Amper 3 uur tussen voedingen en ruim 3 maand!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door stefanygreat, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Hallo,
    mijn zoontje huilt elke 3 uur of zelfs korter om eten. Hij krijgt 5 x 180+6 schepjes. 's Nachts slaapt hij van 19.30 tot 07.30 uur dus 12 uur. Ik vind dat hij wel vaak eet overdag maar anderen zeggen dat hij zo de nacht compenseert. Hij was wel wat te zwaar, namelijk 7100 gram bij 3 maand. Wie heeft dit nog meer? En moet ik het zo laten of moet er bijv al fruit bij?

Alvast bedankt voor de tips/reacties!
    Groetjes, Steef

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Bijvoeden zou ik persoonlijk niet doen voor de 4 maand.

Onze Demi kwam op die leeftijd ook nog om de 3 uur en die kwam snachts ook nog, dus die dronk kleinere flessen per keer.
    Je zou kunnen overwegen om naar voeding over te gaan voor hongerige baby's. Misschien dat ie dan naar minder voedingen kan.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je zou haast denken dat hij niet van de honger kan huilen, hij krijgt best al veel toch!
    Jesse dronk ook om de drie uur, omdat hij zulke lange nachten maakt, maar die kreeg dat allemaal niet op, dus ben ik al vroeg overgegaan op vier voedingen.
    Fruit deed ik wel al met 2,5 maand, een paar hapjes om eraan te wennen. Maar ik denk niet dat je zoon van die paar hapjes extra opeens niet meer huilt. :rolleyes:

Heb je al voeding voor hongerige baby's geprobeerd? Zelf geen ervaring mee, maar daar hoor je wel es over...

4. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Nee, persoonlijk wil ik ook nog even wachten met bijvoeden, hij is nl al te zwaar. Voeding voor hongerige baby's hebben we wel geprobeerd, maar daarvan kreeg hij veel krampjes maar we hebben het maar een weekje de tijd gegeven dus niet lang genoeg eigenlijk. Ik vind het ook niet erg dat ik elke 3 uur moet voeden maar vind het wel eens lastig dat hij dan zo huilt alsof hij noooooooit eten krijgt. Met overslaande stem schreeuwen dus, tot je hem de fles laat zien dan hapt ie naar de speen! Ik zou er misschien minder in kunnen doen, maar dan denk ik dat ie nog eerder wakker is dan nu. En nu moet ik soms al een uur overbruggen tot het weer 3 uur geleden is dat ie wat gehad heeft!
    Wie heeft ervaring met broodpitmeel door de fles, 'doen' ze het daar langer op?

5. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Hallo.

Onze dochter kwam rond die leeftijd ook nog om de 3 uur, soms 2 en heel soms uitschieters naar 5 uur.. Ik heb toen de hoeveelheid opgehoogd naar 210ml water+7schepjes nutrilon en dat werkte wel.
    Nu we een maand verder zijn haalt ze makkelijk 5 uur ertussen in en denken we over vast voedsel erbij te geven. Melk is toch best een dikmaker....

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena is ook bij tijden een echte hongerwolf en dan gaan er makkelijk 6 flessen van 180+6 in. Als ze dat wil, geef ik dat... Daar tegenover heeft ze ook dagen dat ze 5 keer op een dag een fles van 180 niet eens leeg drinkt.
    Als ze schreeuwt van de honger denk ik dat haar lijfje erom vraagt en daar ga ik vanuit. Niet van schema's of cb's...

Ze sliep ook vrij snel door, met zes weken al. Laatste week wordt ze weer veel wakker, bij voorkeur rond 5 uur in de nacht :-s

Zou als ik jou was misschien overdag meer eten geven ook al staat daar tegenover dat ie misschien weer rond 23 uur om een fles komt, maar dat zie je vanzelf toch?

En dik, och... Leentje groeit hard, ze is bovengemiddeld groot en dus mag ze ook meer eten. Als ze eenmaal gaat lopen en doen is al dat babyvet er zo weer af denk ik :D

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien is het een idee om wat minder in de flesjes te doen ipv die grote flessen zodat hij wat vaker een flesje mag?
    (tja zomaar een idee he ;))

Bijvoeden zou ik in ieder geval niet voorlopig nog niet doen. Dan misschien beter een extra fles!

Liefs, Hanneke!

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Wij geven Johannesbroodpitmeel in de fles omdat Elian zo enorm kan spugen. Wij zijn dat gaan doen rond 4 maanden, toen dronk hij nog zo 6 flessen van 180+6 weg, hij kwam ook 's nachts. We hebben zijn flessen toen ook gedeeltelijk aangelengd met een meer vullende voeding en toen ging hij in no time naar 4 flessen én hij begon eindelijk de nachten door te slapen (best fijn na 4 maanden). Ik heb het idee dat hij ook wat voller zat van pitmeel. Daar is het eigenlijk niet voor maar het was een fijn neveneffect voor ons! Nu drinkt hij nog steeds 3 flessen van 180+6 (wij zijn nooit veel hoger gegaan) maar hij krijgt ook bijvoeding.

Succes!

Deel Deze Pagina