heb ik nu echt iets gemist?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door theeleut, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Hoi,

Vlak na de geboorte van mijn dochter kreeg ik van diverse mensen te horen dat het echt onwijs leuk / grappig is om te zien hoe ze hun handjes ontdekken (heel verbaasd kijkend als deze ineens voorbij vliegt)
    Ik dus heel enthousiast haar ontwikkeling in de gaten houden... maar nee hoor, het is mij niet opgevallen dat ze haar handjes ging ontdekken.

Nu na de geboorte van mijn zoon, weer goed in de gaten gehouden, maar ook bij hem (nu 4 maanden) heb ik eigenlijk niet een verbaasd gezicht gezien of heel nadrukkelijk naar zijn handjes kijkend.

Rond welke leeftijd doen ze dit eigenlijk? want ik heb het idee dat ik het weer heb gemist... of zijn er meer moeders bij wie het ontdekken van de handjes ongemerkt voorbij is gegaan...

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb het hier ook nooit gezien eigenlijk! Ze pakt al wel speeltjes aan, dus ik denk dat ze het gedaan heeft, op het moment dat wij het niet zagen ;).

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb er met me zoon nooit zo op gelet maar met me dochter zag ik rond zes weken idd dat ze gek keek als ze een handje voor bij zag komen een heel erg leuk gezicht moet ik zeggen.

4. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van ons lag er opeens naar te staren in bed. handje omhoog en dan er steeds naar kijken, zo grappig :D Zo rond een week of 8 dacht ik.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nee, nooit gezien, wel dat ze steeds bewuster ging reiken en grijpen!

6. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    dan ben ik gelukkig niet de enigste die dit heeft gemist, op zich wel jammer, maar mijn zoon heeft ze inmiddels allang ontdekt, ga ik maar vanuit aangezien hij toch steeds vaker tegen een speeltje slaat en vanalles naar zijn mond probeert te brengen.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Misschien heeft het ene kindje het sneller door dan het andere! :D

8. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    max heeft ze net ontdekt...:) hij ligt soms echt heel gefascineerd naar die handjes te kijken echt zo van "zijn die roze dingetjes echt van mij!?" maar misschien deden die van jou weer wat anders...geloof niet dat elke baby hetzelfde moet doen toch? :)

9. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    De leeftijd weet ik niet precies maar mijn beide meiden hebben dat in bed gedaan, dat handjes ontdekken :)
    Daar liggen ze natuurlijk rustig en zonder speeltjes dus deden ze dat maar ;)

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje heeft echt dagenlang met zijn vuistje in de lucht gelegen en er vol bewondering naar gekeken. Misschien wel weken zelfs. Op alle foto's staat hij met zijn vuist omhoog, was een hot onderwerp op mijn hyves: mijn zoon de kickboxer :-D

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    met de handjes nooit gezien, wel lag lydia vorige week ineens heel gek naar dr voeten te kijken:D

12. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Steven vindt z'n handen op z'n tijd nog steeds interessant! Vooral tijdens het verschonen of als we 'm wakker in bed leggen om een slaapje te doen. Overigens vindt hij mijn handen ook erg leuk. Als hij zo'n beetje klaar is met drinken (ik geef bv en internet intussen vaak op m'n telefoon) krijgt hij mijn hand met foon in het oog en gaat 'ie ermee spelen. :)

13. fafa

fafa Niet meer actief

hahaha, geniaal :D

Hier trouwens ook nooit gemerkt dat ze haar handjes, zonder iets erin, bijzonder boeiend vond.

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier rond de 2 maanden en 1 week ongeveer :)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heb het hier duidelijk gezien, ik geloof rond de 6 weken. Maar misschien verschilt het ook waar je baby slaapt? Ze sliepen bij ons op de kamer en als ze 's ochtends wakker werden en ik ook wakker werd, zag ik ze soms minutenlang naar hun handjes kijken en hun handjes bewegen. Overdag sliepen ze beneden en zag ik het ook. Dus misschien sliepen de kindjes van degenen die het niet gezien hebben overdag boven en 's nachts op hun eigen kamer?

16. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje was er pas later verbaasd over, nadat ze ze allang gebruikte. 4 mnd denk ik.

17. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier deed ze dat best "laat" nog was erg leuk om te zien deed ze vooral in bed of op het aankleedkussen je moet het maar net treffen denk ik hihi

18. theeleut

theeleut Actief lid

19 aug 2008
    314
    2
    18
    Ach dan kan het dus ook nog komen,
    "s nachts slaapt hij bij ons op de kamer, maar overdag ligt hij vaak boven te slapen (anders schrikt hij wakker van elk geluidje die mijn dochter maakt.) En als hij dan wakker wordt is het vaak al tijd om te eten, rustig wakker worden kent hij niet... :D

Deel Deze Pagina