Hallo allemaal! Ik had een vraagje.. Ik ben maandag langs de huisarts geweest & die stelde een longontsteking bij mij vast. Hiervoor heb ik een kuur gekregen, namelijk: Amoxicilline/Clavulaanzuur. Ik ben op maandag met deze kuur begonnen. Ook ben ik op maandag begonnen met een nieuwe strip van de pil. Ik heb dus op maandag m'n eerste pil weer ingenomen. Ik heb op woensdag gemeenschap gehad, zonder condoom. Is de kans nu erg groot dat ik zwanger ben? Groetjes, Christina
Kans is aanwezig. Het onbescherme gemeenschap was op CD3 dus ik denk dat je niet in je vruchtbare dagen zat...om nou te zeggen dat de kans heel groot is is denk ik weer te veel van het ' goede'.
De kans is aanwezig, als het goed is moet de apotheek een folder mee geven over 'anticonceptie en antibiotica' waar heel duidelijk in beschreven staat dat wanneer je antibiotica gebruikt de pil niet veilig is, en je aan een andere vorm van anticonceptie moet denken tijdens en enige tijd na het gebruik van de antibiotica.
Oke, bedankt voor de antwoorden. Dat is het dus, er is mij door de dokter & door de apotheek helemaal niks verteld. Ik kwam erachter doordat een kennis mij erop wees! Daardoor ben ik erg geschrokken..
De apotheek moet je wel degelijk die informatie verstrekken. Ik heb in al mijn pil jaren meerdere malen antibiotica gehad, en tot vervelends aan toe kreeg ik die informatie, steeds weer vertelde ik dat ik het wel wist, dat zal ook wel maar we MOETEN het u vertellen en de informatie mee geven. Als ik jou was zou ik toch nog even de apotheek erop wijzen dat ze de informatie beter moeten verstrekken. Hoewel het nu voor jou niets meer uitmaakt. Voor de morning after pil is het nu ook wel te laat, dus er zit niets anders op dan afwachten denk ik. In de 14 jaar ben ik zo vaak de pil vergeten, ik ben er nooit om zwanger geraakt en met mij zijn er veel meer, maar goed er zijn ook genoeg verhalen bekend van dames die wel degelijk zwanger zijn geraakt tijdens het slikken van de pil. Succes ermee...