Ik vind dat je van amsterdam wel het anne frank huis madam touso (hoe je het ook mag schrijven) en ik vind dat als je in amsterdam loopt en echt de toerist uit wilt hangen wel echt even over de wallen moet maar ja das ieder zijn eigen keus. Ik zou trouwens wel met de trein gaan en anders tot met schipho met de auto en dan met de trein het is maar net wat je handig vind natuurlijk
http://www.bbnoorderpark.nl/nl/index.html Leuke B&B, en je kunt er de auto gratis voor de deur parkeren. Pak je van daaruit het OV of de fiets om de stad in te gaan: do as the Amsterdammers do Veel plezier!
Ik zou gewoon helemaal niet daarheen gaan en gewoon naar Rotterdam komen, veel mooier 8) nee hoor alle gekheid op een stokje, ik vind het Anne Frankhuis erg indrukwekkend. Madame Tussaud, erg duur en niet veel aan!
zeedijk vind ik tegenwoordig wel een aanrader. Er zit trouwens een hele mooie chinese tempel aan de zeedijk...
Ik woon inmiddels al weer 10 jaar in Amsterdam en ben nog nooit in het Anne Frankhuis geweest. Schandalig he.... Artis kom ik wel weer regelmatig, maar dat is misschien leuker als je een keer met je kleine gaat (over een jaartje of twee gaat die het vast heel leuk vinden). Deels historisch (heel oude dierentuin) en deels juist heel modern. Rondvaart vind ik ook leuk om te doen. Hotels weet ik eigenlijk niet: ik kom daar nooit.... Maar voor lekker en leuk eten en winkelen: 9 straatjes en omgeving! Absoluut doen, altijd leuk en verrassend. Let wel effe op dat je niet midden op straat blijft lopen, het zijn gewoon wegen met gewoon verkeer en die worden wel 's ongeduldig van toeristen die niet zo goed opletten waar ze lopen. Omgeving van het Vondelpark (oost en zuidkant, vooral) is ook leuk: mooie huizen, mooie winkels (Van Baerlestraat, PC Hooft), museumplein.... Van Gogh museum vind ik een must, maar ik hou erg van zijn kunst. Nieuwe Kerk heeft vaak mooie tentoonstellingen (aan de Dam, vlakbij Bijenkorf). Auto zou ik niet doen, behalve als je goed de weg weet, véél geld overhebt voor parkeren en rustig blijft in druk/rommelig verkeer met veel fietsers. Parkeerruimte is er in mijn ervaring meer dan genoeg (vooral in parkeergarages) maar kost je een godsvermogen. Als je eenmaal in de stad bent, zou ik nergens met de auto naartoe gaan. Gewoon lopen en af en toe met de tram. Ik denk dat je beter een losse strippenkaart kunt kopen (Albert Heijn, boekhandel) dan een 24- of 48-uurs kaart. De afstanden zijn klein en je gaat toch niet de hele dag in de tram zitten. Strippenkaart is dan voordeliger. Als je de trein lastig vindt, ga dan met de auto naar de rand van de stad en parkeer 'm op een P+R-terrein (bijvoorbeeld bij Zeeburg, afrit S114 vanaf de Ring A10). Vanaf daar kun je makkelijk met de tram (nr 26) de stad in. Ik kan nog pagina's volschrijven, maar de andere dames hebben ook goede en leuke tips. Veel plezier!
hahaha.... geloof het of niet: ik ben vorige week nog een dagje + nacht in Rotterdam geweest, was een verrassing van m'n liefje. Heb er erg van genoten! Maar het is en blijft zo: I Amsterdam....
Tsja...eigenlijk is alles wat ik kon bedenken hier wel zo'n beetje genoemd. Ik woon vlakbij Amsterdam en ga zeker 1x per maand naar de Albert Cuyp. Zo'n markt vind je nergens! Anne Frankhuis is natuurlijk ook verplichte kost. Dat vergeet je nooit meer. Het échte Amsterdam vind je in de Jordaan, op loopafstand van het centraal station. Gewoon lekker rondslenteren daar en winkeltjes/mensen kijken. Enne...de Kalverstraat en de Nieuwendijk? Leuk voor een paar uurtjes, maar niet langer! Je kunt je tijd beter aan de andere tips uit dit topic besteden Nog een tip: huur een fiets! Het centrum van Amsterdam is op zich niet heel groot, alle bezienswaardigheden liggen namelijk op fietsafstand van elkaar, en zo is het prima te doen! De gele fietsjes van deze site zie je heeeeel vaak in Amsterdam: http://www.yellowbike.nl/frameset.php?lang=nl
Hihi grappjesmaker Amsterdam heeft historie, Rotterdam is een mooie stad, maar je merkt echt dat het opnieuw gebouwd is.
Leuke tips dames! Nog wat andere persoonlijke favorieten? Enne, nog wat hotel ervaringen? Groetjes Nathalie
Inderdaad leuke tips! Is Madame Tussaud in Amsterdam goed? Had graag eens naar die in London gegaan, aangezien daar veel Internationale sterren 'staan'..
Nou hier een ervaringsdeskundige: toen ik in Amsterdam woonde (ben inmiddels verkast naar Rotterdam!) heb ik bij Madame Tussaud's gewerkt, en bij de VVV. Het is al een tijdje geleden maar ik zou dus goed moeten weten wat leuk is als je een weekendje naar Amsterdam gaat. Voor hotelletjes moet ik even heel diep in mijn geheugen graven, er is daar zoveel! Helaas zijn ze wel bijna allemaal vrij prijzig. Sommige jeugdherbergen hebben ook 2-persoonskamers trouwens. Maar zelf zou ik liever niet in een jeugdherberg overnachten, er komen daar toch ook wel heel veel mensen die zich alleen klem komen zuipen en blowen in Amsterdam en dat vind ik zelf niet zo geweldig. Kijk in ieder geval op www.amsterdamtourist.nl. Daar kun je volgens mij tegenwoordig ook al zelf een hotel reserveren van tevoren. Je kunt het ook last minute in een VVV-kantoor doen maar in drukke weekends kan de keuze beperkt en de prijs hoog zijn. (en in rustige perioden precies het omgekeerde, hele leuke aanbiedingen in 4- en 5-sterren hotels!) De leuke dingen die je kunt doen zijn vrijwel allemaal al genoemd. In de Jordaan en de Negen Straatjes heb je behalve leuke winkeltjes ook gezellige restaurantjes, maar verspreid over de stad heb je die overal wel. Wel nog een tip is dat je voor sommige musea/attracties (ik dacht ook Anne Frankhuis) van tevoren tickets kunt kopen bij de VVV (bijvoorbeeld op het Stationsplein, direct buiten het centraal station). Dat scheelt een hoop wachttijd want daarmee kun je bijna altijd direct doorlopen, of soms is er een speciaal loket voor mensen die al een ticket hebben bij het museum/de attractie. Ga 's avonds met de rondvaartboot! Dan zijn op veel grachten de bruggen mooi verlicht. Veel plezier in ieder geval!