ampul fijngeknepen...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hartewens, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Gister mijn 2e spuit gezet, maar wat een gedoe met die ampul openbreken. Kneep het bovenste gedeelte dus gewoon fijn, allemaal glas dus. Ik dacht nog wel dat ik het heel voorzichtig deed. Vind het maar onhandig. Wie heeft het ook eens gehad? Hoe kun je het voorkomen? Iemand nog tips?
    Of ben ik gewoon de enige die zo onhandig is :)

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Die ampullen van de pregnyl?

Ik moest gister voor het eerst pregnyl prikken en ik kreeg de ampullen helemaal niet kapot :) vriendlief heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Ik vond het allemaal een gedoe met die pregnyl. Ben 15 min bezig geweest :) volgende keer neem ik weer gewoon ovitrelle :)

3. ik heb ze ook een paar keer kapotgeknepen en de glasscherven zaten in mijn vingers :( au!
    je houd m waarschijnlijk niet goed.
    op de hals van de ampul zit een zware stip, dat is het zwakste punt in de hals. die houd je van je af (dus zodat je hem niet ziet) en dan breek je de hals naar je toe (zodat het punt waar de zwarte stip opstaat als eerst breekt).

verder zij mevrouw bij de apotheek tegen mij dat het altijd verkeerd kan gaan. dus met een stukje keukenpapier oid is aan te raden.
    is het spuiten verder wel goed gegaan?

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    van menopur. Pregnyl komt nog, dat wordt dus nog wat hahaha. Waarom stoppen ze het niet gewoon in een plasic ampulletje of zo, wel zo veilig.

5. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    spuiten ing goed! Kreeg alleen eerst het dopje niet van de spuit, hahah. Zat echt te klooien gister, hahah. Kan er nu wel om lachen hoor, maar zie een beetje op tegen vanavond, bang dat ie weer breekt....

6. is mijn uitleg wel duidelijk voor je?
    toen ik dat eenmaal doorhad brak er niks meer.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik liet mijn man ze altijd breken...ben zelf ook nogal wat onhandig aangelegd.
    Zelf heb ik het wel eens moeten doen hoor, ging opzich wel goed.
    Manlief heeft ook 1 verpulverd...gelukkig kon ik de vloeistof nog gewoon opzuigen.

Rach legt het prima uit!
    Niks meer aan toe te voegen ;)

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ben ook steeds bang geweest dat ik de boel samenkneep en dat van dat stipje moet ik steeds weer nalezen... hoe zat het ook alweer?

9. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    gelukkig ben ik dus niet de enige die zo onhandig is. Goede uitleg hoor! Gister ging het goed, met stukje keukenrol. Duurde even voor ie doormidden ging, want durfde geen kracht te zetten. hahaha Maar het is goed gegaan! Thanks!

10. nee:
    wij zijn niet onhandig, ze moeten gewoon met iets beters op de markt komen ;)

11. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Ja dat vind ik nu ook! Kant en klare spuiten bijvoorbeeld, haha.

12. bapsie

bapsie Niet meer actief

werk in de zorg, en hebben veel medicatie in ampullen zitten en geloof me er gaat er regelmatig 1 stuk.. dus ervaring ermee of niet, tis ook beetje geluk hebben en goed kracht zetten maar ook niet te :)

Deel Deze Pagina