Amper leven voelen, wel hartslag. 34 weken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door merah, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tja, ik dacht het allemaal wel te weten, maar zit er toch mee in mn hoofd.
    Sinds gisteren voel ik de baby amper, terwijl er eerder de hele dag wel knietjes en dergelijke voorbij kwamen (dus erg beweeglijk). Het beweegt af en toe wel, maar het is meer zoals in het begin van de zwangerschap, dat je denkt: zijn dit nu mn darmen, of voel ik de baby?

Vannacht maakte ik me toch ineens zorgen. Dus ik de doppler er weer bij gehaald. Na effe zoeken de hartslag gevonden. Die was gewoon snel, zoals altijd.
    Ook vandaag prima hartslag, maar toch amper beweging.
    Moet ik me nu zorgen maken, of is er (gezien de hartslag) toch niets om zorgen over te maken?

2. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Volgens mij moet je bij minder leven voelen even de vk of gyn bellen.
    Ook al is het voor je eigen gemoedsrust.

3. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Als ik twijfel ga ik altijd ff turven. Vaak ben je ff druk met iets of heb je het even minder in de gaten. Als je per dag aan 10 streepjes komt; prima! En als je echt twijfelt altijd je vk bellen!

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik zou de VK bellen, dan kan je even aan de ctg in het ziekenhuis.

Minimaal 8 (kleine) bewegingen is voldoende.

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar ik voel dus helemaal niets en er speelt nog wat anders mee. Bij mij zijn de ctg's al 4,5 week elke dag in orde, baby doet het goed.

Bewegingen gaan veranderen, want baby krijgt minder ruimte om echt rond te zwemmen en overal tegenaan te botsen. Het wordt meer een beetje uitrekken ipv schoppen/stompen.

5. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb een keer gevraagd aan een gynaecoloog wat hij van het gebruik van een angelsound vond. Dit is prima om te gebruiken voor de fun maar zeker niet om vast te stellen of het nog goed gaat met je kindje. Hier gaan regelmatig mensen de mist in zei hij. Zodra je minder of geef leven meer voelt moet je gelijk bellen met een verloskundige of arts. Dus ik zou zeker bellen!!!

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Niet zelf gaan dokteren!

Ook een VK stuurt je door voor een ctg om te kijken of alles goed gaat, dat kan ze niet alleen constateren uit het beluisteren van het hartje. Laat staan dat een "leek" dat kan met een angelsound..

Als je, je kindje minder voelt bewegen moet je de VK bellen. Die zijn ervoor opgeleid. Een angelsound is leuk om voor de lol het hartje te luisteren, meer niet.

7. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Hier ook laatst toch maar aan de vk gevraagd, maar zolang ik de baby wel bleef voelen (10 keer per dag) hoefde ik me geen zorgen te maken. Maakte dus niet uit of het minder sterke bewegingen waren, elke beweging telt..

MAAR, ik zou dit persoonlijk toch liever van mn eigen VK horen dan via een forum. Zij heeft meer zicht op jouw situatie, kan het beter beoordelen.. Dus ik zou zeggen, toch ff bellen!!

Vinden ze vast niet erg! En idd maar niet zelf gaan dokteren. Een angelsound is fijn, maar tenzij je ervoor gestudeerd hebt kun je er zekf niet de conditie van je baby mee beoordelen.

Succes ;)

8. bereke

bereke Niet meer actief

Bellen bij twijfel is mij altijd gezegd. Ik vond het ook altijd vervelend maar er werd mij altijd weer op het hart gedrukt dat ik echt opnieuw mocht bellen bij twijfel.

9. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Bellen als je het echt niet vertrouwd. Maar het kan ook dat de kleine minder ruimte krijgt, en dat je daarom minder bewegingen voelt.
    Was bij mijn dochter ook zo.. Volg je gevoel!!

10. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Hier zijn de bewegingen ook anders geworden de afgelopen weken. Eerder waren het echt onverwachte trapjes. Nu is het veel geleidelijker, meer geschuif. Net alsof iemand met zijn hand langs je arm gaat ipv je aantikt.

Maar als jij je er niet prettig bij voelt moet je de VK bellen. Daar zijn ze voor.

11. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Vk bellen...!!!ik had van de week ook... Ik maakte niet heel erg zorgen maar voor mijn eigen gemoedsrust toch ctg laten maken.. Alles prima maar ze bleven hammeren dat ik vooral moest bellen als ik weer twijfelde.. En dat het goedvwas dat ik was gekomen. Dus ik zeg bellen... Als is het maar voor je eigen rust.. Beter 1x teveel dan te weinig..

Succes

12. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ok, dus 8-10 bewegingen per dag is al voldoende, de hele kleintje meegerekend?
    Misschien dat ik daar toch wel aan kom.
    Het is meer dat het soort van 'opeens' zo anders is. Vrijdag kreeg ik nog geregeld giechel-buien omdat ze weer met een been voorbij kwam en nu is het een soort van zacht aaien en dan heel weinig.
    Ik kijk het even aan tot morgen.
    Voel me wat bezwaard om hier iemand voor te bellen in het weekend...
    Dank voor de reacties!

PS. Ben misschien ook een beetje overbezorgd op dit vlak. Een kennisje van mij voelde bij 33 weken opeens ook weinig tot geen beweging meer. Haar zoontje bleek in de buik te zijn overleden...

13. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier voel ik de baby sinds een week anders bewegen, meer een soort streling en minder de stampen. Ik maak me eigenlijk geen zorgen, de baby heeft nu eenmaal veel minder plaats en kan nu minder bewegen. Maar goed, ik voel de baby wel veel meer dan 10 keer op een dag hoor. :) Heb zo een vermoeden dat het een actief kindje wordt!

Maar als je je zorgen maakt, eens laten nakijken. Al is het maar dat je zelf gerust gesteld bent!

14. Willie32

Willie32 Actief lid

2 dec 2011
    409
    52
    28
    N-H
    Ik zou het niet aankijken maar bellen!

Je hebt een eigen situatie in je omgeving, en dan nog schiet je niet in de stress?

Meid, als er nu iets is, kunnen ze NU iets doen....
    Als jij nu niet belt en het is morgen te laat, zul jij jezelf nooit vergeven dat je niet gebeld hebt.

En waarom bezwaard voelen?
    Zij zijn ervoor om gebeld te worden....

Echt, Bel ze... NU!
    (al is het maar voor je eigen geruststelling)

Deel Deze Pagina