30+ kaas, slankie etc

Discussie in 'Voeding' gestart door kris8, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hallo !!

Lees regelmatig mee over voeding hier en ben het eens met de mening dat kinderen " nog " geen dieet producten horen te krijgen zoals light frisdrank etc omdat de zoetstoffen die daarin zitten niet goed zijn. Maar zelf gebruik ik wel dieetproducten zoals vooral ook voor kaas. ( ben een kaasfreak.. maar heb dus 30+ kaas en slankie-smeerkaas en philadelphia ... dat lijkt me geen kwaad kunnen voor mijn meisje ... Toch ? of moet ik voor haar dan de " gewone" versies kopen. Hierin zitten toch geen zoetstoffen ofzo... kan zelf echt niet bedenken waarom ik het niet zou kunnen geven. Maar lees regelmatig dat kinderen beter geen dieeet-produkten krijgen.. dat ik toch ga twijfelen. Wat vinden jullie ?
    Thanks vast voor het lezen en meedenken !

2. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier kindersmeerkaas en dat is ook met minder vet.
    Lijkt me dan idd gewoon kunnen toch?

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Smeerkaas zou ik persoonlijk niet doen, daar zit heel veel zout in. Philadelphia is volgens mij wel een redelijk alternatief. Als je van kaas houdt: ricotta is ook erg lekker voor de kleintjes en gezond...

Mijn dochter krijgt gewoon lekker jonge kaas af en toe een plakje, maar meestal ricotta op brood.

4. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Dieetproducten als smeerkaas en boter kunnen heus geen kwaad. Ik geef altijd 20+ smeerkaas en heb altijd dieetmargarine en dieetbakboter.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat volgens mij het nadeel is van producten waar vet uit is gehaald is dat er vaak meer suiker in zit (kijk maar eens bij light pindakaas of light chips).
    Ik ben wel een voorstander van gewoon normale producten geven, dan zijn ze ook het meest natuurlijk en het minst bewerkt.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Er zitten minder bouwstoffen en vitamines en light producten die je kleine wel nodig heeft om te kunnen groeien. Je kunt daarom beter gewone jonge kaas geven of roomkaas (dat is beter dan smeerkaas, ivm smeltzouten is dat nogal een dubieus product).
    Het is dus niet zozeer dat het kwaad kan, het doet alleen niet zoveel goed als de vette producten die nodig zijn voor groei en ontwikkeling van hersenen etc.

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Kleuters ondervoed door ouders die dieet volgen - Peuter & kleuter - Gezondheid - dokterdokter.nl
    Sommige ouders zijn heel bang dat hun kinderen te dik worden. Ze geven ze daarom veel light-producten. Dat is niet goed voor hun groei.

Artsenvereniging Jeugdgezondheidszorg meldde onlangs in het Algemeen Dagblad dat consultatie-artsen de laatste tijd geregeld 'te lichte' kinderen zien. Ouders zouden vanwege alle waarschuwingen tegen obesitas (overgewicht) hun kinderen eten geven met te weinig calorieën. Elise Buiting, voorzitter van de Artsenvereniging Jeugdgezondheidszorg, zegt dat deze kinderen te weinig vet binnenkrijgen en vaak light-producten eten. En dat is voor jonge kinderen niet aan te raden, zegt ze. 'Onder 6 jaar hebben ze gewoon vet nodig.'

Ouders aan de lijn
    Jonge kinderen in de groei moeten ongeveer 30% van hun energie kunnen halen uit vetten. Sommige ouders die aan de lijn zijn, denken ten onrechte dat mager eten ook goed is voor hun kinderen. Volgens Buiting eten kinderen vaak mee met de pot en krijgen ze bijvoorbeeld light halvarine op brood. Of het brood wordt helemaal niet besmeerd.

enz.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een gewoon gezond kind mag niet op dieet!
    Tot 2 jaar volle produkten geven. Tot die tijd moet 60% van het menu uit vetten bestaan!
    Door al die hysterie omtrent te dikke kinderen worden ouders veel te panisch, niet doen! Gewoon je gezonde verstand gebruiken en opletten met de extraatjes die je geeft.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ok dank jullie wel voor de antwoorden. Het is echt niet zo dat ze dit soort dingen dagelijks krijgt maar meer als ik een boterham ermee eet ze dat ook wil en soms krijg ( 1 x per week ofzo ) meestal eet " normale " dingen. Maar kon niet bedenken wat de bezwaren waren, maar nu dus wel.. thanks..

Deel Deze Pagina