Hallo allemaal! Ik had een vraagje.. Ik ben maandag langs de huisarts geweest & die stelde een longontsteking bij mij vast. Hiervoor heb ik een kuur gekregen, namelijk: Amoxicilline/Clavulaanzuur. Ik ben op maandag met deze kuur begonnen. Ook ben ik op maandag begonnen met een nieuwe strip van de pil. Ik heb dus op maandag m'n eerste pil weer ingenomen. Ik heb op woensdag gemeenschap gehad, zonder condoom. Is de kans nu erg groot dat ik zwanger ben? Groetjes, Christina
Kans is aanwezig. Het onbescherme gemeenschap was op CD3 dus ik denk dat je niet in je vruchtbare dagen zat...om nou te zeggen dat de kans heel groot is is denk ik weer te veel van het ' goede'.
De kans is aanwezig, als het goed is moet de apotheek een folder mee geven over 'anticonceptie en antibiotica' waar heel duidelijk in beschreven staat dat wanneer je antibiotica gebruikt de pil niet veilig is, en je aan een andere vorm van anticonceptie moet denken tijdens en enige tijd na het gebruik van de antibiotica.
Oke, bedankt voor de antwoorden. Dat is het dus, er is mij door de dokter & door de apotheek helemaal niks verteld. Ik kwam erachter doordat een kennis mij erop wees! Daardoor ben ik erg geschrokken..
De apotheek moet je wel degelijk die informatie verstrekken. Ik heb in al mijn pil jaren meerdere malen antibiotica gehad, en tot vervelends aan toe kreeg ik die informatie, steeds weer vertelde ik dat ik het wel wist, dat zal ook wel maar we MOETEN het u vertellen en de informatie mee geven. Als ik jou was zou ik toch nog even de apotheek erop wijzen dat ze de informatie beter moeten verstrekken. Hoewel het nu voor jou niets meer uitmaakt. Voor de morning after pil is het nu ook wel te laat, dus er zit niets anders op dan afwachten denk ik. In de 14 jaar ben ik zo vaak de pil vergeten, ik ben er nooit om zwanger geraakt en met mij zijn er veel meer, maar goed er zijn ook genoeg verhalen bekend van dames die wel degelijk zwanger zijn geraakt tijdens het slikken van de pil. Succes ermee...
Aangezien je antibiotica hebt gebruikt in de eerste week van je strip moet je er overigens vanuit gaan dat de gehele strip niet veilig is.
een pil in de eerste week vergeten is het meest vervelende moment. Staat er in de bijsluiter van je pil niet zo bijsluiter? Dus ja het kan zijn dat je zwanger bent maar de kans lijkt me klein. Vanaf nu de strip afmaken en condooms gebruiken. als je daarna niet ongi wordt kun je testen ( iig ruim 14 dagen nadat je sex hebt gehad) In de bijsluiter van de Ab staat iig dat het de pil niet betrouwbaar is. Was inderdaad niet handig dat de apotheker het niet heeft gezegd maar dus zelf ook altijd de bijsluiter lezen
Ik ben de eerste week geen pil vergeten, maar ik vroeg me af of de pil nog wel goed werkt. Ja, ik zal zeker contact opnemen met de apotheek want ik vind dit echt niet kunnen. In de bijsluiter kon ik niks terug vinden over dat de pil een verminderde werking heeft. Maar op internet staat wel dat deze soort antibiotica de werking verminderd.. Ik zal vanaf nu gewoon een condoom gebruiken. Ik ben benieuwd..
er is bewezen dat niet alle AB in samenwerking met de pil onveilig zijn die wat jij slikt is daar een van,ik heb elk jaar longontsteking en krijg deze AB dan ook altijd en vorig jaar en ook dit jaar zeiden ze niks van dat t dan onveilig is met de pil dus navraag gedaan en nu blijkt dat deze Ab geen nadelige invloed heeft op de werking van de pil maar als je twijfelt navraag doen succes
volgens nieuwe onderzoeken heeft antibiotica geen invloed op de veiligheid. als het goed is staat dit op de website van de huisartsengenootschap
Klopt inderdaad.. De pil is alleen NIET betrouwbaar tijdens het gebruik van een antibioticakuur als je last hebt van diarree of overgeven. Is inderdaad nog niet zo lang hoor, een tijdje terug was het sowieso niet betrouwbaar maar volgens nieuwe studies dus alleen bij diarree en overgeven. Dus zolang je daar geen last van hebt en je hebt je pil goed ingenomen dan is er niks aan de hand..
Oh dat is een hele opluchting! We willen namelijk nog geen kindjes. Ik ben 20 en nog aan het studeren.. voor de zekerheid doe ik over een tijd wel een zwangerschapstest..