdjuh

9. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik had al sinds 32 weken weeen(ook in het ziekenhuis gelegen en aan de weeenremmers)
    De laatste weken voor mijn bevalling had ik de hele dag door weeen,om de 5 min ,dan om de 3 min maar het kwam niet door.
    Had ook 2 cm opening toen.
    Elena is op 36,3 weken geboren,ik ben toen ingeleid omdat ik vruchtwater verloor.

Het kan inderdaad nog weken duren maar ook uren... :(
    Maar aan de pijn kun je toch niet veel doen,gewoon afwachten :D

Maar doe het echt rustig aan!Ga veel liggen!
    Mijn dochtertje is een maand te vroeg geboren en heeft een paar dagen op prematuren moeten liggen in een verwarmd bedje en haar zuigreflex was nog niet goed.
    Het is echt niet leuk als je langer in het ziekenhuis moet blijven(ik ben bij Elena gebleven en we mochten na een week naar huis :( )

Mocht het toch doorzetten.. ;)
    Heel veel succes

10. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ze remmen vanaf 34 weken al niet meer hoor lieverdje. En ik had op een gegeven moment ook zoiets van nou kom dan maar, maar ik ben blij dat die kleine nog even is blijven zitten.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    Ik lag met 26 weken in het zkhs aan de weeenremmers en spuiten gehad voor de longrijping en met 1 cm ontsluiting.. door veel te rusten is het rustig gebleven.. met 32 weken begon het weer, toen hebben ze besloten om he tniet tegen te houden, het ging van een paar uur naar 5 cm.. toen bleef het rustig een week later was het 6 cm.. en weer een week later is mijn zoontje geboren (34 wk)

dus zo kan het ook ;)
    Het zegt indd niet al teveel..woon je dichtbij het zkhs? of ver daar vandaan? Zou het gewoon ff afwachten..

12. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Hoi Senna, t is bij jou wel vlot gegaan dan.
    Ja dat zeiden de verpleegsters ook t kan zo onschuldig zijn maar t kan ook opeens gebeuren.
    Ik woon best dicht bij t ziekenhuis gelukkig.

Share This Page