Mei vakantie Turkije

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Belle22, Mar 8, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Wij hebben in de mei vakantie 11 dagen Turkije geboekt. We gaan dit keer naar Kusadasi (is het westen van Turkije) , nu begin ik steeds meer bang te worden dat het te koud gaat zijn… de zee en het zwembad water zou nog erg koud zijn.. deze week is het daar bijvoorbeeld nog maar 12 graden.. en spijt dat we toch niet weer naar het oosten gaan waar de temperaturen altijd wat beter zijn, maar in het hoog seizoen veelste warm.

ik twijfel dus om het om te boeken

Iemand ervaring met Turkije in apri/mei?

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,447
    1,129
    113
    Qua temperatuur is het vaak wel 20/25 graden. Savonds zal het afkoelen.
    Zwembad water is meestal niet verwarmd dus koud. Zee is in april/mei ook koud. Het zal waarschijnlijk prima doe weer zijn maar echt strandweer is twijfel. Omgeving Alanya/Antalya is vaak een stukje warmer maar ook daar zijn meestal de zwembaden niet verwarmd dus relatief koud.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,784
    3,911
    113
    Ik knijp 'm ook een beetje hoor! Vorig jaar had ik 5 - 15 mei geboekt maar dat ging natuurlijk niet door. Dit jaar gaan we al op 22 april, wel in de Antalya regio.

Twee keer eerder eind april geweest, de laatste keer was het best fris de eerste dagen. Zo'n 20 graden. Mijn zoons vermaakten zich prima op de rand van het zwembad en op het strand maar ik vond het te koud om te zwemmen. Koelde 's avonds ook snel af. Duurde gelukkig maar een dag of 3, daarna was het warm genoeg.

De eerste keer was het heerlijk richting de 30 graden. Maar was dus wel bij Antalya beide keren.

4. Anna2406

Anna2406 Actief lid

Dec 15, 2020
    271
    472
    63
    Female
    3 jaar geleden nog in Alanya geweest in mei. Was juist een heerlijke temperatuur! Niet snikheet maar wel lekker de korte broek aan. Het koelt ‘s avonds wel wat sneller af maar alsnog niet koud.

5. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    Ja hier normaal in de zomer naar analyse of alanya, ik vindt het veeeelste heet daar, dus ik dacht ik boek nu ergens anders en in mei, maaar wordt nu wel erg bang voor dat het te koud is!
    Een collega van mijn man die heeft een huis vlakbij waar wij gaan en die heeft ons gerust gesteld gelukkig, vaak is het wel rond de 25 graden gelukkig! Heerlijk dus! Komt vast goed

Share This Page