amper borst over na borstvoeding, kwam het (deels) terug?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Marieken, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

kwamen jou borsten weer deels terug na geslonken te zijn na stoppen borstvoeding?

1. * ja mijn borsten zijn na flink te zijn geslonken weer wat gevuld maar het duurde zeker 1 a 2 jaar

2. * ja mijn borsten zijn na flink te zijn geslonken weer wat gevuld maar het duurde meer dan 3 jaar

3. * nee mijn borsten bleven erg geslonken.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    #1 Marieken, 29 jan 2014
    Laatst bewerkt: 29 jan 2014
    na aanleiding van een ander topic vroeg ik me af:

kwamen jou borsten weer deels terug na het stoppen met borstvoeding (bij langer voeden)?
    zelf heb ik amper borsten over na 8 mnd borstvoeding, (na veel afvallen ging ik van een dikke d naar een kleine c) en met borstvoeding ben ik van kleine c naar amper b gegaan. en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik daar erg verdrietig van word. ik voel me minder vrouw en schaam me er voor tegenover mijn man omdat hij geen volle boobs meer heeft om mee te spelen.. :S dus is er nog hoop?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik mis de optie: nee mijn borsten zijn niet geslonken.. Ik heb nog precies dezelfde cupmaat als voor mijn zwangerschappen. (cup groot.. haha!)

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Geen van allen.Na 3 kids en 49 maanden borstvoeding zijn mijn borsten weer dezelfde die ze voor de zwangerschappen waren.
    Wel jammer, ik was wel blij met het maatje meer...

4. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Voor de zwangerschappen had ik een B'tje, tijdens het begin van de borstvoedingsperiode gegroeid naar D/E en nu heb ik mijn oude maat weer terug (ik voed wel nog steeds). Dus geslonken zijn ze niet, maar het is sowieso al bijna niets :p

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mis de optie: niks veranderd.

En ik heb heel lang gevoed!

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Voor eerste zwangerschap: D85, tijdens zwangerschap en BV (10 wkn) E90
    Daarna D90, tijdens 2e zwangerschap en BV (22 mnd) E90
    Daarna C90, tijdens 3e zwangerschap en BV nu E90

Ik hoop niet dat ik nu na 3e keer BV weer een cup moet gaan inleveren ;)...

Ik weet wel dat na het stoppen borsten heel slap en leeg waren, heeft ongeveer weer een jaartje geduurd voordat ze weer enigszins normaal vol aanvoelden en weer vorm hadden. Het borstklierweefsel krimpt als je stopt en de 'ruimte' die dan ontstaat in je borst wordt langzaam gevuld met vetweefsel. Ik geloof dat dit bij meeste vrouwen wel een jaartje duurt. Geduld is hierbij een sleutelwoord :p.

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ja eerst slap maar naar 3 maand weer goed.
    Ze zijn alleen wat zachter maar dit komt ook deels door de straie.
    6mnd+ gevoed.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb gehoord dat je borsten weinig veranderen naarmate je langer voedt. Dus een langvoedster zal misschien veel minder of zelfs niets merken dan een moeder die 3 maanden voedt.

Van een grote C ging ik met borstvoeding naar een grote D en nu zit ik op een grote B/kleine C.

Ik heb 17 maanden gevoed en mijn borsten waren wat slapper, maar heb gemerkt dat er alweer volume in komt. Het zal heus verbeteren. En daarnaast ben ik er trots op. Ik vind de striae op mijn buik erger dan die twee cupmaten minder.

9. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Merkten jullie het verschil toen je echt stopte af al toen je minder voedingen ging geven?

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Minder voedingen. Toen heb ik echt een kleinere voedingsBH gekocht. Eerst heb ik het maanden aangezien, omdat ik dacht: ik ga toch zo stoppen. Maar uiteindelijk toch maar gedaan.

Ik had na het voeden van mijn dochter (22 mnd) dezelfde maat als voor de zwangerschap, maar de borsten waren wel wat slapper. Ik heb wel heel lang slechts 1 voeding per etmaal gegeven.

Nu voed ik weer, dus ik kan er niets van zeggen hoe ze uiteindelijk uit de strijd komen. ;)

Deel Deze Pagina