Amsterdamse mama's to be

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door blueeyes82, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jaaa ik word er gek van! Want de bedoeling is inderdaad dat we pas na mijn studie voor een tweede gaan, maar het kriebelt als een gek. Hopeloos ;)

2. Lkg

Lkg Fanatiek lid

5 nov 2008
    1.010
    0
    0
    Amsterdam
    Ohhh hihi, lastig zeg!
    Hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Je ging volgend jaar toch je bachelor scriptie schrijven en dan nog een master? Dus dan ben je nog twee jaar bezig.. Wel een lastig keus denk ik jah.. het is niet dat je nog meer even hoeft te wachten tot je afgestudeerd bent..

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben nu 23 dus wat dat betreft waarschijnlijk nog tijd genoeg ;) Maar ik moet inderdaad nog minstens 2 jaar studeren, wellicht nog 3 jaar (als ik een 2 jarige master ga doen). En ik zie voordelen bij het wat langer wachten tussen nummer 1 en 2, maar ook nadelen. En dat maakt de keuze zo lastig... Maar goed, ik denk dat we nog wel even wachten hoor. En dat besluit ik ook keer op keer. Alleen komt minstens 1 keer per week weer een grote twijfel op zetten of dat wel de juiste keuze is.

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ohh meisje toch...wat een lastig pakketje:)

Je hebt toch niet een ander afspraak gemaakt he op 6 september:$ Ik las het toevallig op je Hyves:)

Hier ben ik eindelijk klaar met de commode! Alles is ingericht:D Het is zo goed als af! Het zijn alleen nog maar de kleine dingen zoals producten van Zwitsal, luiers en een spulletje voor darmkrampjes.
    Mijn moeder heeft vanmiddag nog even een super goeie luieremmer gehaald bij de Prenatal:):)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ waterlelie: ja jawel :) Ik had een andere afspraak met haar eerder deze maand af moeten zeggen en in de maand september was het de enige zondag die nog enigszins mogelijk was (buiten de meeting om). Dus waarschijnlijk kan ik niet komen inderdaad omdat me dat net even belangrijker was (tenzij het onoverhoopt niet door gaat, dat kan in haar geval altijd aangezien ze 3 kleine kinderen heeft ;))... Sorry :)

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ waterlelie: oh het inruimen van de kinderkamer is zo leuk :D Wanneer gaan jullie eigenlijk naar jullie nieuwe huis verhuizen? Want jij kunt dus denk ik ook niet veel doen aan de kinderkamer aangezien je nog niet in het nieuwe huis zit? Dat had ik ook (verhuisd vlak na de bevalling).

7. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ow jammer hoor dat je niet mee kunt...:(

Het is inderdaad even chaotisch ivm verhuizing. Als ik bevallen ben blijven we ongeveer 2 à 3 weken in ons appartement in Amsterdam. 16 november komt de nieuwe bewoner. Daarna blijven we tijdelijk bij mijn moeder in Bussum totdat ons huis helemaal af is.
    is wel even druk, ja.
    Ik zal dinsdag aan mijn verloskundige moeten vragen hoe ik dit ga doen ivm consultatiebureau:(

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    ow als je nieuwsgierig bent naar de commode enzo dan stuur ik je wel ff het adres van mijn babysite:)

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ waterlelie: ja leuk, stuur me maar! Ben benieuwd!
    Ik zou er denk ik voor kiezen om alvast naar je nieuwe CB te gaan in amsterdam noord. Ik geloof ook dat dat hun beleid is (als je ernaar vraagt, anders word je automatisch ingeschreven bij het CB waar je op dat moment in de buurt woont). Ik had het dus ook, maar voor ons bleek het niet uit te maken (voor beide adressen moesten we naar hetzelfde CB).
    Ik hoop trouwens dat jullie niet te maken krijgen met zure vertraging in de oplevering zoals wij! Gaat het tot nu toe voorspoedig?

10. Maia

Maia Niet meer actief

@waterlelie: heerlijk he, om zoiets klaar te zien :D

@merijn: lastige keuzes. Ik heb wel gemerkt dat bij mij studeren en het schrijven van een BA scriptie en zwanger zijn geen succes is. Ik vond het echt heel zwaar en ik ben blij dat ik er nu klaar mee ben. Dus dat is toch wel iets wat je moet overwegen, sommigen hebben er geen last van, maar mijn hersenen zijn spontaan verweekt sinds ik zwanger ben.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ waterlelie: oh je moeder woont natuurlijk niet in Amsterdam. Dan is het inderdaad ook zo wat om helemaal naar amsterdam te moeten met zo'n kleine...

@ maia: ik vond studeren tegen het einde van mijn zwangerschap ook zwaar ja (vanaf zo'n 35 weken zwangerschap). Maar studeren naast een kind gaat prima :) Heb wel een beetje last van jongeouderdementie ;) Dus het was wel echt inkomen toen ik weer begon, maar inmiddels gaat het wel weer als vanouds... Maar ben wel bang dat het thuis veel en veel drukker zal zijn met 2 kinderen. Mijn zoontje is heel relaxed en met hem ervaar ik het dus niet als druk, maar 2 kids... Lastig!

