Hallo allemaal, onlangs moest ik weer aan de Amsterdam Dungeon denken (ken het eigenlijk alleen maar van naam), maar ik vraag me dus af; wat houdt dat allemaal in? Is het nou gewoon echt historisch of zit er ook wel echt horror/enge dingen in verwerkt (lijkt het wel op )? En is het dan alleen een groot 'spookhuis' of zijn er daarbinnen meerdere dingen te doen? Ben nieuwgierig of het de moeite waard is om naartoe te gaan. Alvast bedankt!
Ik wil daar ook nog heen! Wij zijn naar de Hamburg Dungeon geweest en volgens mij is dat allemaal hetzelfde. Je hebt ook de London Dungeon en Edinburgh Dungeon. Wat ik begrepen heb, is het een 'loop'-spookhuis. Je krijgt een gids mee, een acteur, die in iedere kamer iets vertelt of iets inleidt. Hij neemt je als het ware mee de geschiedenis in. In die kamers en de gangen ertussen lopen allemaal acteurs rond die hun toneelstukje doen en mensen laten schrikken. Het is redelijk interactief. In sommige kamers wordt er iemand uitgevist, bijvoorbeeld om terecht te staan voor een heksenraad/de Inquisitie of zo. Is echt grappig. Helemaal als je iemand met een grote mond bij hebt, want die pakken ze altijd.
Amsterdam is inderdaad een groot spookhuis waar allerlei gruwelijke momenten uit de geschiedenis worden nagespeelt. Je loopt van kamer naar kamer en overal zijn dan een soort toneelstkjes uit de nl geschiedenis. Vond het wel leuk en ben een paar keer flink geschrokken.
Hier ook eens geweest. Idd ook een aantal keer goed geschrokken Ik vond het erg leuk.Zeker een aanrader er heen te gaan.
Is wel leuk. Gqat over de VOC tijd en de pest. Ik vond het in elk geval de moeite waard. Tip: vaak goedkope kaartjes op vakantieveilingen.
Haha ssst joh. Bedankt voor de tip! En iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Weet iemand ook toevallig hoe lang je daar ongeveer binnen bent?
Ik ben er ruim 5 jaar geleden geweest met een groepje World of Warcraft vrienden (kwamen er een paar uit het buitenland, waaronder mijn toen-nog-niet vriend). Heb goede herinneringen aan zeker omdat er toen al wat spanning was tussen vriendlief en mij en hij stiekem me aanraakte als het donker was, haha. Maar ik vond het wel leuk. Informatief, spannend, leuk opgezet met acteurs en een mini attractie op het eind!
Haha.. Ik ging met m'n vriend, z'n ouders en broer naar een pretpark. Had er alleen niet echt op gerekend dat ik daar in een spookhuis zou gaan. Ik zei dus ook 'Nee, ik wil niet, ik wacht hier wel', maar z'n vader had de kaartjes al gekocht, dus ik moest er toch echt aan geloven (het was een pretpark waar je gratis naar binnen loopt maar voor elke attractie apart moet betalen). Nou was het spookhuis gebaseerd op Jack the Ripper, en ik was dus doodsbang dat er opeens iemand achter me aan zou rennen met een mes o.i.d. Nou was dat hele ding niet zo heel eng behalve de lift (liftenfobie haha, en dan ook nog van dat getik wat steeds sneller ging waardoor het leek of je keihard naar beneden stortte), totdat ik het hoekje omliep en z'n vader mij aantikte. Ik heb een brul in kunnen houden, maar ik kwam wel vol tranen dat huis uit.. Maargoed, daarom vraag ik er hier ook naar, dan ben ik er ook echt op voorbereid dat ik naar een spookhuis ga en dat ik kan verwachten dat ik flink ga schrikken en er echte acteurs rondlopen.. Iedereen weer bedankt voor de reacties!
Ik ben toen ik 15 ofzo was met school naar de london dungeon geweest en vond het toen doodeng, ben een halve dag van slag geweest....
ohjee doet mij denken aan spanje, ik kwam daar in een spookhuis, dacht echt dat ik terplekke in zou storten, vreemde mensen zaten mij aan mn shirt te trekken zo bang! op het laatst kwamen mensen achter gordijnen weg springen en kwam met een kettingzaag achter ons aan, ik kan niet rennen maar toen wel op mn high heels haha! maare dungeon is leuk hoor, vergeleken bij jou verhaal aardig te doen, gewoon niet voorraan staan
En niet opvallen, maar ook juist niet wegkruipen/verstoppen, want dat zien ze. Naast degene met de grote mond gaan staan, als bliksemafleider.