ketonenstix betrouwbaar?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Trotsemama31, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Hoi in hoeverre zijn ketonenstix betrouwbaar? Voel mij al even niet lekker. En omdat ik diabeet ben. Kreeg ik de mogelijkheid ketonen urinestix te bestellen. Nu test ik al 2 dagen achter elkaar positief maar in hoeverre zijn deze betrouwbaar? Glucose waarden zijn wel erg goed op peil.

2. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    De ketonen sticks zijn betrouwbaar. Als je goed eet en drinkt en je gluc zijn op orde zou ik me er niet druk om maken.

Misschien kun je een foto van de stick en de verpakking maken, kan ik even meekijken?

3. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Over het algemeen zijn ze erg betrouwbaar inderdaad. In het ziekenhuis gebruikten ze dezelfde sticks als die ik thuis had.
    Hoe positief is positief? Als het uiteinde een klein beetje verkleurd is er nog niet veel aan de hand. Pas als het echt donker begint te worden moet je je zorgen gaan maken (Zie verpakking)

Sommige merken hebben ook een aantal plusjes (+) op de verpakking staan. Als de kleur gelijk staat aan 1 of 2 plusjes, moet je opletten of je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Zijn het er meer, dan even contact opnemen met vk of ha voor advies.

Dit is het advies dat ik zou geven aan niet-diabetici. Uiteraard is het altijd verstandiger om bij twijfel contact met een arts op te nemen.

4. Trotsemama31

Hoi meiden hier de foto. Hij wordt steeds donkerder. Ik voeg twee foto's bij. Ze zijn van combur. En ook sinds vanmorgen suiker in de urine terwijl de bloedsuikers prima zijn.. vreemd. Willen jullie mee kijken?
    20140606_093957.jpg

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou een plasje inleveren bij de huisarts.
    Je leuco's zijn ook wat verhoogd.
    Nitriet kan ik niet goed zien maar misschien ontwikkel je een blaasontsteking.
    Laat het gewoon checken Just in case.
    Succes!

6. Trotsemama31

Geweest en wederom een blaasontsteking. Heb nu 3 kuren achter elkaar gehad en weer is hij er :( ook ketonen vermoedelijk toch omdat de suiker vermoedelijk een tijdje te hoog is geweest. Moet heel goed om de symptomen denken. En anders bellen. Eind van de week gewassen plas inleveren.

7. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Wat vervelend voor je! Ik hoop dat dit de laatste is deze zwangerschap...
    En dat je plasje einde van de week goed is!

8. Trotsemama31

Dankjewel Marianne ik hoop het ook. Voel mij niet echt lekker. En de ha neemt mij totaal niet serieus. Moest morgen maar plasje inleveren. Zou het zo gek zijn dat ik zelf ketonen stix besteld heb? De ketonen zijn nu op zijn donkerste ben gaan googelen en las daar zeer vervelende symptomen. Waar ik een paar van herken. Oa de adem misselijkheid en moe

Hieronder nog een foto van de stick. De dokere paarse is de ketoon.

20140611_145709.jpg

9. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eet je soms koolhydraat-arm ivm de diabetes? Want ketonen in de urine kan 2 dingen betekenen. óf je eet zo weinig koolhydraten dat je lichaam vet aan het verbranden is, maar dan moet je bloedsuiker hierbij wel laag zijn. Dan is het dus niet erg.
    Als je bloedsuiker hoog is, dan betekent het dat je lichaam geen suiker meer kan verbranden en dus uit nood uit vetten gaat verbranden. Dat is wel erg want je bloedsuiker kan dan maar blijven stijgen en stijgen.

Het gaat dus echt om je bloedsuiker. Als dat aan de lage kant is, dan maken die ketonen niet uit. Als het aan de hoge kant is, dan wel. Je zegt dat je glucose waarden op orde zijn. Dan zou het dus echt niet uit moeten maken. Maar tenzij je koolhydraat arm eet, vind ik het wel raar, want dan vraag ik me af waar die ketonen dan vandaan komen.

10. Maranne

Maranne Actief lid

23 okt 2013
    252
    0
    16
    Arnhem
    Ben je niet aan het uitdrogen? Dan komen er ook ketonen vrij namelijk.
    Het lijkt mij dat als je suikerwaarden nu goed zijn, die ketonen niet meer zouden moeten worden...
    Maar ik heb er dan ook geen verstand van :D

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tenzij je weinig koolhydraten eet, dan kan het wel. Heb er nog nooit van gehoord dat er ketonen vrijkomen door uitdroging. Het treed weleens tegelijk op, bijvoorbeeld tijdens erge zwangerschapsmisselijkheid, maar dan komt het één niet door het ander, is het gewoon tegelijkertijd aanwezig. (doordat je niet eet krijg je ketonen, doordat je niet drinkt uitdroging)

Deel Deze Pagina