Hallo meiden! Ik had even gezocht maar de meest topics over schrijven waren, zover ik kon zien, gesloten. Hoop dat dat niet door gebrek aan animo is maar meer doordat we waarschijnlijk net zo weinig tijd hebben om regelmatig te reageren als dat we hebben om een lekker eindje weg te tikken! Wie schrijft er nog meer? Wat schrijf je graag? Hoe combineer je schrijven met de zorg voor kinderen? Ik heb zelf bergen half afgemaakte verhalen en compleet uitgewerkte plots liggen (is nooit goed genoeg he), maar kom er nu al maanden niet meer aan toe. Als de kleine slaapt en het huis aan de kant is heb ik er simpelweg geen puf meer voor. Tips zijn dus meer dan welkom! En misschien kunnen we elkaar hier ook motiveren, helpen, stukjes voor elkaar beoordelen? Writers-blokken wegpesten? Of gewoon even klagen als het niet lukt of blij vertellen dat je er ondanks een ontplofte woonkamer en een berg spuitluiers toch maar aan toe gekomen bent een hoofdstuk te schrijven! Hopelijk vormen we snel een leuke groep
Hier! Ik heb twee boeken uitgegeven inmiddels, beiden in eigen beheer. Eén daarvan in het verleden via een uitgever maar daar heb ik het contract mee verbroken en nu dus in eigen beheer. Momenteel met 3 serieuze pogingen tot schrijven bezig in de hoop dat één daarvan een boek wil worden. Ik schrijf overigens echt voor mijn hobby. Vind het uitgeven leuk en het is natuurlijke super als mijn boeken verkocht worden, maar dat is niet waar ik het in de eerste plaats voor doe. Als iemand mijn boeken niet leuk vindt, jammer, maar gelukkig vind ik ze zelf wel leuk En het komt soms ook voor dat ik wekenlang niets schrijf en daarna weer dagen achter elkaar bezig ben. Nu ben ik bezig met een herschrijfpoging van een jeugdverhaal dat ik in 2008 schreef. Ik probeer er een beter verhaal van te maken in de hoop het uit te geven (opnieuw in eigen beheer) voor een publiek van ongeveer 12-16 jaar. En omdat ik het gevoel heb dat dit misschien echt wel eens wat wil gaan worden spoor ik mezelf nu een beetje aan om elke dag een stukje te schrijven. Maar normaal doe ik dat niet en schrijf ik alleen als ik zin heb. Ik heb nog geen kinderen, dus hoef niets te combineren. Dat zal ik vanaf februari gaan uitvinden, hoe dat werkt...
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een cursus kinderverhalen schrijven. Ik raakte toen zwanger van mijn derde en daarna heb ik het niet meer opgepakt. Eigenlijk is dat wel jammer... Ik ben ook illustator, van vooral geboorte- en felicitatiekaarten. Ik heb ook al heel lang het idee lopen dat ik kinderboeken wil schrijven en illustreren. Echt voor de hele kleintjes, doelgroep tot 4 jaar. Overal wel losse ideetjes voor verhaaltjes en de karaktertjes heb ik ook al. Maar een echt boek is het nog niet!! Hoe geef je uit in eigen beheer? Hoeveel laat je er dan drukken/printen? Hoe verkoop je ze? Via een boekwinkel of echt via jezelf?