12. tamara1978

13 aug 2009
    95
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kom even hallo zeggen.. ik zal niet tot nauwelijks online zijn.. veel werken weer de komende dagen en even tijd voor mezelf in lassen als het gaat.. ik ben emtioneel wel helemaal stuk.
    Ik jank dagen achter elkaar, om de meest zinnige en onzinnige dingen.. komt mijn relatie ook niet ten goede.
    Ga maandag nog 2 nachten draaien en mijn mannetje vanaf woensdag 5 dus dat zijn zo al 7 dagen die we niet samen slapen..dat vooruitzicht maakt me zowaar nog meer aan het janken.
    pffffffff bah.
    Betreft 6 sept.. moet ff kijken want het is hier dan Banne bruist en ik heb de kids belooft dan met ze daar te zijn.
    Maar misschien loopt het anders... laat ik tijdig wel weten.

Bye for now en een fijn weekend allemaal

13. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    tamara,

hele dikke knuffel voor jou!!!:)

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe gaat het met jullie meiden?

@ tamara: hm vervelend voor je zeg! :( Knuffel voor jou inderdaad!

Ik heb vandaag mijn tentamen gehad en waarschijnlijk gehaald, joepie! :D
    En zoonlief is flink aan het oefenen voor kruipen geslagen. Super schattig! Hij begint veel mobieler te worden nu en dat is wel prettig, is ie wat minder gefrustreerd tijdens het spelen ;)

15. Maia

Maia Niet meer actief

fijn dat je het waarschijnlijk gehaald hebt! Alvast gefeliciteerd :) en leuk dat je zoon begint met kruipen.

Hier alles wel prima, enorm druk weekend gehad dus ben nu een beetje aan het uitrusten, en ik blijf last hebben van die warmte. Hoop echt dat het de komende paar dagen echt gaat regenen en kouder wordt en niet dat het spontaan opeens weer 25 graden is :(

16. nina1982

nina1982 Bekend lid

30 dec 2008
    742
    0
    0
    amsterdam
    Hoi Meiden,

@ Tamara: balen zeg!! Zorg goed voor jezelf he!! Kan mij voorstellen dat het zo even allemaal niet leuk is maar straks weer wel joh!! even volhouden!

@ merijn: :lekker gevoel he! weer een stukje opleiding afgerond!

Hier gaat alles zijn gangetje. Gister even met mijn zus gebabbeld die zit nu met verlof thuis want die is eind september uitgerekend. Dan krijg ik er een nichtje bij!! Spannend!

Grt,
    anne

17. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik kom uit Oostzaan en ben 5 weken zwanger, mag dat ook?

18. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Heey ..Banne Bruist, daar gaan wij ook heen.

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi meiden, hoe is het hier??? Vinden jullie het ook zo prettig dat het is afgekoeld buiten:D

Misschien moeten we een andere datum prikken voor de date. Zijn al 3 mensen die niet kunnen:( Of laten we het zo? Maakt mij niet uit hoor.

Hier vandaag bij de VK geweest. Ons meisje ligt nog in een stuit. Eigenlijk al sinds de 20e week. Mocht het zo zijn dat ze over 2 weken nog steeds zo ligt wordt er een echo gemaakt in het ziekenhuis. Waarschijnlijk wordt er dan al meteen een datum gepland voor de big operation:)
    Tjeee...moet het allemaal nog even laten bezinken, gaat zo snel allemaal!!!!

Fijne avond!!!!

20. blueeyes82

blueeyes82 Actief lid

14 mrt 2009
    132
    0
    16
    Peuterleidster op een creche
    Amsterdam
    Hoi Allemaal,
    Gelukkig word het weer steeds aangenamer!
    Hier gaat alles zn gangetje we zijn zaterdag naar babydump in beverwijk geweest en hebben eindelijk het kamertje en de kinderwagen gekocht(blauwe bugaboo) We hebben het geluk dat alles op voorrad is dus dat we het volgende week al in juis hebben. Was aan het eind van de dag wel bekaf hoor pfff.
    Wat de meeting betreft we kunnen het verzetten asl jullie willen ik sluit me overal bij aan.

@ Irisje: Welkom bij ons clubje natuurlijk mag je erbij!!!

@ Tamara : Ik denk aan je dikke knuf

@ Waterlelie: Hopen dat ze nog gaat draaien die van mij houd niet op met zwemmen in mn buik tjonge jonge.

@ merijn : Gefeliciteeerd!!!!

@ Nina : Spannend een nichtje erbij mij schoonzus is over 2 dagen uitgerekend ik word dus ook binnenkort tante!!!

Zijn jullie al trouwens een beetje aan het aftelllen naar jullie verlof toe nog eventjes:) :)
    Al moet ik zeggen de bevalling komt nu wel heeeel dichtbij......

Gr suzana

Deel Deze Pagina