Ik verf mn haar al jaren een stuk donkerder dan ik zelf ben. Nu wordt ik het een beetje zat, eigenlijk vooral dat ik het steeds maar weer moet bijhouden om geen lelijke uitgroei te krijgen. Ik wil daarom wel weer eens terug naar mn natuurlijke kleur. Ik wil dit het liefst doen zonder het te ontkleuren. Ik heb redeljk lang haar (tot bh bandje) en het is al vrij beschadigd door al het verven en stylen. Dus ontkleuren lijkt me niet het fijnst. Op internet lees ik verschillende methodes die ik zou kunnen gebruiken, varierend van anti-roos shampoo gemixed met zuiveringszout, hete olie, wasmiddel, etc. Ik vraag me nu alleen af of deze middeltjes ook werken op lang haar dat al jarenlang gekleurd wordt en waar dus flink wat oude verf op zit? Heeft iemand hier eravring mee of kent iemand een andere relatief onschuldige manier om de oude verf er uit te krijgen?
Nee, zonder ontkleuren gaat je dit niet lukken. Uiteindelijk loopt de kleur altijd wel iets terug d.m.v. wassen en zon. Maar je kunt het niet in één keer lichter laten worden zonder ontkleuring.
Ik heb zelf een tijdlang de shampoo Zomerblond van Andrelon gebruikt. Na een half jaar vroeg hier en daar iemand of ik het geverfd had. .. nu weet ik niet of dat echt kwam door de shampoo. Maar het beste en meest egale manier van je haar lichter maken is ontkleuren. Dit heb je tegenwoordig ook zonder ammoniak. Ik had een tijd terug mijn haar ontkleurt met ammoniak, maar mijn haar heeft veel rode pigment dus het bleef maar geel. Omdat ik niet nog een keer wou ontkleuren met ammoniak heb ik vlak daarna zonder ammoniak gedaan om de gele kleur uit mijn haar te krijgen. Dat werkte erg goed! Ik weet niet of het had gewerkt als ik direct met zonder-ammoniak aan de slag ging. (ik ben een lichte-brunette van mijzelf).
Na het ontkleuren en dat hele gedoe heb ik wel 2 maanden lang elke week een haarmasker gedaan voor beschadigd haar, want mijn haar was ruw en dof. Dat heeft ook ontzettend geholpen (Nu ben ik het aan het uitgroeien trouwens, dus heb enorme uitgroei, haha)
Dit kwam ik idd ook tegen, maar ik lees overal dat je haar dan een beetje oranje wordt en je het daarom wel meteen weer moet verven. @Niekepiek& ShampooL: maar met of zonder ammoniak er zit wel altijd waterstofperoxide in dat ontkleuringsspul, toch? Ik vrees dat mn haar een flinke dosis waterstofperoxide echt niet meer gaat overleven- het voelt nu vaak al zo droog en touwig.
Ik ken 1 merk wat geverfd haar in één keer lichter kan maken zonder echte ontkleuring en dat is Megix. Een heel exclusief merk dat je nergens aan kunt schaffen maar echt voor naar kapsalons moet. Maar wel prachtige resultaten zonder al te veel haarbeschadiging.
Volgens mij gebruikte ik deze : Préférence - Le Platine Absolu, coloration pour les cheveux L'OREAL PARIS (Site is in het Frans, sorry) Zonder ammoniak , maar wel met waterstofperoxide inderdaad. Je kunt er ook voor kiezen om bijv. eerst haarmaskers te gebruiken om je haar te herstellen en dan kun je het ontkleuren (zonder ammoniak, maar met waterstofperoxide).
Kruidvat heeft een nieuw middel. Het ontkleurd je haar Door allerlei chemische rommel. Maar het brengt je haar kleur terug naar je orignele kleur. Je hebt 2 soorten weet zo ff niet welke. Ik ben blond en had het donker bruin en geloofde het eigenlijk niet zo maar toch geprobeerd en ik moet zeggen het werkt super!
Ik heb een tijdje geleden een geweldige tip gekregen en werkt bij mij echt. Pure kokosolie (te koop bij toko's en ook bij xenos volgens mij) verwarmen in de magnetron of onder hete kraan zodat het vloeibaar wordt. Een ruime hoeveelheid van die warme vloeibare kokosolie in je vochtige haar, niet kletsnatte haar, doen en dan van dat doorzichtige huishoudfolie om je hoofd wikkelen zodat het helemaal ingepakt zit. Dit dat ongeveer een half uur in laten trekken en daarna onder de douche goed je haar wassen.
Bij dat spul van Kruidvat heb je het risico dat je oranje haar krijgt als je ooit je haar heb geverfd met ieta waar roodtinten in zaten. Zoek maar op internet.
Je kan je haar niet herstellen... Als het echt kapot geverfd is dan... Het lijkt zo... Maar van binnen is het nog steeds dood... @ts je kan ook wat highlights nemen... Dan lijkt het al lichter En als je haar toch al dood is... Knip het dan gelijk
In 1 keer zonder te ontkleuren en op nieuw in te kleuren! Echt prachtige resultaten. Kijk maar op Megix de grijsdekkende 10 minuten verf met argan oil voor de professionele kapsalons - Home . Ze hebben ook facebook, als je googled kun je resultaten zien.
Ik heb mijn haar eerst rood gehad voor ik het zwart ging verven. Toen ik dat ook beu was heb ik het gewoon laten uitgroeien. (haarlengte tot onder bh-bandje) Het zwart ging er op den duur wel uit en dan liep ik gewoon rond met een mix roodachtig/blond. Nu ja ik trok het me niet aan, als het er echt redelijk moest uitzien stak ik het gewoon op. Je zag dan nog kleurverschillen (en zeker toen er nog zwart in zat) maar het kwam wel over. Altijd wel punten geknipt. Nu na ik denk ongeveer 2 jaar zit ik dus op dezelfde lengte met een volledig natuurlijke kleur. Mijn haar groeit niet zo snel vind ik. En voorlopig ga ik ook niet meer kleuren.