In eigen beheer uitgeven kan op een hoop manieren. Ik heb gekozen voor de (voor mij) makkelijkste, via een site. Ik upload mijn boek en de cover op die site, zij hebben daar mannetjes die zorgen dat alles in PDF en de juiste formaten komt te staan (want daar snap ik zelf dus helemaal niets van) maar bemoeien zich verder niet met het boek, de prijs, het uitgeven etc. en verdienen er ook niet aan. Nadat het boek en de cover zijn geüpload vul ik de gegevens in (aantal pagina's, genre, flaptekst) en bereken een prijs en dan is het klaar en heeft mijn boek een verkooppagina waar het besteld kan worden. De bestellingen komen binnen, worden automatisch afgehandeld, boek gaat naar de drukkerij en wordt gedrukt per bestelling, verzonden, en de winst wordt op mijn account bijgeschreven waar ik het vanaf kan halen zodra ik dat wil. Nadeel: alle promotie moet je helemaal zelf doen, en je moet 50 euro betalen om een ISBN op je boek te krijgen. Zonder ISBN kun je wel verkopen via die site, maar niet via bijvoorbeeld bol.com of in boekhandels. Daarom verkopen mijn boeken weinig. Maar omdat ik voornamelijk voor mezelf schrijf vind ik dat niet zo heel erg. Voordeel: je kunt alles helemaal zelf bepalen. Geen uitgever die in je manuscript gaat zitten schrappen of onmogelijke eisen stelt, je bepaalt zelf je cover, je hebt overal zelf de controle over en alle winst is voor jou. Voor mij wogen de voordelen op tegen de nadelen. Maar als je een bestseller wil schrijven raad ik eigen beheer af
Bedankt voor de uitleg! Fijn dat je dan niet met een voorraad zit, lijkt me. Mocht het allemaal nog gaan lukken met mijn kinderverhalen dan zal ik mij daar ook ens in gaan verdiepen. Er zijn toch wel meerdere mogelijkheden dus. Ik ben nu wel benieuwd naar je boek! Mag ik je pb-en?
Een boek schrijven... Een stiekeme droom van me al heeeeeeeeel lang. Ben in puberteit begonnen met schrijven, heb een stuk of 5-6 'boeken' geschreven (absoluut alleen voor mijn eigen ogen bestemd !) en op laptop zwerven zeker 6-7 begin-van-een-verhaal documenten rond, sommige al heel ver (300 pg?). Kom er nooit echt aan toe iets af te maken zo de laatste jaren. Echt geen tijd voor met 3 kids, een baan, huishouden... Voorlopig leg ik mijn schrijvers-ei in mijn blog (waar ik ook al minder schrijf dan waar ik inspiratie voor heb, door te weinig tijd), en blijf rustig dromen over dat boek. Wie weet, in de toekomst als de kids wat ouder zijn...? Zou ook best wel eens een cursus of zo willen doen, maar ook daar zul je vast tijd voor nodig hebben ...
Tijd is altijd het grootste probleem ja, en het "afmaken" (wanneer is het nou eens een keer precies zo als je het wil he haha). Wat leuk dat er hier dus meer meiden zijn die schrijven? Ik weet niet of het kan/mag/jullie het willen maar misschien kunnen we hier ook linkjes plaatsen naar verhalen die we (eventueel) online hebben staan? Of zoals Linnaea naar een site waar het werk op te koop is?
Myr verhalen | Myr-verhalen.jouwweb.nl Ik heb oudere verhalen van vroeger hier online staan. Er staan fragmenten van de eerste versies van de twee boeken die ik in de verkoop heb (Eva en Shalom) en de volledige oude versie van het verhaal waarvan ik nu een jeugdboek probeer te maken (De Nacht). Het is alleen al een vrij oude site dus ik weet niet of ik alle codes nog weet Samenvattingen zijn wel zonder codes leesbaar. De codes zal ik bij interesse even moet uitvogelen. Maar dit is dus een site uit 2010 en toen was ik nog een stuk minder ervaren met schrijven, en dat is te zien aan de verhalen. Kwaliteit is niet heel goed. Shalom en Eva zijn in de tussentijd al meerdere keren herschreven en de verkooplink naar Shalom is een oude die niet meer gebruikt kan worden. Edit: ik zie dat het hele code-systeem niet meer werkt dus dan moet ik de losse pagina's gaan opzoeken. Ik heb ook een website bij mijn boek Shalom met daar informatie over de karakters, de cover, de titel, de inhoud, mezelf... Maar aangezien dat boek in de verkoop is weet ik niet of ik die link mag plaatsen. Kan als reclame gezien worden.
Hoi allemaal, Misschien kennen jullie het platform al voor schrijvers, Wattpad? Je kunt er gratis een verhaal beginnen en ook andere verhalen lezen. Ik gebruik het eigenlijk nog steeds als een soort 'kladje' om te oefenen en uiteindelijk wil ik een boek-serie uitgeven (JAREN-PLAN).. Ik schrijf vooral romantische/dramatische/thriller achtige boeken.. voornamelijk volwassen boeken..