Pap maken

Discussion in 'Flesvoeding' started by lilo77, Mar 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Vraagje; maken jullie de pap van hetzelfde merk als de (opvolg) melk? Of kan je ook bijv kruitvat melk en nestle pap geven. Ons meisje heeft erg gevoelige darmpjes dus weet niet wat wijsheid is. Als je alles bij 1 merk houdt heb je volgens mij weinig keuze; nutrilon/bambix, nestle of biobim (biologisch). Wie heeft er advies.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De pap gebruikte is de standaard bambix. opvolgmelk was eerst nutrilon en later een huismerk.

Je hoeft niet bij 1 merk te blijven, kunstvoeding is heel iets anders dan granen, maakt niet zoveel uit wat je combineert. Ik denk dat je het beste kunt zoeken naar wat voor jullie werkt. Als ze nu opvolgmelk heeft dat werkt, die houden. En dan een pap proberen die zo puur mogelijk is. Geen gekke pyamapapjes etc ;)

Maar je hoeft geen pap te geven. Je kunt ook prima nog even alleen melk geven en dan vanaf 7-8 maanden brood erbij geven. Of de rijstebloem blijven gebruiken, als je dat al gaf..

3. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    We gebruikennu neocate ( ivm vermoeden van koemelkallergie). Aangezien nu is aangetoond dat ze het waarschij lijk niet heeft moeten we van de ka weer overgaan op gewone flesvoeding. Pap werd ook geadviseerd omdat ze op een of andere manier heel veel last van haar buik heeft bij het drinken vd fles (veel luchtbellen in haar buik). We hebben alle middeltjes en flessen/spenen al geprobeerd. Volgens de ka gaat het pas echt goed met haar als ze volledig op vaste voeding zit. De flessen willen we dus afbouwen en vervangen door pap.
    Aangezien we dus weer "blanco" beginnen met flesvoeding en pap mijn vraag

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dan zou ik, in die situatie, eerst met rijstebloem beginnen. Dat is de eerste stap met pap en het minst belastend. Als dat goed gaat, dan over naar de echte granen. Ik denk dat je vooral voorzichtig moet zijn, niet te snel te willen.. Ook al zou het wel fijn zijn, als het lukt..

Maar mengen van merken is echt geen punt. Zoek liever hetgeen wat het beste werkt..

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik gebruikte Hipp opvolgmelk en pap van Biobim als ik pap gebruikte. Dat gaat prima, staat los van elkaar.
    Je kunt ook indikken met johannesbroodpitmeel?

6. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nu ah biologische opvolgmelk gekocht en wil dan biobim pap erbij geven.

7. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Goede ervaringen met biobim pap hier.
    Heb vanaf 6 maanden af en toe de fijne granen gegeven (rijstemeel en boekwijtmeel) en nu krijgt hij benjaminpap. Hij vindt het heerlijk hihi :)

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoe oud is ze?

9. mama annemijn

mama annemijn Actief lid

Feb 15, 2011
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier ook verschillende hoor. Ons zoontje heeft Friso Comfort als opvolgmelk want doet veel spugen en voor zover ik weet heb je daar geen pap van. Ik geef hem nu sinds 2 dagen Bambix appel melk 6+ en hij vindt het heerlijk! Weer een fles eraf dus:)

Share This Page