Ik ben vandaag 18 weken zwanger en sinds gisteren avond heel erg benauwd (nooit last van gehad). Heb maar 1 a anderhalf uur geslapen. Dacht dat het wel weer weg zou trekken. Maar helaas ...... Daarnaast had ik vanmorgen een hoge bloeddruk en een hoge pols. Volgens VK hoef ik mij geen zorgen te maken omdat de meeste "problemen" rond 20 - 24 weken beginnen. Ga morgen als eerst de huisarts bellen, maar mag je als je zwanger bent überhaupt wel medicatie voor benauwdheid?
Hoi, Oh wat vervelend! Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat! Ik gebruik al de hele tijd mijn gewone astmamedicatie en heb toevallig vandaag met de arts een belafspraak er over gehad: qvar, ipratropium en foradil mogen als het nodig is voor mij. Ik heb begrepen dat de regel telt: liever niet, maar ademnood is ook/zeker slecht voor de baby. Laat je dus goed voorlichten en veel sterkte!
Ik had aan t einde van mn zwangerschap een hoge bloeddruk en voelde me dan vooral na douchen benauwd. Er is allerlei medicatie, maar wel afhankelijk van wat de reden is van je benauwdheid. Benieuwd wat je huisarts zegt
Hou er wel rekening mee dat het warm is. Je baarmoeder word groter minder long inhoud. Tevens adem je wel goed via buik en goed zuchten,. Doordat je je zorgen maakt is bloeddruk meestal hoog.